Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Advies over reparatie of vervanging radio
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2014 om 09:23 #17265680
Goedemorgen,
Ik heb de autoradio van mijn vriendin haar Opel Astra Cabrio Bertone gesloopt doordat ik onervaren en niet handleiding lezend het apparaat eruit heb getrokken.
Daarna heeft een autogarage een zelf aangeschafte MP3 bluetooth radio in het dashboard kastje gemonteerd en deze werkt verder prima, ik geloof dat hij het had over een mutebox die hij er tussen heeft geplaatst. De auto is al 10 jaar oud en ik wil er geen vermogen in steken om de functies die ze had met de NCDR 1500 (zoals navigatie, verbruik checken, fm/am radio en telefoon) te vervangen. Wel heb ik er een naar gevoel bij dat ik degene ben die hem kapot heeft gemaakt en deze functies weg heb genomen.Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen.
– Kan ik het beste een nieuwe NCDR 1500 set kopen?
– Welke garage is een autoradio + bedradingsspecialist of zou elke garage dit kunnen?
– Is het een optie om een nieuwe radio te kopen die o.a. als functies heeft: FM/AM radio, navigatie, verbruik, telefoon & cd of beter MP3/bluetooth.
Voorbeeld: http://www.ebay.com/itm/7-Car-DVD-CD-Radio-Stereo-Player-GPS-iPod-MP3-for-Opel-Vauxhall-Astra-Head-Unit-/191159103582″ onclick=”window.open(this.href);return false;
(deze is 2 din en ik moet 1 din hebben maar het is een voorbeeld :))Extra informatie:
Ik heb nu een MP3 bluetooth speler in het dashboard kastje zitten die goed werkt, helaas heb ik nu dus niet: FM/AM radio (omdat de antenne niet aangesloten is :P), navigatie, bellen.
De bedrading is door de autogarage omgelegd en zal dus ook door een garage aangepast moeten worden.Alvast bedankt voor de reactie!
5 mei 2014 om 09:34 #18232193Wat was er eigenlijk stuk gegaan na het eruit trekken van de radio?
5 mei 2014 om 09:39 #18232194Weet ik eigenlijk niet, de unit zelf is nagekeken en ‘lijkt’ niks te mankeren, maar de garage geeft aan dat ze (doordat ik er zelf aan heb geprutst) hem niet aan willen sluiten. Ik heb er met de vader van mijn vriendin naar gekeken wat het kan zijn.
– Zekeringen allemaal in orde.
– Bedrading op dit moment staat het niet toe het apparaat werkend te krijgen terwijl het wel allemaal goed aangesloten is.Ik zit dus echt met de vraag: kan een gewone garage hier wel naar kijken of gaat dit dan een vermogen kosten?
Eigenlijk zou er iemand naar moeten kijken die verstand heeft van Siemens NCDR1500 etc.
Wat raad jij aan te doen?5 mei 2014 om 09:57 #18232195Alles wat een garage doet kost meestal een vermogen, zeker met dit soort dingen heb ik gemerkt :)
Het is een beetje moeilijk om vanaf afstand zonder al te veel details te beoordelen wat het probleem kan zijn.
Je zit zeker niet in de buurt van leiden of nieuw vennep :P5 mei 2014 om 11:50 #18232196Nee helaas niet, ik zou het er wel voor over hebben om er naartoe te rijden, maar de garantie dat jij het kan maken is natuurlijk ook niet 100% of wel? :D
5 mei 2014 om 11:52 #18232197Het code ledje knippert op het hoofdunit altijd.
Aanzetten werkt niet.
Op google word in een Duits forum gewezen op dat de massa leiding verkeerd aangesloten was en het probleem op was gelost.
Nergens lees ik dat als het code ledje knippert dat dan de volledige NCDR 1500 unit niet aangezet kan worden. Dus er is waarschijnlijk of wat met de hoofdunit aan de hand of met de bekabeling.5 mei 2014 om 12:02 #18232198Wat heb je er dan precies zelf aan zitten “prutsen”?
5 mei 2014 om 12:15 #18232199Ik heb zelf het apparaat eruit getrokken. zie ook hier:
viewtopic.php?t=175437
Je ziet aan de rand beschadigingen.
Deze gast (http://hardwarekiller.bplaced.net/” onclick=”window.open(this.href);return false; – kies voor Navi-Einbau in het linkermenu) zegt op zijn website: “Haal nooit de NCDR1500 eruit zonder de accu af te klemmen omdat je navi dan beschadigd kan worden”5 mei 2014 om 12:18 #18232200Knippert het ledje ook nog onregelmatig ?
Als hij dat doet kan het een code zijn (voorbeeld: 5 snel achter elkaar, even een pauze en dan 1 keer, dat zou dat code 51 zijn)Leeuwarden is inderdaad niet echt om de hoek en ik kan niet garanderen dat ik het kan oplossen.
Heb wel een Tech2 waarmee je alles kan uitlezen al kan een OP-COM dat ook.
Als je je radio kan uitlezen met een OP-COM kan je misschien meer te weten komen5 mei 2014 om 12:32 #18232201In de middenconsole van de cabrio zit een stekker voor een uitleesapparaat.
Is 2 x uitgelezen zonder foutmelding, 1x door de ADAC (ging om iets heel anders dan de radio, dus niet specifiek gekeken) en 1x door de vader van m’n vriendin.
Beide geen meldingen. Kan het aan de apparatuur liggen waarmee uitgelezen is?zodra ik thuis ben kijk ik even of het ledje in een soort regelmaat knippert, maar voorzover me bijstaat is dit niet het geval.
5 mei 2014 om 12:50 #18232202Als je met die apparatuur ook in de radio zelf kan komen dan zou je codes moeten zien.
Al heb ik met ander apparatuur anders dan een OP-COM of Tech2 nog niet gezien dat die ze kunnen uitlezen.
Ik kan ook niet echt vinden waar dat LEDje voor dient, na ontkoppeling hoef je geen code in tevoeren (scherm en radio worden via tech2 gekoppeld)Is het normaal niet zo dat hij knippert als je contact uit hebt staan ?
5 mei 2014 om 13:01 #18232203Zou kunnen, maar dan zou hij op moeten houden met knipperen tijdens het rijden en dat is niet het geval.
Waarvoor het ledje dient, er staat alleen code voor. ik heb de handleiding thuis liggen, zal daar nog eens in kijken.
Ik zou nog eens kunnen proberen de dealer van de garage waar die aangekocht is te vragen of ze de code nog hebben, of zoeken in het boekje.
Het codeverhaal zoek ik thuis dus nog even uit maar om eerlijk te zijn lijkt dat me sterk omdat het afkoppelen van apparatuur er niet voor zorgt dan je ze weer opnieuw moet koppelen. Dit geld alleen als je een vervangd component hebt geloof ik.5 mei 2014 om 13:05 #18232204Dat klopt, normaal gesproken heb je de radio code niet nodig.
Wat oudere radios hebben het wel nodig elke keer als je radio spanning verliest omdat het in SRAM werd opgeslagen.
Kan ook erg weinig info vinden over het inmiddels beruchte lampje.5 mei 2014 om 13:29 #18232205Ook ik heb zoiets aan de hand gehad met mijn B Omega radio telefoon uit gemonteerd om te kijken of er wat anders in paste zonder na te denken gewoon me eigen spul terug geplaatst stekker klaar niks knipper ledje verder niks met alle methodes geprobeerd maar niks heeft bij Opel gestaan op voor mij nog steeds de geheime afdeling en 15 min later bijna 50€ lichter deed de boel het weer .
nu blijkt ook bij uitbouwen voer je de code in en zet je het toestel in een —- vrije modus en nadien bij inbouw waar dan ook voer je de code weer in anders denk dat ding dat hij gejat is ??? zal best .
zelfde laats iemand van het forum met een Siemens cdr 500 ook er zo uitgepakt en alleen een knipper led dat heeft ook de geheime dienst van de VOD aangemeld .
5 mei 2014 om 13:38 #18232206Haha, de geheime dienst, klinkt interessant.
Wat is jouw advies? naar mijn vaste Opel dealer (Engelsma & Wijnia BV – Leeuwarden) en dit uitleggen zodat ze de geheime dienst kunnen bellen?6 mei 2014 om 06:06 #18232207Gisteren naar Opel Service gebeld en die verbonden me door naar mijn vaste Opel dealer.
Ik ga daar vrijdag even bij langs.6 mei 2014 om 08:03 #18232208Wat was de reden dat ze een andere radio hebben aangesloten in het dashboard kastje. En doet dan je computertje het ook nog.
6 mei 2014 om 08:12 #18232209Ik wilde de ouderwetste Philips 4-CD Changer in het dashboardkastje vervanger voor een moderne bluetooth radio, het geeft niks dat deze verborgen zit in het dashboard kastje.
Wat bedoel met ‘doet het computertje het nog’? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.