Met die belading , schat ik in datvoorven achter as zelfde gewicht dragen.
Benodigde druk is om de banden een invering te geven , dus warmteproductie, die bij het rijden van de gebruikte snelheid, geen stukje van het band-materiaal oververhit. Dat is het hoofddoel van de bandenfabrikant.
De invering wordt gemaakt door de verhouding gewicht op wiel , en de gevoerde druk.
Hogere snelheid , minder invering nodig, dus hogere druk.
De aanbevolen 2,9 bar achter , gaat uit van maximaal beladen achteras.
Dus in joyw belading , denk ik 2,4 rondom genoeg.
Maar rijdt je dus op duitse snelwegen met 220 kmpu, dan heb je hogere druk nodig dan max 160 kmpu, waarvoor de maxload van de banden bepaald is.
Ik kan het allemaal voor je uitrekenen, maar daarvoor 99% nauwkeurig bepaalde aslasten nodig, en max snelheid , waar je ook geen minuut overheen gaat.
Dan van banden de maxload, soort band en snelheidscode.
Tegenwoordig wordt vaak maar een aanbevolen druk gegeven, voor max toegelaten aslasten en max technische wagensnelheid.
Werkelijke gewichten en snelheden liggen bij normaal gebruik lager, dus verantwoord lagere drukken.