Advies gevraagd

Forumindex Forums Modellen Astra Advies gevraagd

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

Hallo !
    Kan iemand mij misschien helpen ?? Ik weet dat het moeilijk is om een probleem op te sporen zonder het zelf te zien of te horen maar ik ga het toch proberen hier :D
    Het probleem is als volgt:
    Als ik door de bocht naar rechts rij dan begint mijn linker achterwiel te kraken ( niet te piepen of te knarsen maar echt te kraken) dit wordt erger naarmate ik sneller door de bocht heen ga …en zodra ik heel erg rustig door de bocht heen ga dan hoor ik het niet. Des te meer G-krachten in de bocht des te erger dus. Ik rijdt hier nu al een jaar mee dus vraag ik me af hoe ernstig het kan zijn :???:
    Heeft iemand enig idee wat dat is ? (ben graag een beetje voorbereid voordat ik het bij een garage uit laat zoeken)

Alvast Bedankt !
    Linda

Vergeet ik bijna het model heheh OPEL ASTRA-F-CC; X1.6SZR

Klinkt als een schokbreker die kapot is, iig iets aan de ophanging.

of homokineet kapot.

is makkelijk te testen. ga op een parkeerplaats staan. stuur helemaal naar rechts en dan stevig optrekken. als je dan geratel hoort is het de homokineet

@Oenatje wrote:

of homokineet kapot.

is makkelijk te testen. ga op een parkeerplaats staan. stuur helemaal naar rechts en dan stevig optrekken. als je dan geratel hoort is het de homokineet

Homokineet aan je achterwiel? Daar heb ik nog nooit van gehoord…

waar kom je weg ???

je mag bij mij aan rijden en ben berijd bij je te luisteren en te kijken .

voor dat er kosten zijn ,,

optie,s gebroken veer schokbreker stuk,, lagerspeling ,,lager verrot
    verder zit er nog een stukje stabilisator gemonteerd zijn zo maar wat mogelijk heden .

Bert

wiellager??

Bedankt voor de reakties ! :D
    Wiellager heb ik idd vaker voorbij horen komen ….dat is zeker een duur grapje om te laten maken he?

ik zou es naar je veer kijken.maar dat moet bij de apk opvallen.

Hij is inmiddels 2 x APK gekeurd sinds dit is ontstaan kan me dus een beetje indenken dat het niet echt overduidelijk een probleem is dat opvalt ;)

@koenelsenaar wrote:

@Oenatje wrote:

of homokineet kapot.

Homokineet aan je achterwiel? Daar heb ik nog nooit van gehoord…

wow, daar heb ik overheen gelezen dat het om het achterwiel ging

@Linnepin wrote:

Bedankt voor de reakties ! :D
    Wiellager heb ik idd vaker voorbij horen komen ….dat is zeker een duur grapje om te laten maken he?

astra f valt denk ik nog wel mee hoor.

veer zal het ook kunnen zijn ja, is op zich ook makkelijk achter te komen, auto even op de krik zetten en kijken als je de veer dan ook flink kan bewegen.
    wat ook nog een mogelijkheid kan zijn is dat je uitlaat uit de rubbers hangt, en dat die bij eenbocht 1 kant op ergens tegen aan schuurt, je wiel bijvoorbeeld, aangezien je langzaam rijd het geluid ook minder is, je wiel draait minder dus hij schuurt minder….

Bedankt voor het meedenken heren :thumb
    Ik durf het aan bij de garage nu ;) dus maandag wordt er even naar gekeken !
    Ik laat zeker even weten wat het nou geweest is.

En de winnaar is : Soepkiepe !! die kwam er het dichtst bij want het was nl. de demper van de uitlaat die scheef zat en in de bocht dus tegen het wiel (o.i.d.) aan kwam en dat kraakte dus. Was opgelost voor €20,- ( en ik heb er anderhalf jaar mee gereden omdat ik bang was dat het me weer €800,- ging kosten hahahah)

buurvrouw tegen over mij had 2 week terug of zo het zelfde probleem ;)
    zodoende dat ik ook aan de uitlaat dacht.

maar ja je hebt het weer klaar en je kan weer geluidsloos door de bochten heen haha

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.