advies bij aankoop

Forumindex Forums Modellen Corsa advies bij aankoop

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221663

    Waar op letten bij aanschaf Corsa-B

    #17678871

    Op zoek naar een Corsa- B ben ik door de Opel Forum leden veel wijzer geworden.
    Ik wil deze topic openen voor de zoekende die advies vragen over waar je op moet letten bij het bezichtigen van een aangeboden auto.

    #17678872

    Wat mij goed geholpen heeft is veel informatie vragen via mail of forum of U2u etc.

    Ik weet nu dat de Corsa’s na 1996 verbeterd waren.

    Is het misschien een idee om de aandachtspunten apart te benoemen voor Corsa’s voor 1996 en na 1996.

    Aandachtspunt voor 1996 = roest bij bovenveerschotels achter
    = scheurtjes in b-stijlen
    = roest van binnenuit chassisbalken
    = roest raamdorpels
    = roest bevestiging achter ruitenwisser
    = instap slijtage bestuurders stoel (op foto’s wordt dat bewust vermeden)

    Dit zijn alvast een paar aandachtpuntjes waar je naar kan vragen voordat je gaat kijken.

    #17678873

    Wie gaat dit aanvullen??????

    Het zal de aspirant kopers zeker helpen.
    Het bespaard ook lange reizen omdat men niet krijgt wat men verwacht.
    Ik hoop hiermee ook de verkopende partij zover te krijgen dat hij wat meer info gaat geven over de staat waarin de auto zich bevindt.

    #17678874

    Wie gaat dit aanvullen??????

    Op deze manier kan je veel teleurstellingen voorkomen.

    #17678875

    roest voorzijde motorkap
    roest veerschotels achter
    roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
    roest accubak (onder paravaan)
    roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
    roest onderzijde deuren
    koppakking 8 kleps motoren slaat nog wel ns door
    egr klep 1.4 en 16 16V gaat wel ns stuk,vreselijk werk om te vervangen
    holle pen van kruisstukje schakelmechaniek lubbert uit,dan gaat ie moeilijk in zn 1 (onderdeel van 2 euro)

    meer kan ik zo ff niet bedenken

    #17678876

    origineel gepost door asconahobbyist
    roest voorzijde motorkap
    roest veerschotels achter
    roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
    roest accubak (onder paravaan)
    roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
    roest onderzijde deuren
    koppakking 8 kleps motoren slaat nog wel ns door
    egr klep 1.4 en 16 16V gaat wel ns stuk,vreselijk werk om te vervangen
    holle pen van kruisstukje schakelmechaniek lubbert uit,dan gaat ie moeilijk in zn 1 (onderdeel van 2 euro)

    meer kan ik zo ff niet bedenken

    Hey bedankt voor de aanvulling.

    Ik ga een mooi lijstje maken van alle te bekijken punten.

    #17678877

    Heb je ook een bepaald motor type waar je voor wilt kijken? Er is namelijk veel info te vinden over alle types, positieve en negatieve punten ed, hier op het forum.

    #17678878

    Mijn voorkeur gaat uit naar een 1.6 GSI.
    Maar een 1.4 sport doet ook mee.

    #17678879

    dan ga je dus voor een 16 klepper,dan kan je ook (behoorlijk) olieverbruik hebben (was ik erbij vergeten te zettten.)

    #17678880

    Okee, we hebben nu wat aandachtspunten waar we naar kunnen informeren en op kunnen letten bij het bezichtigen van een aangeboden auto.

    We kunnen drie categorieën maken.

    1:-Carrosserie
    2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting en banden.
    3:-Motor

    #17678881

    3:-Motor

    tikkend geluid bij stationair draaien.
    vieze drap aan je olievuldop
    Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
    Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
    gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
    auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
    bij rechtuit moet stuur in goede positie staan.
    bij rechtuit rijden op vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
    bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
    bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
    bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

    wie weet nog meer in de catogerie Motor

    #17678882

    Nee, sorry remmen hoort bij cat 2

    herstel

    #17678883

    2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.

    roest van binnenuit chassisbalken.

    bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.

    bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.

    bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.

    bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.

    bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.

    bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

    wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????

    #17678884

    3:-Motor

    tikkend geluid bij stationair draaien.

    vieze drap aan je olievuldop.

    gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

    auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

    Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.

    Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.

    gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

    auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

    wie weet nog meer in de catogerie Motor

    #17678885

    1:-Carrosserie

    roest voorzijde motorkap

    roest bij bovenveerschotels voor

    roest bij bovenveerschotels achter

    roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel

    roest accubak (onder paravaan)

    roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)

    roest onderzijde deuren

    scheurtjes in b-stijlen

    roest raamdorpel

    roest bevestiging achter ruitenwisser

    wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????

    #17678886

    origineel gepost door asconahobbyist
    dan ga je dus voor een 16 klepper,dan kan je ook (behoorlijk) olieverbruik hebben (was ik erbij vergeten te zettten.)

    Hebben alle 16 kleppers dat of alleen de afgetrapte motoren,
    en hoe kom je daar achter voordat je hem gekocht heb.
    Heb je misschien een advies waarnaar je moet kijken.
    Is een walm uit de uitlaat bij hoge toeren een indicatie van veel olieverbruik?

    #17678887

    wat is er aan de hand als je de motor hoort tikken als hij staginair loopt, dat heb ik namelijk :cry

    #17678888

    kan een klepstoter zijn,te weinig olie in de motor,distributieketting hoorbaar(geleider bovenin klepdeksel) bij 1.2 16V

    #17678889

    genoeg olie zit er nog wel in. Het is eigelijk ook vooral als die koud is, als hij warm is lijkt het wat minder. en het is een x16xe

    #17678890

    komt omdat de olie dan nog niet goed is door gesmeerd en nog koud is :P als het goed is is het na een paar minuten weg :P

    #17678891

    of indd versleten klepstoters zoals asconahobbyist al zeg

    #17678892

    Hallo, Corsa-b liefhebbers,

    Zijn er nog meer adviezen, waar men op moet letten bij een wat oudere Corsa-b, voordat men met een miskoop opgezadeld zit????

    Of is dit wel een compleet lijstje met drie categorieën :

    1:-Carrosserie
    ================

    roest voorzijde motorkap

    roest bij bovenveerschotels voor

    roest bij bovenveerschotels achter

    roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel

    roest accubak (onder paravaan)

    roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)

    roest onderzijde deuren

    scheurtjes in b-stijlen

    roest raamdorpel

    roest bevestiging achter ruitenwisser

    roest wielbakranden onder de kunstof beschermings stukken

    wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????

    2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.
    ====================================================

    roest van binnenuit chassisbalken.

    bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.

    bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.

    bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.

    bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.

    bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.

    bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

    wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????

    3:-Motor
    =========================

    tikkend geluid bij stationair draaien.

    vieze drap aan je olievuldop.

    gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

    auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

    Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.

    Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.

    gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

    auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

    wie weet nog meer in de catogerie Motor ???????????????

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.