Advies aankoop opel astra 1.7 cdti

Forumindex Forums Modellen Astra Advies aankoop opel astra 1.7 cdti

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo,

Ik ga wellicht voor de eerste keer een opel kopen. Nu heb ik een vraagje, met inruil kost me de auto nog 3500 euro extra, dit is ook mijn budget. Maar de verkoper biedt 1 jaar garantie op electronica en mechaniek, en vervanging van de distributieset. Dit alles voor 500€ extra.

Het gaat om een astra 1.7 cdti ecoflex 110 pk bouwjaar 2010 , astra H model.
    Km stand is circa 100.000, wordt de distributieriem normaal rond deze kmstand vervangen bij dit type motor? Wat bevelen jullie aan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg

Let vooral op of de versnellingsbak geen lawaai maakt !

Is een M32 bak en die gaan vaak kapot ..

Verder is de 1,7CDTI een goede motor.
    Riem moet bij 120.000 vervangen worden.

Ja en of je pook blijft staan met optrekken en niet een cm naar achter klapt, dan is de bal namelijk ook stuk.

Ok bedankt, ik zal er op letten! Die extra garantie is misschien niet verkeerd dan!!

is deze uitvoering er alleen in 6 bak? Want dat is de M32.. 5 bak is dan de F23, stevige bak.

Punten die je kunt controleren van de Astra H staan veel vermeld op het forum.
    Denk aan roestige veerschotels(Google afbeeldingen; veerschotel Astra H).
    Kijk of de claxon het goed doet met verlichting aan(terugroepactie voor geweest).
    Speling op de pook(anders pookrevisie doen).
    Koelslangen van de EGR goed bekijken of haarscheurtjes / lekkage.

Distributie van de 1.7 moest volgens mijn dealer inderdaad om de 100K..

@stefanDTI wrote:

Let vooral op of de versnellingsbak geen lawaai maakt !

Is een M32 bak en die gaan vaak kapot ..

Verder is de 1,7CDTI een goede motor.
    Riem moet bij 120.000 vervangen worden.

Op wat voor “lawaai” moet je letten?
    Ik hoor bij mijn wagen (1.7 CDTI met M32 6-bak) in 3e en 4e een soort van lagergeluid denk ik, maar het volume van dat geluid is zeker niet meer dan de motor.

Het heeft nog eventjes geduurd maar sinds een week rij ik in de astra, ik heb alle punten gecontroleerd en alles lijkt in orde, de distributieriem heb ik ook laten vervangen. De auto rijdt erg lekker moet ik zeggen!!:D

Nog bedankt voor de reacties

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.