Adies gevraagd : Astra H 1.3 cdti genoeg vermogen?

Forumindex Forums Modellen Astra Adies gevraagd : Astra H 1.3 cdti genoeg vermogen?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267851

    Goede avond,

    Ik ben aan het rond kijken voor een Astra H station diesel bouwjaar 2007-2008 ongeveer.
    Nu zie ik heel veel 1.3 cdti uitvoering voorbij komen, en vraag me af of deze voldoende trekkracht hebben om met enige regelmaat een aanhanger te trekken van ongeveer 700kg?

    Iemand ervaring met deze motoren in een Astra H station ?

    Alvast bedankt ;)

    #18250880

    ik heb een 1.3 en ben daar zeer tevreden over. ben in de tuin aan het werk en heb er nu regelmatig aanhanger achter laatste x was bij millieustraat 800kg(41euro haha) maar je merkt dat het zwaar is mar hij trekt het goed hoor ik heb ook een station.

    #18250881

    Ok bedankt!
    Toevallig nog kwalen die bekent zijn? Of punten waar ik op moet letten?

    #18250882

    Ik vind het persoonlijk veel te weinig vermogen, zeker als je dan ook nog een aanhanger moet trekken. Problemen zitten ‘m volgens mij vooral in de ketting..

    1.7 veel betrouwbaardere en sterke blokken.. Worden veel gereden door mensen hier.. Rij zelf de 1.7, moet niet denken aan minder vermogen(sterker nog, heb deze zelfs gechipt zodat hij beter vooruit komt)…

    #18250883

    Heb er niet veel ervaring mee, alleen een proefrit mee gemaakt, maar dat motortje is eigenlijk gewoon net te klein (zwak) voor een Astra vond ik.
    De 1.7 lijkt mij ook een veel betere keus.

    Heb nu wel 3 jaar en 180.000 km in de Corsa 1.3 CDTi gereden en er is tot nu toe nooit wat met dat motortje.

    #18250884

    bedankt voor de info.

    mochten er meer mensen zijn die hun ervaringen willen delen en/of aankoop tips hebben dan is dat welkom :)

    #18250885

    Een vriend van me heeft een 1.3 astra H uit 2006, moet zeggen dat het motortje me niet tegen valt, ik had er stukken minder van verwacht!

    Hij gaat er gewoon mee naar Frankrijk met een vol bepakte kofferbak, achterbank en een afgeladen vouwwagen er achter…

    Hij heeft er ook weinig problemen mee gehad in de afgelopen 3-4 jaar.
    In de garantie periode is er een nieuwe startmotor opgekomen omdat ze fabriek af net iets te zwak zijn..?.

    #18250886

    Ja, dat hebben de 1.7 blokken ook..

    #18250887

    Koppelingetje wil wel hard gaan bij de 1.3 als je veel met aanhanger rijdt, je moet best toeren maken voor een diesel om weg te komen, (de 1.3 heeft haast een.benzine motor karakter).

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18250888

    @pixels66 wrote:

    Ik vind het persoonlijk veel te weinig vermogen, zeker als je dan ook nog een aanhanger moet trekken. Problemen zitten ‘m volgens mij vooral in de ketting..

    1.7 veel betrouwbaardere en sterke blokken.. Worden veel gereden door mensen hier.. Rij zelf de 1.7, moet niet denken aan minder vermogen(sterker nog, heb deze zelfs gechipt zodat hij beter vooruit komt)…

    De 1.3 verschilt maar 10 pk en 40nm met die van jou he, de traagste 1.7 is heeft zelfs minder vermogen en koppel.

    De ongechipte Z13DTH, Z17DTL en Z17DTH rijden allemaal ongeveer hetzelfde. De Z17DTJ en Z17DTR rijden wat beter.
    Maar allemaal meer dan genoeg voor normaal rijgedrag.

    #18250889

    Heb je er werkelijk mee gereden haasje??
    Ze rijden behoorlijk verschillend.
    De 1.3 slaat al af als je de koppeling maar denkt op te laten komen zonder gas bij te geven.

    Bij de 1.7 zusjes kan je m zowat laten schieten zonder dat ie afslaat.

    Met het lastste kom je dus een end makkelijker weg met aanhanger.

    Niet alleen het aantal pk’s en koppel is belangrijk.
    De kromme is belangrijker.

    De 1.3 doet echt alles bovenin toeren, daar waar de 1.7 makkelijk wegkomt bij lage toeren.

    Onze Combo-d 1.3cdti 105pk (ecoflex s/s) staat nu na 45.000km bij de garage voor een nieuwe koppeling, omdat deze gewoon de 1000kg aanhanger niet weg krijgt.
    Zelfs toeren hupsen helpt niet als je bij 2500toeren volgas de koppeling opkomen laat met zo min mogelijk slippen van de koppeling slaat deze gewoon af.

    De vorige Combo (C 1.7CDTI 100pk is met 212.000km met de originele koppeling weggegaan, en werd voor hetzelfde werk mishandeld.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18250890

    @wim-v6 wrote:

    Heb je er werkelijk mee gereden haasje??

    De 1.3 doet echt alles bovenin toeren, daar waar de 1.7 makkelijk wegkomt bij lage toeren.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Klopt helemaal, hier werd ik door mijn garage houder ook voor gewaarshuwd toen we het over de aanschaf van een 1.3 diesel hadden.

    Hij had ook nog weleens 1.3 diesels gehad die nogal laag in toeren gereden werden, hier bij was er vaak vervuiling in de motor.

    #18250891

    Ga voor de 1.7, veel meer koppel onderin.

    #18250892

    @wim-v6 wrote:

    Heb je er werkelijk mee gereden haasje??
    Ze rijden behoorlijk verschillend.
    De 1.3 slaat al af als je de koppeling maar denkt op te laten komen zonder gas bij te geven.

    Bij de 1.7 zusjes kan je m zowat laten schieten zonder dat ie afslaat.

    Met het lastste kom je dus een end makkelijker weg met aanhanger.

    Niet alleen het aantal pk’s en koppel is belangrijk.
    De kromme is belangrijker.

    De 1.3 doet echt alles bovenin toeren, daar waar de 1.7 makkelijk wegkomt bij lage toeren.

    Onze Combo-d 1.3cdti 105pk (ecoflex s/s) staat nu na 45.000km bij de garage voor een nieuwe koppeling, omdat deze gewoon de 1000kg aanhanger niet weg krijgt.
    Zelfs toeren hupsen helpt niet als je bij 2500toeren volgas de koppeling opkomen laat met zo min mogelijk slippen van de koppeling slaat deze gewoon af.

    De vorige Combo (C 1.7CDTI 100pk is met 212.000km met de originele koppeling weggegaan, en werd voor hetzelfde werk mishandeld.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Ik heb op het werk een station gereden zowel de 1.3 als 1.7 en hoefde met de 1.3 echt niet hoogtoerig te rijden. En ook nooit gas bij hoeven geven met wegrijden om te voorkomen dat die afslaat eigenlijk.

    #18250893

    @wim-v6, nuff said ;)

    Niet alleen koppel en pk bepaalt hoe de auto rijdt inderdaad, vind de 1.3 compleet anders rijden, hele andere auto..

    #18250894

    De meningen lopen flink uiteen dus… :(
    Misschien maar is een paar proefritten gaan maken ;)

    Ik was vanmiddag bij een “alle merken” dealer, die vertelde dat de 1.3 veel te hard moet werken en dus waarschijnlijk eerder kapot zal gaan… ( beter de 1.7/1.9 nemen zei ie)
    Klinkt logisch voor een nOOb als ik… Maar zit hier een kern van waarheid in?

    #18250895

    zou ook efe naar de verstuivers kijken of ze niet lekken kap er af kijken naar teersporen had ik ook last van naar 40.000 km

    #18250896

    Die verstuiversvzijn wel een kwasl bij deze, en de ozo vaak voorkomende vervuilde EGR is een criem om te demonteren bij de 1.3 diesels.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18250897

    Mijn mening een 1.3 kan gewoon, bij ons in de club heeft er ook iemand 1 en heeft er soms een vouwwagen achter en dan natuurlijk met zat spullen in de auto erbij en weet ik het.

    Kijk wat je zelf wilt, zoiezo de kosten? Belasting (gewicht) verbruik en het vermogen…. dan maak je de keuze zelf wel.

    #18250898

    Ben het volledig eens met wim. Ik zou ook voor een 1.7 of een 1.9 gaan. De 1.3 mag dan wel hetzelfde vermogen hebben als de 1.7, maar een 1.3 moet veel harder werken, en dan moet je deze motor vooral boven in de toeren jagen als je vooruit wilt komen. Een 1.7 en een 1.9 hebben het makkelijker. Heb zelf ook een 1.3 gereden tijde als vervangende auto, was niks, echt drama, leek alsof ik niet vooruit kwam, was blij dat ik weer met mijn eigen auto mocht rijden, ik stap toch liever in mijn 1.9 :wub

    #18250899

    ok bedankt mannen! Denk dat ik naar een mooie 1.7 of 1.9 ga zoeken.

    Vanaf welke kilometerstand kan je flinke kosten verwachten? Staan er een boel rond de 200.000km op de teller.
    Ik snap dat een diesel meestal wel wat meer km’s kan hebben maar wellicht zijn er bepaalde onderdelen bekend diedan vervangen moeten worden?

    Hoor het graag weer ;)

    #18250900

    De 1.9 150pk heeft zijn kwaaltjes zoals DMF, EGR, inlaatspruitstuk, de M32 6 bak, verstuivers en dynamo, deze beginnen meestal bij 150000km en eindigen bij de 200000km.

    De 1.7 motoren worden omschreven als de onverwoestbare blokken, maar ook deze hebben zijn kwaaltjes. Bekende kwaaltjes: dynamo, startmotor, hier en daar een paar slangen, de M32 6 bak (de 1.7 is ook geleverd met een 5 bak, deze zijn sterker), EGR en verstuivers.

    Je moet deze motoren soms goed doortrekken zodat ze van binnen schoon blijven.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.