Adapters 5×115 naar 5×110

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Adapters 5×115 naar 5×110

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224844

    beste leden,

    Heb steek 5×110 op de auto…
    Ben zomaar eens benieuwd of dit past (geen concrete plannen):

    met spacers van 5×115 naar 5×110 op velgen van 20 inch et41…

    zie http://www.ebay.com/itm/5×110-to-5×115-SKINNY-Wheel-Adapter-/110768758056?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19ca551d28&vxp=mtr#ht_1497wt_698

    Spacers zijn dus 20mm als ik het zo zie… dit zijn de dunste..

    Ga dat uberhaupt wel lukken?

    Bij voorbaat dank voor suggesties

    #17714172

    lijkt mij dat je er met spacers dus ET21 van gaat krijgen met die velgen
    dan zullen ze gaan uitsteken

    #17714173

    @StinG wrote:

    lijkt mij dat je er met spacers dus ET21 van gaat krijgen met die velgen
    dan zullen ze gaan uitsteken

    Yes die berekening had ik ook gedaan… dat is dus geen optie :agent
    Wielkasten hou ik graag intact king:

    Misschien dat de 8,5J nog compenseert? (scheelt altijd wat toch ivm 9J 0f groter)

    #17714174

    volgens mij zit de J berekening in de ET waarde

    #17714175

    @StinG wrote:

    volgens mij zit de J berekening in de ET waarde

    Nope ;)

    ET is de afstand van de middenlijn van de velg naar het naaf-stuk van de velg, gemeten in milimeters.
    Hoe breed of smal je velg ook is, de ET waarde verandert niet.
    Het midden blijft namelijk altijd het midden, dus als je een smallere velg koopt, is hij zowel aan de binnenkant als de buitenkant iets smaller, ten opzichte van de middenlijn en het naafstuk zit nog altijd even ver van de middenlijn af.

    Dus ja, je kan smallere velgen nemen en dan de ET waarde lager kiezen.
    Máár! Here it comes…
    Teveel afwijken van je originele ET waarde betekent dat je mogelijk sneller de wiel-lagers verslijt. De ET waarde zorgt namelijk dat de druk van het wiel zo goed mogelijk gecentreerd rondom de lager ligt, dus op het punt waar de lager het meeste kan dragen.
    Wijk je teveel af, dan zet je de as dan in als een soort hefboom die de lager onder het gewicht van de auto gaat torderen, waardoor hij sneller slijt en mogelijk kan gaan “zingen” (irritant geluid maken)

    De ene auto kan er beter tegen dan de andere, maar als stelregel kan je beter niet meer als 10mm afwijken op de ET waarde.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.