Achterspeakers Vec C vervangen – heeft dat zin?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Achterspeakers Vec C vervangen – heeft dat zin?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur

Het geluid dat uit mijn achterspeakers komt is zo minimaal, dat ik het eigenlijk niet hoor. Mijn fader staat goed, daar iets niets anders in in te stellen.

Heeft het zin om de speakers te vervangen? Ik heb nog een goed setje van Pioneer liggen. Of zal het volume dan hetzelfde zijn?

waarschijnlijk als het een hoger wattage zal het niet veel harder gaan klinken.

Erwin

Je kunt de fader helemaal niet instellen dan???????
    Zo kun je natuurlijk dan kijken of je boxen niet beschadigd dan wel kapot zijn.

Gek dat je ze niet hoort terwijl je fader goed staat. Ik heb dan wel 4 speakers achter in maar zijn goed in te regelen met de fader. Mijn ervaring met de originele speakers is eigenlijk best wel goed. Wil een totale upgrade doen maar nu met de dvd90 waar een heerlijk geluid inzit hoeft het van mij niet zo nodig. Is het mogelijk dat je versterker de geest geeft of dat de connectie naar de achterspeakers niet meer goed is? Heb je 2 of 4 achter speakers? Zal nog wel een verschil zijn als je achter wel of geen hoge tonen speaker hebt.

Safe driving Jurgen.

@Edwin
    Ja, ik kan de fader wel instellen, maar dan lijkt het wel alsof het geluid van de tweeters voor wordt weggedraaid, naar alleen de onderste speakers in de voordeuren.
    Ik hoor wel geluid, ik wilde namelijk in eerste instantie kijken hoe ik het eea kon plaatsen, toen ik er tot mijn verbazing achter kwam dat er al speakers zaten! Alleen het geluid is zeer zacht.

Ik heb trouwens een CDR2005

@Jurgen

Ik weet niet zeker of ik er twee of vier achter heb, ik heb alleen linksachter geconstateerd dat onderin een speaker zit. Of er ook een tweeter achter het roostertje zit weet ik niet.

Verder ben ik ook goed te spreken over de kwaliteit van de voorspeakers!:thumbup

En als je nu de fader op -2 of -3 of -4 zet achter is het dan niet beter. Vaak doen ze er zwaardere boxen achterin zodat je dit goed kunt regelen met de fader.

Heb zelf namelijk ook een cdr2005 en ik vindt het een goed en mooi geluid.
    Zelfs als de volume knop wat harder gaat.
    En als je hier in gaat knippen dus veranderen is het weer moeilijk om er weer een mooie geluid van te maken.
    Afstelling van fabriek bij opel is goed qua radio en luidsprekers.
    Maar ja dat is mijn eigen mening.

Ik zal het nog een gaan proberen! Ik verander ook liever niets, maar wil wel graag mooi geluid door de hele auto!

Kom er op terug!

[rquote=1887973&tid=144247&author=CAlberts]@Edwin
    Ja, ik kan de fader wel instellen, maar dan lijkt het wel alsof het geluid van de tweeters voor wordt weggedraaid, naar alleen de onderste speakers in de voordeuren.
    Ik hoor wel geluid, ik wilde namelijk in eerste instantie kijken hoe ik het eea kon plaatsen, toen ik er tot mijn verbazing achter kwam dat er al speakers zaten! Alleen het geluid is zeer zacht.

Ik heb trouwens een CDR2005

@Jurgen

Ik weet niet zeker of ik er twee of vier achter heb, ik heb alleen linksachter geconstateerd dat onderin een speaker zit. Of er ook een tweeter achter het roostertje zit weet ik niet.

Verder ben ik ook goed te spreken over de kwaliteit van de voorspeakers!:thumbup[/rquote]

Dan mis je waarschijnlijk de tweeters achter. Die kun je makkelijk zelf plaatsen. ff op ebay zoeken, zie ze wel eens voor bij komen. Ik vind het wel aannemelijk dat je voor van achter weinig uit de onderste hoort. Is voornamelijk laag en midden bereik en staan uiteraard even hard als voor waar je idd de tweeters veel beter hoort. Ik heb tweeters achter en dat is echt een wereld van verschil.

Wat voor een vec heb je? gts/sedan of station. Hoop een station….Niet omdat die mooier is hahahaha:angel Maar omdat je daar dan niet het deurpaneel hoeft uit te bouwen om ze te vervangen. Dat moet wel bij de gts/sedan….

Safe driving Jurgen

Een sedan (was het maar een GTS…) Zie :vertag :angel

Ik vind dat toch wel raar hoor… Het heeft dan eigenlijk helemaal geen effect! Zal nog eens achter de roostertjes zitten, weet namelijk niet zeker of ze er zitten, hoor ze echter niet!

[rquote=1888029&tid=144247&author=CAlberts]Een sedan (was het maar een GTS…) Zie :vertag :angel

Ik vind dat toch wel raar hoor… Het heeft dan eigenlijk helemaal geen effect! Zal nog eens achter de roostertjes zitten, weet namelijk niet zeker of ze er zitten, hoor ze echter niet![/rquote]

Die laag en mid achter hebben nzeker wel effect hoor. Zet ze maar eens uit met de fader, merkbaar verschil. Kunt ook nog de tweet testen door de treble alleen maar open te zetten en de fader op achter. Als je dan niks uit de tweet hoort komen heb je ze echt niet.

Safe driving Jurgen

Het lijkt me dat je ze er niet achter hebt zitten.

Ik heb mijn fader op -2 staan ( CD70 en 9 boxen ) en een mooi vol geluid door de hele auto !!

Bij mijn vec zaten er achterin ook geen tweeters. Heb vorig jaar een versterker geplaatst in combinatie met een nieuwe compo set voorin. De tweeters die voorin zaten zitten nu in de achterdeuren. Wereld van verschil.

Greetz Roel met een C.

Je kunt het zo zien of er wel of geen tweeters achter de tweeterroostertjes zitten achterin.

Ik had achterin ook geen tweeters en ik had ook in de eerste instantie geconcludeerd dat het geluid van de woofers achterin ook minder was. Maar dit komt dus omdat daar geen tweeters zitten. Het maakt echt een verschil hoor die tweeters achterin.

Als je je originele speakers wilt behouden kan je tweeters van de sloop halen en parallel schakelen over de woofers achter.

Ik heb twee nieuwe setjes speakers gekocht van Pioneer, dus vier nieuwe woofers en vier nieuwe tweeters.

Ik moet zeggen dat de originele boxen best wel goed zijn hoor van kwaliteit. Mijn nieuwe boxen geven alleen iets beter geluid en beter bass.

groet,

Evert.

Als je met of zonder versterker werkt zou ik zeggen ja.. werk je met versterker en subwoofer dan zeg ik niet doen.
    Het laatste is wat ik nu heb en klinkt heerlijk helder van voor en de bass van achteren.. vult het geheel aan.

hoi ik hep er deze inzitten voor en achter klink wel velen maal beter dan de origenele

Hmm ik heb helaas ook geen tweeters achter.

Wat mij opvalt, ik moet de fader op +22 zetten om alleen geluid achter te hebben! Dat is toch onlogisch? Ik ging er vanuit dat het op – moest staan…. :hmmz
    Bovendien is de kwaliteit van die speakers wel beduidend minder dan de voorste woofers! Dat zet mij toch aan denken om die te vervangen door mijn Pioneers… In mijn Golf had ik alleen die speakers (geen tweeters) en dat gaf prima geluid.

fader + 22 dat wil zeggen voor speakers.
    Hier is waarschijnlijk al iets mee gedaan.
    Niet goed aangesloten kan ook nog. Dat wil zeggen + op – en andersom op je luidspreker.
    Dit geeft ook een geluid weer met heel weinig volume.
    Dus test dat ook nog even en je bedrading achter in jouw radio.

Ja dat zou ik inderdaad ook zeggen! Maar je bedoelt dat bij de speakers dan het een en ander verkeerd om zit?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.