Achteras netjes maken

Forumindex Forums Modellen Manta Achteras netjes maken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233276

    Heeft iemand tips om zonder stralen/coaten een achteras netjes te maken en te beschermen tegen roest?
    Ik ben nu bezig met een staalborstel op een boormachine. Daarna wil ik hem met hammerite mooi zwart maken.

    Ik heb ook dit spul http://www.owachem.nl/owatrol/?Olie_010201 wat ik denk ik voor het hammerite verven er op smeer

    Zou dat voldoende zijn?

    #17823491

    Staalborstel ijzermenie en dan hammerite prima toch :angel

    #17823492

    ik heb toen staal borstel op slijptol gebruikt

    rechte borstel geen kom borstel

    vloog er af toen
    tja daarna kun je idd menie gebruiken

    #17823493

    owatrol kun je niet overspuiten met 2K lak

    #17823494

    [rquote=1876624&tid=143362&author=mar10manta]owatrol kun je niet overspuiten met 2K lak[/rquote]

    Is hammerite dan 2k?
    (ik weet niet wat dat inhoudt, 2k lak, misschien een domme vraag)

    #17823495

    hammerite is geen 2K volgens mij , 2K is 2 componenten lak, gelijk aan de lak op je auto!

    #17823496

    Hammerite kan meteen op blank metaal aangebracht worden.2 lagen aanbrengen is voldoende en een zachte kwast gebruiken.

    ST1 V8.

    #17823497

    sterker nog; Hammerite werkt alleen maar goed als het op blank metaal wordt aangebracht. En het is inderdaad geen 2k.
    Ik kreeg na verloop van tijd wel roestpuntjes in de hammerite en dat was na 2 lagen gespoten.

    Ik heb laatst dit gekocht voor de assen;

    Goede verhalen over gehoord maar zelf nog geen ervaring mee.
    Wel stuk goedkoper dan hammerite

    #17823498

    met een paarse scotchbride borstel op de boormachine gaat super, daarna tegen roest zou ik brunox nemen en dan met zwart aflakken.

    2k lak is lak met verharder 1k lak is zonder.

    #17823499

    op de verpakking van hammerite staat zelfs dat je geen primer/menie aan moet brengen.
    ik doe zelf altijd ijzermenie en daarna gewone metaallak. van ‘elma’ en dat is te vergelijken met histor.

    werkt goed en wordt mooi strak.

    #17823500

    ik heb mijn achteras ook in de verf gezet, ipv spuiten of coaten.
    maar dan met speciale verf,

    zwarte lak van flexa, gelijk aan ijzermenie, maar dan menie en aflak ineen.
    ideaal spul.

    kost paar knaken, maar heb je ook wat.
    ook gewoon over blank staal heen te verfen.
    voor de mooi, even een zachte kwast gebruiken.

    ben je in 1 keer klaar :D

    #17823501

    ik heb mijn achteras gewoon eerst in de loodmenie gezet en toen overgeschilderd met gewone verf:D blijft prima zitten

    #17823502

    Goed thuisgekomen dus met de as.

    Heb vorig jaar een as geschilderd met scheepslak (dat wat ze op de bodem van een schip smeren) werkt goed en een blik was 20 euro.

    Tegenwoordig laat ik ze poedercoaten is wel een stuk duurder maar minder werk dus het 1 heft het ander weer op.

    #17823503

    ik heb de draag armen van de voor as met Caprotech gedaan
    ziet er netjes uit ‘
    ga de achteras ook doen

    http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Caprotech_produkten.htm

    #17823504

    Bedankt voor alle tips, hij is nu iniedergeval zover afgestaalborsteld, en in de owatrol gezet.
    Dan nog even verven met een van de verftips hier en dan zou hij er weer netjes uit moeten zien :)

    [rquote=1877155&tid=143362&author=Manta 24V]Goed thuisgekomen dus met de as.

    Heb vorig jaar een as geschilderd met scheepslak (dat wat ze op de bodem van een schip smeren) werkt goed en een blik was 20 euro.

    Tegenwoordig laat ik ze poedercoaten is wel een stuk duurder maar minder werk dus het 1 heft het ander weer op.[/rquote]

    Ja terugweg was weer goed gegaan :) de kar in de garage en gaan pitten, was 12:30 en moest er sochtends weer om 6 uur uit :)

    #17823505

    Heb de mijne met een komborstel op de kleine slijptol blank gemaakt.
    Ik heb verschillende borstels geprobeert maar die met getwiste draden waren het beste.
    Verkrijgbaar bij de betere ijzerwarenwinkel.
    De andere verloren veel te snel hun draden.
    En vooral niet vergeten de beschermingsbril op te doen, mijn overal zat vol met losse draadjes.
    Waar ik niet best bij kon heb ik met de kleinere borstel en een dikke polijststeen in de boormachine gedaan
    Kleine hoekjes heb ik met polijststeentjes in de Dremel gedaan.
    Ook hier geld, niet te goedkope steentjes gebruiken.

    Toen in de twee componenten primer gezet.

    En in de 2 componentenlak gezet

    Hierna het binnenwerk omgezet naar 3.18 en sper en de andere onderdelen van de as gespoten.
    Dopje voor ontluchting bovenop de as was nog nieuw te krijgen bij Dr-manta.
    Hierna alles nog in de tectyl gezet.

    #17823506

    he das mooie info want ik moet ook nog ontluchting s dopje hebben

    is bij mij toen ook kwijt geraakt

    #17823507

    ik spuit meestal met vinylcoating, dat is een soort van van kunstof coating
    die niet uithard. zonder met primers te werken.

    moet je verdunnen met thinner, wordt je lekker high van met spuiten :D

    #17823508

    [rquote=1877285&tid=143362&author=Maartuh]Bedankt voor alle tips, hij is nu iniedergeval zover afgestaalborsteld, en in de owatrol gezet.
    Dan nog even verven met een van de verftips hier en dan zou hij er weer netjes uit moeten zien :)

    [rquote=1877155&tid=143362&author=Manta 24V]Goed thuisgekomen dus met de as.

    Heb vorig jaar een as geschilderd met scheepslak (dat wat ze op de bodem van een schip smeren) werkt goed en een blik was 20 euro.

    Tegenwoordig laat ik ze poedercoaten is wel een stuk duurder maar minder werk dus het 1 heft het ander weer op.[/rquote]

    Ja terugweg was weer goed gegaan :) de kar in de garage en gaan pitten, was 12:30 en moest er sochtends weer om 6 uur uit :)
    [/rquote]

    Half 1 poeh dat was wel een latertje dus.

    Maargoed nu heb je het wel voor mekaar :thumbup

    Coaten ziet er zo uut

    #17823509

    Coaten ziet er zo uut
    [/rquote]

    wat is het prijskaartje hiervan ?

    grtz ziggy

    #17823510

    [rquote=1876755&tid=143362&author=Asko]sterker nog; Hammerite werkt alleen maar goed als het op blank metaal wordt aangebracht. En het is inderdaad geen 2k.
    Ik kreeg na verloop van tijd wel roestpuntjes in de hammerite en dat was na 2 lagen gespoten.

    Ik heb laatst dit gekocht voor de assen;

    Goede verhalen over gehoord maar zelf nog geen ervaring mee.
    Wel stuk goedkoper dan hammerite[/rquote]

    JAAAAHAAAAA!!! eindelijk iemand anders die ook Brantho gebruikt!!!

    Ik zie dat jij de nitro gehaald hebt, ik gebruikt altijd de 3-in-1, dat is primer en aflak, semi-gloss.
    Ik heb al zo’n 12 liter van dit spul in en op mijn Ascona gesmeerd! Dit spul is echt SUPER. Het werkt zelfs roest penitrerend!

    voor meer details:

    Brantho Korrux

    hier de duitse homepage: http://www.brantho-korrux.de

    engelse info: http://www.branth-chemie.de/doks/BranthoKorrux-3in1-Brochure.pdf

    pdfje in nederlands: http://www.hollandcoating.nl/images/prbl.%20BK%203in1%20.pdf

    hier een willekeurige shop via google die het verkoopt… http://www.korrosionsschutzshop.de/product_info.php?info=p1061_BRANTHO-KORRUX-3in1-0610-Natuurgroen-750ml.html

    Check mijn Ascona topic voor de verschillende toepassingen.

    Hier een plaatje van mijn achteras in de Brantho gezet (1e keer met kwast (moeilijke hoekjes), 2e keer gespoten):

    Sommige stukken carosserie dat ik moest laten lassen had ik tijdelijk in de brantho gezet om te beschermen tegen verder roesten.

    Daar was de lasser niet blij mee, staalborstel, schuurpapier… nope.
    alleen met de borstel op de haakse slijper krijg je het er weer af :thumbup

    #17823511

    [rquote=1877629&tid=143362&author=deziggy]
    Coaten ziet er zo uut
    [/rquote]

    wat is het prijskaartje hiervan ?

    grtz ziggy[/rquote]

    Ligt eraan, het mooist is de as helemaal uit elkaar omdat er altijd een risico is dat er straalgrit inkomt, iig is het per coatbedrijf verschillend en afhankelijk hoe vet en roestig de as is. Meestal is het om en nabij de €100,- – €120,-

    #17823512

    Poedercoaten is natuurlijk leuk, maar zorg voor een goede onderlaag! Een steentje tegen de coat, klapt weg en zonder onderlaag roest.. Heb het ook lekker laten coaten, met KTL onderlaag:thumbup

    #17823513

    [rquote=1879611&tid=143362&author=JOZO]Poedercoaten is natuurlijk leuk, maar zorg voor een goede onderlaag! Een steentje tegen de coat, klapt weg en zonder onderlaag roest.. Heb het ook lekker laten coaten, met KTL onderlaag:thumbup[/rquote]KTL onderlaag joost?

    #17823514

    [rquote=1879674&tid=143362&author=mar10manta][rquote=1879611&tid=143362&author=JOZO]Poedercoaten is natuurlijk leuk, maar zorg voor een goede onderlaag! Een steentje tegen de coat, klapt weg en zonder onderlaag roest.. Heb het ook lekker laten coaten, met KTL onderlaag:thumbup[/rquote]KTL onderlaag joost?[/rquote]

    Ja Martien, KTLen is een elektrostatische dompellak. Word vaak dun aangebracht. Meestal word KTL gebruikt voor een betere hechting van lakken en poedercoats. Tevens een betere corrosie bescherming onder de lak/coat. Dus zoals hierboven geschreven staat, is het dus een extra bescherming.

    Met je achteras zit je met het probleem dat je niet de binnenzijde geKTLd wil hebben. Op te lossen door alle ‘open’ delen te dichten met plaat en speciale kit die tegen 200 graden Celcius kan. KTL word namelijk gedroogd en uitgehard door 180 a 200 graden.

    Voor alles is schoon aanleveren belangrijk. Vooras of delen van voor/achteras zou je kunnen logen oid, achteras gaat dan wat moeilijker.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.