achteras b manta

Forumindex Forums Modellen Manta achteras b manta

15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #17597397

    origineel gepost door mr-turbo

    origineel gepost door giuliettaevo
    Wil je dat even tegen Remmo Niezen of Paul Vlasblom gaan vertellen dan? die gebruiken ook de handrem namelijk.:jerry

    Geloof me, jij hoeft me echt niets te vertellen over driftcompetitie en drifttechnieken, maar dat weet jij niet omdat je hier nog niet lang zit… Volgens mij zijn Koekie en Sik het ook niet echt met je eens… En ik zit hier lang genoeg om te zien dat jij graag gelijk krijgt, ook al heb je het lang niet altijd.:jerry

    ik deed al mee met de driftchallenge toen jij er waarschijnlijk nog nooit van gehoord had, weet jij hoe het voelt om in 3e versnelling fulllock in de begrenzer door bosuit langs de vangrail te driften ? ik wel :vertag grote jongen…

    het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen door kort voor de bocht in tegengestelde richting te sturen, scoort meer punten als aan de handrem te trekken

    #17597398

    weet jij hoe het voelt om in 3e versnelling fulllock in de begrenzer door bosuit langs de vangrail te driften ? ik wel :vertag

    het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen door kort voor de bocht in tegengestelde richting te sturen, scoort meer punten als aan de handrem te trekken [/quote]

    whoehoe rellen :jerry

    ik weet ook wel een beetje hoe het voelt, na ondertussen een jaar of 5 mee te draaien. :D

    en bij het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen scoorde je misschien meer punten bij de autovisie drift challange in 2004, maar bij alle wedstrijden die ik gereden heb had de handrem zwaar de voorkeur van de jury.

    en ik kan het weten want ik kreeg altijd min punten omdat ik m niet gebruik ha ha

    #17597399

    Een E30 is inderdaad een leuke driftauto maar een 325 wordt steeds moeilijker te vinden en duurder. Van de E36 zijn er nog zat en heb je echt een mooie voor weinig.
    Laatst nog eentje zien staan, 328i, volledig dealeronderhouden voor 2000. Vind ik op zich niet veel voor zo’n auto.

    #17597400

    ga volledig mee met de optie van danny(manta24v)gebruik de handrem ook nooit,was tot maand geleden niet eens aangesloten,en krijg hem behoorlijk dwars hoor(sper dat wel)

    en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
    weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbup

    #17597401

    Hieronder de reglementen van deze site:Opendrift kampioenschap regels

    Oordeel zelf;)

    2 JURYREGLEMENT

    Algemeen

    Alle wagens moeten goedgekeurd worden tijdens de technische controle. De wagen moet blijven voldoen aan deze keuring tijdens het hele event.
    Wagens zonder de officiele stickers kunnen geen punten scoren.
    Een stilstaand burnen of donuts draaien op verboden of gevaarlijke plaatsen (paddocks, tussen het publiek, … ) hebben diskwalificatie tot gevolg.
    Technieken

    E-brake / Handrem: mag gebruikt worden om de bocht in te gaan en om de drift in te zetten of om een drift licht bij te sturen bij het ingaan van de volgende bocht. Door de handrem te gebruiken kan je een hoge aanzet snelheid bereiken en heel vroeg dwars staan.
    LFB / Links bij remmen: mag gebruikt worden om de wagen te vertragen om tot bij een clipping point te komen. Mag niet gedurende de hele drift gebruikt worden enkel om hoek te kunnen houden.
    Clutch kicken / op koppeling stampen: mag gebruikt worden om de toeren te behouden en de drift te behouden.
    Kwalificaties

    De 4 criteria :

    ENTRY SPEED
    DRIFTHOEK / TRANSISIE
    IDEALE LIJN met APEX en SNIJPUNTEN
    SHOWGEHALTE & IMPACT

    De snelheid bij het inzetten van de drift moet zo hoog mogelijk zijn. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de score. De snelheid wordt gemeten tijdens de kwalificatie met een speedgun.
    De drifthoek moet er ten alle tijden zijn. Als je van richting verandert, dan moet de wagen zijn linkse drift omzetten naar een rechtse drift in éé n vlotte beweging. De wagen mag niet rechtkomen tijdens een lastwissel.
    De ideale lijn is heel belangrijk. De jury zal aangeven waar de belangrijkste clipping points zich bevinden. Hoe verder een wagen langs het clipping point drift, hoe lager de score. Een clipping point kan ook aan de buitenkant van een bocht liggen.
    De totale show en impact hebben slechts een kleine invloed op het resultaat. De jury en het publiek wil een zo lang mogelijke drift zien met zoveel mogelijk rook.
    Er zullen juryleden zijn, die in totaal maximum 100 punten geven per run.

    #17597402

    origineel gepost door manta19sr
    ga volledig mee met de optie van danny(manta24v)gebruik de handrem ook nooit,was tot maand geleden niet eens aangesloten,en krijg hem behoorlijk dwars hoor(sper dat wel)

    en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
    weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbup

    Ik zeg ook niet dat hij geen gelijk heeft alleen vind hij dat ik geen gelijk heb.Ik weet best wie hij is en vond het altijd prachtig om hem te zien powersliden/driften met de Commo M5,niets anders dan respect.
    Er zijn alleen verschillende technieken om een drift in te zetten en de handrem is de meest gebruikte manier (door de pro’s)en word in competitie verband ook het meest van je verwacht.
    door de handrem te gebruiken kun je een drift eerder inzetten en is daardoor meer sensatie voor de toeschouwer,want daar draait het om.
    Ik drift zelf ook niet met de handrem,maar dat is omdat ik het niet kan maar wil het wel leren.
    Des te meer technieken je beheerst des te meer dingen kun je laten zien.
    Ik loop nu al weer een tijdje met Sik mee en het word hem steeds vaker vertelt datie meer de handrem moet gebruiken als hij meer punten wil krijgen,vooral bij de battle’s en dan hebben we het niet over prutsers die em dat vertellen.
    Als ik Remmo Niezen nog voor het eind van de pitstraat de auto dwars zie gooien door de tarzan en em dwars houd tot aan de gerlach dan heb ik daar respect voor en durf em dan niet te gaan vertellen datie geen echte drifter is omdat hij de handrem gebruikt heeft,dan zou hij onterecht kampioen wezen in verschillende landen net als Paul Vlasblom.

    #17597403

    origineel gepost door Koekie

    Ik zeg ook niet dat hij geen gelijk heeft alleen vind hij dat ik geen gelijk heb.Ik weet best wie hij is en vond het altijd prachtig om hem te zien powersliden/driften met de Commo M5,niets anders dan respect.
    Er zijn alleen verschillende technieken om een drift in te zetten en de handrem is de meest gebruikte manier (door de pro’s)en word in competitie verband ook het meest van je verwacht.
    door de handrem te gebruiken kun je een drift eerder inzetten en is daardoor meer sensatie voor de toeschouwer,want daar draait het om.
    Ik drift zelf ook niet met de handrem,maar dat is omdat ik het niet kan maar wil het wel leren.
    Des te meer technieken je beheerst des te meer dingen kun je laten zien.
    Ik loop nu al weer een tijdje met Sik mee en het word hem steeds vaker vertelt datie meer de handrem moet gebruiken als hij meer punten wil krijgen,vooral bij de battle’s en dan hebben we het niet over prutsers die em dat vertellen.
    Als ik Remmo Niezen nog voor het eind van de pitstraat de auto dwars zie gooien door de tarzan en em dwars houd tot aan de gerlach dan heb ik daar respect voor en durf em dan niet te gaan vertellen datie geen echte drifter is omdat hij de handrem gebruikt heeft,dan zou hij onterecht kampioen wezen in verschillende landen net als Paul Vlasblom.

    Kijk, hier ben ik het helemaal mee eens. Dat was ook precies hoe ik het bedoelde te zeggen.

    mijn iets te emotionele reactie verwijderd..

    #17597404

    dit gaat ook helemaal nergens meer over

    als men maar gelijk krijgt,en net zolang doorgaan tot het zover is

    of verstandig zijn en het er niet meer over te hebben en terug te gaan naar het topic waar dit allemaal om begonnen is

    gr kabouter

    #17597405

    origineel gepost door manta19sr

    en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
    weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbup

    Geen idee wie jouw janssen is inderdaad, daarom lul ik maar raak…Maar jouw held is ook maar een mens hoor en mensen hebben het ook wel eens fout:o. Het lijkt mij namelijk vrij duidelijk als je alle reacties zo eens leest dat hij het toch niet helemaal bij het rechte eind heeft als hij zegt dat goede drifters de handrem niet gebruiken:hmmz…. en in het stukje over de regels worden er ook nergens punten toebedeeld aan het wel of niet gebruiken ervan.:wtf

    #17597406

    origineel gepost door giuliettaevo

    origineel gepost door manta19sr

    en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
    weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbup

    Geen idee wie jouw janssen is inderdaad, daarom lul ik maar raak…Maar jouw held is ook maar een mens hoor en mensen hebben het ook wel eens fout:o. Het lijkt mij namelijk vrij duidelijk als je alle reacties zo eens leest dat hij het toch niet helemaal bij het rechte eind heeft als hij zegt dat goede drifters de handrem niet gebruiken:hmmz…. en in het stukje over de regels worden er ook nergens punten toebedeeld aan het wel of niet gebruiken ervan.:wtf

    mr turbo is jansen;)
    en die draait al langer mee als dit forum uberhaupt bestaat
    dus ja mr turbo weet wel waar die overpraat
    hij had al erg snelle auto,s
    waar die dwars mee ging
    voor t driften n sport begon te worden;)

    daar integen bijna niemand weet wie giuliettaevo is:o
    dus in wie denk je dat de mensen eerder geloof in hechten
    maw bewijs je zelf maar eens ipv loos commentaar te geven:o

    verder weet ik dat beide methoden wel werken
    zelf ben ik nog lang niet zo ver dat ik aan drift competitie,s mee kan doen
    maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet op welke manieren je een auto dwars kan krijgen

    wat de beste manier voor de meest punten is??????????????

    geloof ook wel dat sik weet waar die over praat
    :thumbup:thumbup
    en mischien dat er hiero nog n reactie van “owidio” komt?

    maar uiteindelijk lijd dit weer enkel tot zinloos gezeur:puke

    laat een ieder in z,n waarde en doe je eigen ding;):wors

    #17597407

    Zo is dat en nu weer on topic……………:hmmzwaar ging het ook weer over?:jerry

    Ow ja, ik denk dat je beter een volvo as pas kunt maken ze zijn sterk en kosten in verhouding weing(ook met sper)

    #17597408

    origineel gepost door giuliettaevo

    kan hij van mij ook aan het gas. :thumbdown

    [/quote]

    Wat zijn dit nou weer voor uitspraken??!!
    Een discussie is nog tot daar en toe, daar is het forum trouwens voor, maar dit vind ik wel te ver gaan.
    Het is dat ik geen moderator ben, anders had je eruit gelegen!

    #17597409

    Ja Jo, niet iedereen probeerd op een nette mannier z’n gelijk te halen.

    #17597410

    origineel gepost door Jo

    Wat zijn dit nou weer voor uitspraken??!!
    Een discussie is nog tot daar en toe, daar is het forum trouwens voor, maar dit vind ik wel te ver gaan.
    Het is dat ik geen moderator ben, anders had je eruit gelegen!

    Inderdaad een beetje snel getypt:thumbdown… heb het inmiddels verwijderd. Mijn excuses.

    #17597411

    Ruub, als je er mee wilt leren driften zou ik eerst met die 3.0e zonder turbo of wat, met een standaard vastgelast diff, een paar pu bussen in je langsdragers en een stalen staartstuk gaan rijden.

    en als je het dan onder de knie heb verder gaan bouwen, als je net begint rij je vanzelf een keer schade en dat kan je beter met een auto doen waar je nog niet alles aan verbouwt heb :D

    volgens mij was die andere discussie nog niet afgelopen en om dit topic niet verder te vervuilen gaan we hier maar verder;

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119884&page=1#pid1585109

15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
  • Het onderwerp ‘achteras b manta’ is gesloten voor nieuwe reacties.