achteras b manta

Forumindex Forums Modellen Manta achteras b manta

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216476

    Aloha allemaal,

    ben nou al een tijdje bezig met die 6 cilinder in t mantatje zetten en t gaat aardig. Hij past nou mooi en t voorterrein is nu ook mooi zwart. Hebben m zelfs net zover naar achter gekregen dat er nog wat meer ruimte voor zit waardoor er miss nog ruimte is om de radiateur voor de neus te zetten maar dat moeten we nog ff afwachten.
    Maar…. nu zijn er van die verhaaltje van manta’s met meer vermogen dan die 6 cilinders en ik neem aan dat dat er wel uit te halen met dit blok. Maar daarvoor moet die achteras anders want die zou 300 – 400 pk niet aankunnen.
    Maar wat is nou t zwakke punt van die achteras en hoe kun je dat oplossen.
    Want ik heb nu namelijk een schuurtje en daarvoor wil ik t werk onder die auto liefst nu doen.
    Kan iemand me dus is uitleggen hoe t zit met die achteras?

    #17597348

    een 6 cil heeft bij lange na geen 3 á 400 pk. De opel achterasjes kunnen 250 pk wel hebben, daarboven word het een ander verhaal.

    Maar wat ben je van plan met de auto? Sprinten, slalommen, racen?

    Maar een paar :kewlpics zou leuk zijn.

    #17597349

    heb een manta gehad met een turbo blok 278 pk met een normale 2.0 achteras 3:44
    zat een 40% sper in
    met normaal gedrag kan het veel hebben ,ga je maf doen kan alles stuk

    #17597350

    de achterassen van een manta zijn voorzien van een aluminium gedeelte,
    trompet heet dat maffe ding geloof ik.

    ze zijn er in staal, maar wel schaars.

    uiteraard zijn de stalen versies sterker, dus het alu gedeelte is zowieso
    een zwakker gedeelte. maar voor normaal gebruik is het geen probleem.

    die pk`s waar jij het over hebt… intresant :D vertel daar eens meer over :D

    en idd, zal geen 350 pk op een achteras van een manta gooien.
    1 die maffe trompet.
    2 kijk dan toch naar die ophanging..dat moet vast steviger:hmmz

    #17597351

    Word geen sprint manta ofzo maar wil wel kijken of ik een beetje kan leren driften in dat ding.
    En wat betreft dat extra vermogen, ik ging ervan uit dat ie wel aan de 300 kon komen met een turbo , intercooler erop, of een supercharger. Had van een 3.0 csi ook gezien dat ie aan de 3 + kwam.
    Maar als dat er echt niet uit te halen is..

    #17597352

    tuurlijk, alles kan, maar reken er niet op dat het zo makkelijk gaat als jij daar ff schrijft ;)

    #17597353

    Dat weet ik maar nu heb ik ruimte om die hele auto te bewerken vervangen weet ik veel wat allemaal. Dus vandaar dat ik nu zoveel mogelijk alles wat onder die auto zit wil doen. Als dat af is kan ik m gaan rijden en rustig t spul bij elkaar zoeken voor dat extra beetje vermogen.
    Dan kan ik daarna weer een tijdje vrijmaken om t erin te zetten.

    #17597354

    Voor driften is 100 pk zonder turbo genoeg, het komt meer op stuurmanskunst aan. :)

    #17597355

    Ja maar voor menig golfie of iets anders plastics wilde ik toch wat meer voor als ik voor t stoplicht sta ;)

    #17597356

    Ook dan kom je met een 3.0liter al een aardig eind:thumbup

    #17597357

    eumhz zou je geen ferrari kopen?is zomaar een idee hoor.

    #17597358

    Originally posted by manta19sr
    eumhz zou je geen ferrari kopen?is zomaar een idee hoor.

    mmm zoveel vermogen heb je voor een golfje niet nodig hoor :P
    had aan me manta met 6pitter ook meer dan zat hoor om die ver achter me te laten

    #17597359

    nee met een snelle 20E lukt het al,maar bedoeld emeer dat hij het over 400 pk heeft enz

    en leren driften enz,nou leren driften met 400 pk,muah begin dan eerst maar eens gewoon met een 20Etje,lukt het makkelijk mee,althans oefening baart kunst,
    kan dat kreng ook in elk bochtje opzei gooien hoef ik neit gek voor te doen,net juiste moment van gas geven en sturen,
    geen 40 rijden in z’n 5 natuurlijk dat is klote en ook neit in z’n 1 met 20 km per uur want dat is ook klote gewoon 2,3 werkt ideaal,eerst lekker op open terrein oefenen,daarna op straat op de scherpe maar grote bochten,en als je beetje door oefent lukt het ook met 60 km/h(of harder)op de afritten op de snelweg,succes

    sper is niet speciaal nodig hoor,eerste 2 mantas van mij hadden ook geen sper,nu wel en dik ook:):wors

    #17597360

    oke.
    maar ff terug over t staartstuk. Die trompet.
    Is dat te verstevigen of moet t vervangen worden door wat anders ofzo?

    #17597361

    stalen trompet van een a manta gte.;)

    #17597362

    zag laatst een linkje waar die stalen staartstukken nieuw leverbaar waren

    zo snel ik die weer heb gevonden verschijnt die hier wel;)

    als je echt zulke grote vermogens wil gaan halen

    waarom dan niet een dikke 6 cilinder van een ander merk die al zoveel pk,s heeft

    want voor je een “oude” opel 6 cilinder
    zover klaar hebt
    dat er een flinke turbo op kan en heel blijft

    ben je veel tijd en nog veel meer centjes verder

    dab zijn er wel andere goedkoper oplossingen;)

    als je wilt leren driften

    koop dan een oude bmw 3 serie
    dingen koop je al compleet rijden voor n paar 100

    soms zelfs al n 323 6 pitter
    kun je ook gerust een deuk in jagen
    tis ja toch geen opel:jerry:jerry

    #17597363

    de trompet zelf is minder het probleem als de as die erdoor loopt :vertag

    #17597364

    origineel gepost door mr-turbo
    de trompet zelf is minder het probleem als de as die erdoor loopt :vertag

    klopt maar daar ga ik niet weer over beginnen:o
    nog niet zo lang geleden nogal wat gezeur over geweest
    met n ander forum lid
    die t beter wist;):o

    #17597365

    Ik heb de stalen trompet ooit gekocht bij iemand in belgie, is bijna een gewone stalen buis zegmaar, volgens mij worden ze nog nieuw ergens gemaakt hoor, maar vraag me niet waar

    #17597366

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door mr-turbo
    de trompet zelf is minder het probleem als de as die erdoor loopt :vertag

    klopt maar daar ga ik niet weer over beginnen:o
    nog niet zo lang geleden nogal wat gezeur over geweest
    met n ander forum lid
    die t beter wist;):o

    laten we hopen dat de topicstarter genoeg motorvermogen en tractie weet te genereren, zodat ie zelf kan uitvinden wat er allemaal stukgaat ;)

    #17597367

    das meestal toch de beste optie, afwachten. Mar tis is altijd fijn dat je weet waar je opmoet rekenen:thumbup enne, kun je voor dat vermogen niet beter op zoek gaan een 4.0 ?? Ben je er al bijnamar das natuurlijk niet zo leuk als zelf bouwen:angel

    #17597368

    tja vind maar eens een goede 4.0-24v..
    kosten ook een lieve duit :o

    #17597369
    #17597370

    Leuk idee, turbo op een 6 cil. bouwen maar als ’t alleen om ’t driften gaat dan kocht ik wel wat anders.

    Voor rond de 1500 koop je ook een nette (net wat Louwe zegt) 3 serie (e36) met 6 cilinder, en misschien voor minder ook wel.
    Ben je in een keer klaar.

    En dan nog: met een zware (opel) 6 cilinder voorin een manta lijkt het me dat ie graag rechtdoor wil ipv dwars.

    Maar als jij dit mooi vind moet je het gewoon op je eigen manier doen, allemaal hetzelfde doen is wel zo makkelijk.

    #17597371

    origineel gepost door henkjan_80
    Leuk idee, turbo op een 6 cil. bouwen maar als ’t alleen om ’t driften gaat dan kocht ik wel wat anders.

    Voor rond de 1500 koop je ook een nette (net wat Louwe zegt) 3 serie (e36) met 6 cilinder, en misschien voor minder ook wel.
    Ben je in een keer klaar.

    En dan nog: met een zware (opel) 6 cilinder voorin een manta lijkt het me dat ie graag rechtdoor wil ipv dwars.

    Maar als jij dit mooi vind moet je het gewoon op je eigen manier doen, allemaal hetzelfde doen is wel zo makkelijk.

    ik doelde eigenlijk op n e30
    die zijn er nog wel goedkoper
    ook wel in 325

    das een leuke drift wagen voor weinig centen

    als je het dan redelijk onder de knie hebt pak je daarna een manta met c20let
    of gekietelde c20xe;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 65)
  • Het onderwerp ‘achteras b manta’ is gesloten voor nieuwe reacties.