achteras 70% voor dagelijks?????

Forumindex Forums Modellen Manta achteras 70% voor dagelijks?????

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227837

    jongens,heb de zoek engine gebruikt maar vind niet onmiddelijk een antwoord op mijn vraag…..

    ze boden mij onlangs een achteras met 70% ZF platensper aan….aangezien ik op zoek ben heb ik wel intresse maar….is 70% te doen om dagelijks me rond te rijden?

    wil niet elke maand ander lagers laten steken ofzo…zou de wagen graag betrouwbaar houden….

    betreft een manta B gsi

    #17751647

    40% is beter en wat berekenbaarder als het vochtig weer wordt, de 70% heeft dan in lage snelheden de neiging om de auto de bocht door te duwen, bij droog weer krijg je een sneller bandenslijtage.

    Ik ken mensen die wel met 100% sper rijden in hun dagelijkse wagen, dus het kan wel, maar ook dat vreet banden en op den duur de rubbers e.d.

    #17751648

    70% voor dagelijks is behoorlijk.
    En dan heeft de auto echt de neiging te gaan wringen in bochten.

    Ik ben nog altijd opzoek naar 70% sper voor in mijn manta, maar die is dan ook niet voor dagelijks!

    voor dagelijks gebruik zou ik 40% willen. Puur omdat het dan handelbaarder blijft en het toch leuker is
    om mee te rijden.

    #17751649

    had al een vermoeden….. dus af te raden m.a.w ?

    ben nogal iemand met zware voet dus een misser is snel gemaakt in de bochten met 70%……?

    #17751650

    70% gaat wel op de weg maar idd 40% is betrouwbaarder, helemaal als er ook eens een ander (jevrouw/vrindin) met de auto op stap gaat.

    Andere optie is een wormsper van Quaife

    #17751651

    Geef mij die 70% maar ik zoek er één dringend.

    Ivan

    #17751652

    in belgie kan je ze nieuw krijgen…

    KB RACING

    #17751653

    en wat voor prijskaartje hangt eraan?

    #17751654

    dacht dat het rond de 1200eur is…

    #17751655

    origineel gepost door Koendettc
    in belgie kan je ze nieuw krijgen…

    KB RACING

    bij biesheuvel ook, 1125euro

    #17751656

    En dan met overbrenging ?

    #17751657

    durf ik niet te zeggen…t was voor een 3.44 overbrenging

    #17751658

    Ik geloof dat een volledig asje in occasie toch geen 1000 euro gaat???

    Nog steeds geinteresseerd in de aangeboden as
    mag je altijd doorverwijzen

    Ivan

    #17751659

    origineel gepost door hillclimber16V
    Ik geloof dat een volledig asje in occasie toch geen 1000 euro gaat???

    Nog steeds geinteresseerd in de aangeboden as
    mag je altijd doorverwijzen

    Ivan

    voor gebruikte sperassen vragen ze vandaag de dag ook al tussen de 800 en 1200 euro hoor…

    #17751660

    deze vraagt zelfs rond de 1400 a 1500 denk ik….

    ga het even bekijken….

    alvast bedankt voor de reaktie jongens :thumbup

    #17751661

    Ik zelf zou het altijd nieuw kopen, de 2e hands prijs scheelt (in mijn ogen) te weinig t.o.v. nieuw. Maar stel, je koop er (per ongeluk) één met versleten platen, wat zou de aanschaf van de platen kosten?
    Een wormsper zou ik zelf niet nemen, die schijnt nogal abrupt in te komen, en spert niet altijd (van horen zeggen)

    #17751662

    Wat een geld zeg! Jammer dat zoiets zoveel geld moet kosten. Het is een leuke upgrade!

    #17751663

    ik weet in engeland zit een firma die hebben nieuwe op de markt gebracht voor de manta, en deze zijn niet eens zo duur. Kosten volgens mij rond de 750 euro, maar niemand die het tot nu toe geprobeerd heeft. Zijn dus ook gewoon spare’s voor te krijgen:)

    http://www.davemacprops.com/dmpgripperapplications.html

    #17751664

    Heb ook wat sperren onder gehad vroeger mijn ervaring qua rijden met de sperren ,ook gewoon voor dagelijks gebruik zijn de volgende .
    ZF -40% sper :thumbup
    ZF -75% sper :thumbup
    0/100% quaife/wormsper ,ik vond het :puke hakt er in een keer in :swear niet mooi te doseren als een platesper.Ik vond het ondingen,zou ik nooit meer aanschaffen, dan liever zonder.

    Ga je de sper niet gebruiken waar die echt voor gemaakt is (Driften/race/rally ,etc.)
    zou ik zo ie zo geen sper aanschaffen zonde geld.

    Het is natuurlijk wel super stoer om te kunnen zeggen dat er een sper onder je wagen zit maar als je er niks mee doet /kunt sta je toch een beetje voor …

    Wil je een sper kopen , koop hem dan zijn er zat te koop , ja die dingen kosten geld , so what ,spaar je er wat langer voor !

    das mijn mening ;)

    #17751665

    Ik zou met mijn Ascona niet professioneel gaan racen of rally rijden, maar wel de afgelegen zandweggetjes opzoeken, enop verlaten regenachtige herfstdagen de achterkant de vrije ruimte geven. :D

    Hiervoor lijkt het mij ideaal om een 40% sper te hebben. :hmmz

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.