acculampje brand

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum acculampje brand

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

Beste,

Ik heb een vraagje, rij nu ongeveer een klein jaar in een opel signum 2.2 uit 2004
    Nu heb ik het probleem dat mijn acculampje gaat branden als de auto in een laag toerental komt, mn bij koppeling te snel laten opkomen.
    Nu is de dynamo anderhalf jaar geleden al vervangen en tijdens het door meten is de spanning constant rond de 14 v, ook tijdens het lage toerental.
    In de garage meende ze het probleem opgelost te hebben door een extra massa kabel te trekken van accu naar dybamo.
    Echter probleem is hiermee niet opgelost. Als ik de auto uitzet, sleutel hoeft niet uit contact, en dan vervolgens opnieuw start is lampje uit.
    Heeft iemand een idee waat het probleem kan zijn????????????????

Gr

Slipt de multiriem niet??

Volgens de garage was deze in orde

Vervangen voor een goedkope immitatie zeker? Die spanningsregelaars zijn vaak drama, die zijn zo stuk.

Ik laat ze in zwolle repareren en daar gebruiken ze merkspul zoals bosch en hella. Kost iets meer, maar uiteindelijk toch goedkoper als je dynamo voor een 2e keer laten maken

maar zou ik dat niet moeten meten met de multi meter?
    Heb deze aangesloten op de accupolen en ben gaan rijden. deze laadt continu een spanning van net boven de 14v zien. duikt er geen moment onder

Is de auto uitgelezen.

Meten idd, stationair en op toeren. Maar let op, de ene meter is de andere niet. Ik heb er 2 liggen, een dure velleman en 1 van 5 euro. Die goedkope meet soms zo een halve volt tot een volt minder!

auto is uitgelezen tijdens rijden en toen zou het massa probleem geconstateerd zijn, heeft echter niets opgelost

De eerste uitleesappartuur die een slechte massa ziet moet ik nog tegenkomen.

heb geen idee van, dit is wat ik van de garage terugkrijg.
    en blijkt idd niet te kloppen.

andere oorzaken??

Vreemde storing dan. Nou ben ik dus nieuwschierig, wat ie laadt als he lampje brand.

ga ik het morgen nog eens met een ander meter testen.
    Maar probleem speelt nu al driekwart jaar, als ie niet voldoende zou laden zou ik dan niet allang met een platte accu hebben moeten staan?

alvast bedankt voor meedenken

heb ergens anders gelezen dat het een software probleem van de motor ecm zou kunnen zijn.

zou dit kunnen kloppen???

grtzzzz

Dan zou ik eerder het display/dahsboard verdenken.

geen idee, heb het ergens anders gelezen en aangezien ik vanuit de garage niet veel respons krijg ben ik op zoek naar een oplossing

ga het morgen even meten en dan laat ik wat weten

thanks

Lees mijn topic eens door, het zal een feest van herkenning zijn ;)

viewtopic.php?t=164043

kan dus een probleem met de egr klep zijn???
    heb vorige week ook twee keer kort een melding gehad van dat oranje motor tekentje, na twee keer starten was deze weg.

Lastig om daar 100% zeker een oplossing voor te geven. Feit is:
    1. het ontstaat bij (te) laag toerental;
    2. het werd aanzienlijk minder na vervanging van drukregelaar en pomp;
    3. na een (korte) waarschuwingsmelding problemen o.a. EGR klep heb ik na een grote beurt een reset gehad,
    sinds die tijd komt het bijna niet meer voor;
    4 ik rij sinds een klein jaar 1500 km per maand, meer konstante autobahn kilometers is doorgaans goed voor een motor.

Wanneer dan wel? Als ik bijvoorbeeld net te weinig toeren maak bij achteruit inparkeren in een lading sneeuw die nog in de parkeerhaven ligt.

laat hem eens uitlezen, zodat je weet wat de motorstoring is.
    het zou ook nog wel eens de brandstofdrukregelaar kunnen zijn.
    als die niet goed meer werkt, valt ie te laag in de toeren en gaat het acculampje branden.

Daar zit wat in, dat ie net tegen het afslaan aan zit.

En de 2.2 heeft een brandstofdrukregelaar die wel eens vervangen wordt.
    Er was zelfs een recall op als ik me niet vergis.

Dingetje zit voorop de motor en is snel vervangen.

Nou bedankt allemaal voor het meedenken, ga ik hem maandag eens laten uitlezen bij een andere bedrijf, kijken wat daar uitkomt. Ik houd jullie op de hoogte.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.