Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › acculampje brand
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2013 om 20:57 #17254816
Beste,
Ik heb een vraagje, rij nu ongeveer een klein jaar in een opel signum 2.2 uit 2004
Nu heb ik het probleem dat mijn acculampje gaat branden als de auto in een laag toerental komt, mn bij koppeling te snel laten opkomen.
Nu is de dynamo anderhalf jaar geleden al vervangen en tijdens het door meten is de spanning constant rond de 14 v, ook tijdens het lage toerental.
In de garage meende ze het probleem opgelost te hebben door een extra massa kabel te trekken van accu naar dybamo.
Echter probleem is hiermee niet opgelost. Als ik de auto uitzet, sleutel hoeft niet uit contact, en dan vervolgens opnieuw start is lampje uit.
Heeft iemand een idee waat het probleem kan zijn????????????????Gr
25 januari 2013 om 21:00 #18099951Slipt de multiriem niet??
25 januari 2013 om 21:06 #18099952Volgens de garage was deze in orde
25 januari 2013 om 21:12 #18099953Vervangen voor een goedkope immitatie zeker? Die spanningsregelaars zijn vaak drama, die zijn zo stuk.
Ik laat ze in zwolle repareren en daar gebruiken ze merkspul zoals bosch en hella. Kost iets meer, maar uiteindelijk toch goedkoper als je dynamo voor een 2e keer laten maken
25 januari 2013 om 21:14 #18099954maar zou ik dat niet moeten meten met de multi meter?
Heb deze aangesloten op de accupolen en ben gaan rijden. deze laadt continu een spanning van net boven de 14v zien. duikt er geen moment onder25 januari 2013 om 21:17 #18099955Is de auto uitgelezen.
25 januari 2013 om 21:24 #18099956Meten idd, stationair en op toeren. Maar let op, de ene meter is de andere niet. Ik heb er 2 liggen, een dure velleman en 1 van 5 euro. Die goedkope meet soms zo een halve volt tot een volt minder!
25 januari 2013 om 21:26 #18099957auto is uitgelezen tijdens rijden en toen zou het massa probleem geconstateerd zijn, heeft echter niets opgelost
25 januari 2013 om 21:33 #18099958De eerste uitleesappartuur die een slechte massa ziet moet ik nog tegenkomen.
25 januari 2013 om 21:35 #18099959heb geen idee van, dit is wat ik van de garage terugkrijg.
en blijkt idd niet te kloppen.25 januari 2013 om 21:36 #18099960andere oorzaken??
25 januari 2013 om 21:42 #18099961Vreemde storing dan. Nou ben ik dus nieuwschierig, wat ie laadt als he lampje brand.
25 januari 2013 om 21:46 #18099962ga ik het morgen nog eens met een ander meter testen.
Maar probleem speelt nu al driekwart jaar, als ie niet voldoende zou laden zou ik dan niet allang met een platte accu hebben moeten staan?alvast bedankt voor meedenken
25 januari 2013 om 21:49 #18099963heb ergens anders gelezen dat het een software probleem van de motor ecm zou kunnen zijn.
zou dit kunnen kloppen???
grtzzzz
25 januari 2013 om 21:50 #18099964Dan zou ik eerder het display/dahsboard verdenken.
25 januari 2013 om 21:53 #18099965geen idee, heb het ergens anders gelezen en aangezien ik vanuit de garage niet veel respons krijg ben ik op zoek naar een oplossing
25 januari 2013 om 21:54 #18099966ga het morgen even meten en dan laat ik wat weten
thanks
25 januari 2013 om 22:02 #18099967Lees mijn topic eens door, het zal een feest van herkenning zijn ;)
25 januari 2013 om 22:10 #18099968kan dus een probleem met de egr klep zijn???
heb vorige week ook twee keer kort een melding gehad van dat oranje motor tekentje, na twee keer starten was deze weg.25 januari 2013 om 22:19 #18099969Lastig om daar 100% zeker een oplossing voor te geven. Feit is:
1. het ontstaat bij (te) laag toerental;
2. het werd aanzienlijk minder na vervanging van drukregelaar en pomp;
3. na een (korte) waarschuwingsmelding problemen o.a. EGR klep heb ik na een grote beurt een reset gehad,
sinds die tijd komt het bijna niet meer voor;
4 ik rij sinds een klein jaar 1500 km per maand, meer konstante autobahn kilometers is doorgaans goed voor een motor.Wanneer dan wel? Als ik bijvoorbeeld net te weinig toeren maak bij achteruit inparkeren in een lading sneeuw die nog in de parkeerhaven ligt.
26 januari 2013 om 10:02 #18099970laat hem eens uitlezen, zodat je weet wat de motorstoring is.
het zou ook nog wel eens de brandstofdrukregelaar kunnen zijn.
als die niet goed meer werkt, valt ie te laag in de toeren en gaat het acculampje branden.26 januari 2013 om 14:54 #18099971Daar zit wat in, dat ie net tegen het afslaan aan zit.
En de 2.2 heeft een brandstofdrukregelaar die wel eens vervangen wordt.
Er was zelfs een recall op als ik me niet vergis.Dingetje zit voorop de motor en is snel vervangen.
26 januari 2013 om 18:34 #18099972Nou bedankt allemaal voor het meedenken, ga ik hem maandag eens laten uitlezen bij een andere bedrijf, kijken wat daar uitkomt. Ik houd jullie op de hoogte.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.