acculamp brandt af en toe

Forumindex Forums Modellen Astra acculamp brandt af en toe

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Heren,
    Op oudjaarsdag begint acculamp te branden van mijn astra h
    17cdti uit 2004.Gelijk aan de meters gehangen en inderdaad,dynamo deed niets meer,gedemonteerd en gereviseerd en op aanraden van dynamoreviseur ook nieuwe pluskabel getrokken rechtstreeks van dynamo naar accu.Alles leek verholpen tot enkele dagen terug.Weer brandde het acculampje en viel de stuurbekrachtiging uit.Toen de accu vernieuwd,gìster weer hetzelfde maar als het lampje brandt en ik zet de motor af en weer aan is alles weer normaal en laadt hy ca 13.6 volt bij.
    Iemand enig idee?

13,6 is niet echt om over naar huis te schrijven, denk toch dynamo..

De ene rivisie dynamo is de andere niet.

We hebben ook wel eens een tijdje revisie’s bij een bedrijf vandaan gehaald, deze waren ALLEMAAL binnen een jaar weer terug kapot..

Willem

@wim-v6 wrote:

13,6 is niet echt om over naar huis te schrijven, denk toch dynamo..

De ene rivisie dynamo is de andere niet.

We hebben ook wel eens een tijdje revisie’s bij een bedrijf vandaan gehaald, deze waren ALLEMAAL binnen een jaar weer terug kapot..

Willem

Oh, dus je kan net zo goed 1 zo van de sloop halen ?
    Ik heb hier nog de oude dynamo. Die wil ik reviseren laten maar daar schiet ik dus niet veel mee op blijkbaar.

Rik :)

Jahwel hoor, gewoon laten reviseren zou ik zeggen. Bij ons in de buurt zit een bedrijfje die doet niet anders als startmotoren en dynamo’s twee ouwe knorrige mannetjes, maar je hebt altijd garantie en je kunt altijd bij ze terecht. En ik weet wel zeker dat het in dit geval je dynamo is, je acculampje is namelijk niet van je accu maar van je dynamo;)

Reviseren moet alleen wel goed en met GOEDE onderdelen gebeuren, sommige plaatsen goeiekope delen erin van Chinese makelij of iets in die richting..

Ik heb met de Dynamo boer hier wel GOEDE ervaringen, is alleen niet heel goedkoop…

Willem

Zijn de keeringen van de vacuum pomp ook mee vervangen in de dynamo?

Anders slaan de koolborstels weer opnieuw vet en laad hij niet goed bij.

Trek eerst maar eens een extra massa kabel van de dynamo rechtstreeks naar de accu, en vernieuw je dynamo.

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

13,6V is op zich toch niet zo gek, die van mij laad ook maar bij met 13,8Volt ofzo, terwijl die net nieuw is, mijn vorige dynamo deed ook niet meer dan dat.

Heb gisteren een extra massa kabel getrokken rechtstreeks van dynamo naar carosserie,tot nu toe lijkt het allemaal
    goed te gaan,blijf duimen anders ben ik bang dat ik richting computer moet gaan zoeken :hmmz

13,6 volg is niet goed, is je dynamo nogsteeds stuk waarschijnlijk hoort 14,4 te zijn namelijk.

Het hangt er maar van af hoe je het meet.
    Stationair lopend vind ik 13.6 volt nog niet zo gek, zeker niet als er nog wat aan staat zoals aanjager of zo.
    Met verhoogd toerental moet het wel richting 14.4 volt gaan. :D
    Dit lijkt me eerder een massa probleem, of de diodebrug is toch niet helemaal lekker. ;)

hij mag officieel tussen de 13,8 en 14,4 liggen.

Bij mijn bijde voertuigen meet ik koud 14,5 a 14,6 zonder verbruikers.

Alles aan stationair koud: 14,2 a 14,3

Warm alle verbruikers uit: 14,0 a 14,2

warm alle verbruikers aan: 13,8 a 14,0

Bij spoelen is het normaal dat er iets verlies optreed bij hogere werktemperatuur, vandaar koud en warm erbij gezet.

Combo met startkabels gestart ivm bijde Accu’s leeg (1x 55ah, en 1x 90ah), en verlichting aan ivm voorkomen piekspanningen koud 13,8volt, dan hoor je de dynamo gewoon Zingen zo hard is ze aan het werk…

Willem

Hee Willem alvast bedankt voor je respons,zijn nu weer een paar dagen verder en
    tot nu toe lijkt alles goed te gaan maar ga toch nog eens een keertje meten.
    Gr Peter

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.