Accu steeds leeg

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Accu steeds leeg

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Hoi ik wil graag gebruik maken van jullie expertise, ik heb een opel Vectra C uit 2003 Z1.8XE 16V 4-DRS.
    Ik heb deze vorig jaar gekocht en heb al vanaf het begin een probleem dat de accu steeds leeg is. Ik rijd er niet zo veel mee ivm een bedrijfsauto, maar na een week is de accu helemaal dood, het lijkt of er een verbruiker aan blijft staan, maar iig niet de geijke dingen, lampen oid.

Hij is al meerdere keren terug geweest naar de garage waar ik hem gekocht heb en die kunnen maar niks vinden. Ze hebben de kachel unit vervangen en het paneel in het dashboard, nieuwe accu.

Wat me wel opviel is dat er om de 3 minuten precies een relais 3 x klappert en dan weer stopt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word er nu echt gek van om steeds met een lege accu te zitten, bij laden doet hij trouwens wel.

Groeten Rob en alvast bedankt !

origineel gepost door roblok

Wat me wel opviel is dat er om de 3 minuten precies een relais 3 x klappert en dan weer stopt.

Welkom hier.

Doet tie dit als de motor afgezet is??

Enne…………

We zijn hier verzot op :kewlpics

ja als de motor uit staat en ik blijf in de auto zitten dan hoor je het relais om de 3 minuten precies tikken. De sleutel is uit het contact en er staat niks aan.

Ik ken de Vectra C helaas niet zo goed, maar als ik jou was zou ik proberen om te achterhalen waar dat klapperende relais zit.
    En wellicht dat je dan kunt achterhalen in welk systeem deze gebruikt,
    als het er één is die je er zo uit kunt trekken kun je wellicht kijken of je accu vol blijft als dit relais verwijdert is.

Hoi Jan, ik zal eens gaan kijken achter het paneel waar ik het geklik hoor, dank voor je reactie.

Ik heb dat probleem met mijn vec b gehad.
    Bleek toen een foutje in de aansluiting van de radio.
    Het ding was wel uit, maar het bluetooth gebeuren
    bleef verbinding zoeken met mijn telefoon. Dat schijnt nogal
    wat stroom te gebruiken.

origineel gepost door Henk042
    Ik heb dat probleem met mijn vec b gehad.
    Bleek toen een foutje in de aansluiting van de radio.
    Het ding was wel uit, maar het bluetooth gebeuren
    bleef verbinding zoeken met mijn telefoon. Dat schijnt nogal
    wat stroom te gebruiken.

Ik heb mijn standaard radio/cd (VDO CDR 2005) er al een week uitgehaald en dat was m ook niet helaas (zit ook geen bluethooth op trouwens whahaha).

Weet de garage waar je hem gekocht hebt ook van dit relais?

origineel gepost door OPC-lijntje
    Weet de garage waar je hem gekocht hebt ook van dit relais?

Morgen moet ik weer bellen en zal ik dat aangeven, ik heb dit pas een paar dagen geleden ontdekt toen ik maar eens een uur in de auto ben gaan zitten met alles uit, om te kijken of er niet iets per ongeluk steeds aanspringt.

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is,
    maar jaren geleden toen ik nog automonteur was,
    gebeurde het wel eens dat één van de diodes in de dynamo
    ging “lekken”. Was toen bijna niet te ontdekken.
    Misschien is dat euvel tegenwoordig nog wel eens mogelijk.

origineel gepost door roblok

Luister eens onder/in het handschoenenkastje?
    Komt het geluid daar vandaan?

Op opelfreaks.nl gelezen dat de ruitenwissers het probleem kunnen zijn! Die schijnen restspanning van de accu weg te nemen. Probleem schijnt dan ook bij de eerste serie voor te komen.

Weet dus niet of dit waar is ;) Heb alleen wat onderzoek voor je gedaan waar je eens naar zou kunnen kijken ;)
    Succes ermee :thumbup

Edit:

Op AMT garageforum praten ze over een CIM, ofwel een stuurkolom module.

Het zegt me geen reet maar ja, alle hulp is welkom dacht ik zo :angel

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.