accu regent nat

Forumindex Forums Modellen Corsa accu regent nat

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Sinds kort ben ik de blije bezitter van een Corsa-C NJoy die ik bij een autohandelaar voor “weinig” heb gekocht. Gisteren heb ik m voor t eerst met de hand gewassen en viel me op bij t openen van de motorkap dat de accu helemaal nat geworden was terwijl ik niet eens zoveel met water gespoeld. De accu bevindt zich meteen onder het afvoerroostertje op de motorkap. Mist hier niet nog een plastic kapje om te voorkomen dat de accu nat wordt? Zie afbeelding: https://flic.kr/p/pEnyhH
    groeten,
    Bert.

Volgens mij mis je daar een plaatje van links naar rechts die daar de boel afdekt ? Ik heb ook geen afdekplaat over de accu heen in de Meriva, maar daar zit de accu ver van eventuele plekken waar water bij kan.

Hoewel:

Lijkt zo te horen dus.

Heb er zelf een accukap op zitten (weliswaar Corsa B):

Voorkomt ook water op de accu.

Mijn accu hangt ook gewoon in het spatwater ( corsa-B).
    Dat maakt voor de accu niet uit.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Dat de accu zelf nat wordt interesseert me niet, maar dat de beide polen zich in hetzelfde laagje water kunnen bevinden vindt ik vreemd. Maar als t zo hoort zal er wel over nagedacht zijn, toch..?

@Bertjek wrote:

.. Maar als t zo hoort zal er wel over nagedacht zijn, toch..?

Het zal je verbazen.. als de polen allebei in hetzelfde laagje water staan, gaat er een bepaalde lekstroom lopen. Net zolang tot het water verdampt is. Heel erg is het niet, maar netjes is anders. Kan ook corrosie op de polen veroorzaken.

Beide accupolen invetten met zuurvrije vaseline. Kan water daar niks meer mee doen…..Of zelf een klepje maken, van bv een lege oliebus. Be creative!

Heb nog nooit een lege Accu gehad met Welke Corsa-A of B dan ook door regen, overigens ook nooit Geoxideerde polen gehad.
    Nooit ingevet of wat dan ook.

Auto’s hebben in de Herfst rustig 5 a 6 weken stil gestaan zonder dat de accu leeg geraakt is.
    Ik denk dat dat beetje water helemaal niks doet.

zet een Accu maar eens in een Bak met water sluit er lampen op aan, deze werkt gewoon ongestoord prima door.
    (je moet niet voor niks je lampen aanzetten als je te water raakt, gewoon omdat het volkomen veilig is, en ze je kunnen vinden.

Accu is Zwakstroom, 12Volt.

Plus dat de geleidbaarheid van regenwater praktisch 0 is. (weinig zouten in opgelost)

De polen van een elektrische pallet wagen zitten wel altijd dik in het vet trouwens (en vaak helemaal geoxideerd) terwijl daar geen regen overheen gaat.

De accukap bij mij zit er dan ook meer voor de vorm dan functie, ik kijk liever tegen een stuk geborsteld RVS aan dan de accu zelf ;) .

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.