Accu probleem?

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Accu probleem?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229958

    Beste Opel fans,

    Allereerst fijne feestdagen toegewenst..

    Dan nu mijn probleempje. Ik heb afgelopen maandag een nieuwe accu in mijn auto laten zetten omdat hij de voorgaande dagen zeer moeilijk tot niet startte, 2x op een dag aan moeten zwengelen door een andere auto.

    Alles opgelost, dacht ik. Tot 2 dagen later, de auto ging weer moeilijker starten en ik voelde al een probleem aan komen. Gisteren middag wilde ik weer weg rijden, mijn centrale deurvergrendeling ging er niet af en dan weet je eigenlijk al genoeg.

    Sleutel in het contact, nieteens het start relais werd omgezet.. Ik met mijn schoonvader m’n dynamo gemeten, leverde gewoon 25A terug, zonder verlichting of iets aan te hebben.

    Ik zou echt niet weten wat mijn accu ’s nachts leeg trekt. ik heb wel gemerkt dat een keer mijn klokje van temperatuur/tijd/datum niet uit ging bij het uitschakelen van mijn contact, misschien een probleem met m’n contact?

    Ik hoop zsm te weten of er meer mensen bekend zijn met dit probleem of dat ik gewoon een ‘slechte’ accu heb gekregen van Kwik-Fit.

    Fijne dagen nog,

    #17779996

    Slechte contactblokjes?

    Even na meten met de multimeter of je lekstroom hebt.

    Zo ja,dan de oorzaak gaam zoeken

    #17779997

    Precies, gewoon even de ampère-meter er tussen als alles uit zou moeten zijn, dan zie je gauw genoeg of er te veel stroom loopt.

    Wat voor auto is het trouwens?

    #17779998

    als ie loopt ook ff meten of je dynamo wel bij laad
    moet bij een goeie accu rond de 14 volt zitten
    en idd even de lekstroom meten in rust

    #17779999

    De dynamo laadt m’n accu gewoon bij.

    Ik heb vandaag een hoop gemeten met een kennis van mij, ik kwam tot de conclusie dat de accu
    constant 1.5A lekt, wanneer het contact uit is en de deuren gesloten zijn.
    Ik heb daarna mijn auto met deze info naar de garage gebracht en die hebben hem een nacht gehouden, ze hebben alleen m’n radio losgetrokken en hij startte de volgende ochtend gewoon, bleek dat ze een andere auto hadden gehad met hetzelfde probleem en daar lag het aan de radio.

    Ik heb nogmaals gemeten toen ik thuis kwam en toen stond de teller op 0.0A toen de radio eruit was en ook nogsteeds op 0.0A wanneer deze erin zat. Komt erop neer dat ik nog altijd niet weet waar het aan gelegen heeft. Misschien dat een draadje van m’n radio sluiting heeft gemaakt of klem heeft gezeten?

    #17780000

    [rquote=1823794&tid=139066&author=Dillenvd]

    Ik hoop zsm te weten of er meer mensen bekend zijn met dit probleem of dat ik gewoon een ‘slechte’ accu heb gekregen van Kwik-Fit.

    Fijne dagen nog,[/rquote]

    Simpel,

    Ja.

    #17780001

    Ik hoop overigens niet dat je zo’n Cold-Ax accu erin hebt.

    Deze gaan vaak binnen een jaar zuur lekken door de overloop.

    heb hierdoor al 3x een accu bak moeten repareren van een corsa-B (typen na 1997).

    willem

    #17780002

    #17780003

    Kwik-fit verkoopt inderdaad erg slechte accu’s! Zowiezo niet op bezuinigen!

    #17780004

    Ik heb idd zo’n cold ax accu gekregen ja, via kwik-fit. Hoop dat het meevalt met de problemen, valt dat dan nog onder de grantie? Het was wel een nood oplossing want had ook geen andere zaken in gedachte waar ik zo’n ding in d buurt kon halen

    #17780005

    het grootste probleem is dat heel je auto (accubak en chassis eronder) word aangetast als deze accu gaat lekken.

    en dat word niet vergoed.

    Willem

    #17780006

    Je kan er een langer slangetje aan maken aan die overloop om ervoor te zorgen dat het zuur direct op straat terecht komt, maar echt fijn is dat ook niet natuurlijk.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.