Accu lampje is gaan branden tijdens het rijden.

Forumindex Forums Modellen Astra Accu lampje is gaan branden tijdens het rijden.

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Vanavond reed ik uit het werk terug in de regen vanuit het werk.

Mijn accu lampje ging ergens halverwege branden.
    Ik ben maar door gereden ook omdat het in de middel of nothing was. (Rij al jaren over die weg maar geen idee hoe die heet :P)
    Merkte niet veel aan het rij gedrag maar hoorde de wel de ventilator/blower aan en uit gaan.
    Ik ben uiteindelijk thuis gekomen maar in het dorp viel langzaam de auto uit. bij de eerste linker bocht de ABS bij de volgende bocht de radio.
    Kon uiteindelijk nog net inparkeren maar toen was het ook met alle elektrische dingen gebeurt. (licht, ruitenwissers, Radio stuurbekrachtiging ect)
    De motor bleef nog wel draaien. Uit gezet en geprobeerd opnieuw te starten….. helaas niets.
    Het interieurlampje brandde nog wel en hij ging ook via de afstandsbediening op slot.

10 min later weer geprobeerd en toen startte hij wel. Met wat moeite, maar hij startte wel.
    Blower gaat nog wel aan en uit maar verder niet geprobeerd te rijden.

Wie weet wat het is en belangrijker wat is de oplossing.
    Zelf denk ik aan de dynamo.

Alvast bedankt voor de moeite.

Meten is weten :thumb

Inderdaad. Meten, is weten. Het is je accu of je dynamo die je accu niet bijlaadt.

Lijkt me dat de dynamo defect is en daardoor je accu leeg getrokken wordt ;) maar inderdaad zoals al gezegd is, meten is weten! Heb zoiets namelijk ook gehad met een andere auto van me, bleek de dynamo ook niet meer goed te zijn en de accu niet meer goed bij te kunnen laden.

idd dynamo overleden

Dank voor alle reacties.

Het accu lampje brand nu niet meer.
    (het ging trouwens om een opel astra 1.7 cdti uit 2004)

bij die motoren gaan juist vaak de dynamo’s kapot

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.