Accu lampje blijft branden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Accu lampje blijft branden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233013

    Sinds gisteren avond blijft het lampje van de accu branden.:hmmz
    Hij brand zwak, flouw en de accu is goed want die geeft groen aan in het glaasje van de accu.
    Zou het de dynamo kunnen zijn?:o
    Overigens start hij wel en loopt gewoon normaal.

    Zou ik hem kunnen uitlezen met m’n op-com?
    En waar moet ik dat dan zoeken.

    Dirkjan

    #17820165

    Je kunt de spanning meten met draaiende motor, die dient dan ongeveer 14,5V te zijn. Is hij lager (rond de 12V) dan is de dynamo kapot.

    #17820166

    yep dynamo overleden..
    Zou kunnen zijn dat 1 van de diodes in de diodebrug defect is. Dan laad hij met een halve wisselspanning je accu…
    Niet echt geweldig.. Ben je zelf een beetje handig , kun je de onderdelen in de dynamo zelf vervangen.
    Scheelt je weer een nieuwe.
    Of je koperborstels zijn op….

    #17820167

    [rquote=1872513&tid=143006&author=afterburner27]yep dynamo overleden..
    Zou kunnen zijn dat 1 van de diodes in de diodebrug defect is. Dan laad hij met een halve wisselspanning je accu…
    Niet echt geweldig.. Ben je zelf een beetje handig , kun je de onderdelen in de dynamo zelf vervangen.
    Scheelt je weer een nieuwe.
    Of je koperborstels zijn op….[/rquote]

    Moet je lekker zo’n fijne Delco Remy hebben, daar zit alles aan elkaar gesoldeerd (koolborstels aan diodeplaat, etc.

    Willem

    #17820168

    Heb hem door laten meten en yep onder de 12 volt gaf ie aan.
    11,21 op de volt meter.

    Weet iemand waar ik goedkoop een nieuwe kan bestellen?

    En is het erg lastig om hem zelf te vervangen???

    #17820169

    Heb zitten neuzen op winparts en daar geven ze 3 dynamo’s op.

    Laadstroom A 70 € 94,-
    Laadstroom A 100 € 104,-
    Laadstroom A 120 € 104,-

    Nou kies maar….
    Welke zou er in moeten komen?????

    #17820170

    ff kijken wat er op de oude staat als dat mogelijk is.
    of ff na vragen bij de dealer.

    #17820171

    Is er iemand die ervaring heeft met z’n dynamo te vervangen.

    Bij deze auto’s is het iets ingewikkelder dan de oudere auto’s.

    Graag wat tip’s en misschien een HOW TO.

    en welke type moet ik nou hebben want kan de dynamo er nog niet uit halen om te kunnen lezen wat voor een type het nou is.

    Dirkjan

    #17820172

    [rquote=1872539&tid=143006&author=wim-v6][rquote=1872513&tid=143006&author=afterburner27]yep dynamo overleden..
    Zou kunnen zijn dat 1 van de diodes in de diodebrug defect is. Dan laad hij met een halve wisselspanning je accu…
    Niet echt geweldig.. Ben je zelf een beetje handig , kun je de onderdelen in de dynamo zelf vervangen.
    Scheelt je weer een nieuwe.
    Of je koperborstels zijn op….[/rquote]

    Moet je lekker zo’n fijne Delco Remy hebben, daar zit alles aan elkaar gesoldeerd (koolborstels aan diodeplaat, etc.

    Willem[/rquote]

    Ja mooi he’ dat noemen ze nou hobby Willem ..:D

    #17820173

    100A is standaard op een benz. vectra B … de 120 A zie je nog wel eens op de diesels geloof ik

    #17820174

    [rquote=1872920&tid=143006&author=sjouke]100A is standaard op een benz. vectra B … de 120 A zie je nog wel eens op de diesels geloof ik [/rquote]

    70A 100A 120A 125A zijn allen op de Vectra-B Benzine modellen geleverd

    zo zijn er 2.0 en 2.2 diesels met 70amp dynamo’s geleverd,
    en ook 1.8-16V 2.0-16V 2.2-16V 2.5-V6 en 2.6-V6 motoren geleverd met 120 A dynamo’s

    Mijn 2.5 V6 CDX heeft net als iedere andere 2.5 V6 en 2.6 V6 CDX / Elegance met een 120A of 125A dynamo (bij mij staat er netjes op het plaatje 125A

    Voor elke motortype in de Vectra-B is zowel de 70A (zelfs 55amp) 100A en 120A leverbaar, en pasbaar.

    Let op de dynamo’s voor de 2.2-16V, V6 en Diesels kan je niet op de andere benzine modellen zetten.

    Verder zijn ze voor de 1.6 1.6-16V 1.8-16V 2.0-16V gelijk.

    Willem

    #17820175

    [rquote=1872985&tid=143006&author=wim-v6][rquote=1872920&tid=143006&author=sjouke]100A is standaard op een benz. vectra B … de 120 A zie je nog wel eens op de diesels geloof ik [/rquote]

    70A 100A 120A 125A zijn allen op de Vectra-B Benzine modellen geleverd

    zo zijn er 2.0 en 2.2 diesels met 70amp dynamo’s geleverd,
    en ook 1.8-16V 2.0-16V 2.2-16V 2.5-V6 en 2.6-V6 motoren geleverd met 120 A dynamo’s

    Mijn 2.5 V6 CDX heeft net als iedere andere 2.5 V6 en 2.6 V6 CDX / Elegance met een 120A of 125A dynamo (bij mij staat er netjes op het plaatje 125A

    Voor elke motortype in de Vectra-B is zowel de 70A (zelfs 55amp) 100A en 120A leverbaar, en pasbaar.

    Let op de dynamo’s voor de 2.2-16V, V6 en Diesels kan je niet op de andere benzine modellen zetten.

    Verder zijn ze voor de 1.6 1.6-16V 1.8-16V 2.0-16V gelijk.

    Willem[/rquote]

    Dus een 100A is goed?
    En als ik hem laat reviseren?
    Is dat een optie??

    #17820176

    ook prima.

    je kan er ook een 120amp op zetten.

    Willem

    #17820177

    Als ik die prijzen van winparts zo zie,
    zou reviseren wel eens een dure hobby kunnen zijn.

    #17820178

    heb je airco of ecc(zelfde eigelijk)

    dan kan het 100 of 120 wezen maar als ze het zelfde zijn en geen prijsverschil dan zou ik de 120 pakken

    #17820179

    Ja airconditioning en ecc zit er op,dus dan is 120A misschien beter.
    Morgen bel ik Smits autotechniek wat een ruil of een gereviceerde dynamo kost.
    Anders bestel ik hem bij winparts.

    Iemand nog een uitleg hoe je z’n dynamo er uit moet halen?

    Dirkjan

    #17820180

    Ik heb ,97 x1.8xe CDX daar zit een 100 amp. dynamo onder de motorkap.

    bij mij ging het lampje helemaal niet meer branden toen hij stuk was.
    dan gaat je auto gewoon uit..

    eerst de accu los….en daarna weet ik het niet bij zo’n motor. heb je alarm ….misschien heb je geluk en gaat ie af….had ik ook….goed voor je hartslag!

    Raymond

    #17820181

    100Ah is voldoende hoor
    hoeft geen 120 te zijn
    die zitten meestal op diesels aangezien die zwaardere accu’s hebben en meer stroom vragen bij de startmotor

    #17820182

    Oke dat was duidelijk. Nu even de aandacht over het vervangen van dat ding. HOE……. En waar moet ik op letten.
    Graag een stappenplan.

    #17820183

    accu pool los de multie riem er af en los schroeven .meer is het niet de multie riem zit met een veerspanner dus met ring sleutel 15 er op eff voelen welke kant je tegen de veer in de riem lost teken ff op een papiertje de riem loop .

    verder monteren in omgekeerde volg orde .

    een ruil dynamo kost doorgaans zo rond de 130€

    een nieuewe bij huizen elektrik in huizen kost 115€ met 3 jaar garrantie en is 100 amp uur zijn 2 modelen een met v snaar schijf en een met multie riem en die is voor jou passend .

    heb je een sloop op de buurt of gebr Opdam zie site daar kost een dynamo onder garante dat hij goed is 50€

    is wat je zelf wil .

    omwisselen dynamo is bij de 16xel een wat minder klusje andere modelen iets gemakkelijker ,, verder valt het mee dooregaans dik half uurtje .

    Bert

    #17820184

    [rquote=1873900&tid=143006&author=Famempeters]accu pool los de multie riem er af en los schroeven .meer is het niet de multie riem zit met een veerspanner dus met ring sleutel 15 er op eff voelen welke kant je tegen de veer in de riem lost teken ff op een papiertje de riem loop .

    verder monteren in omgekeerde volg orde .

    een ruil dynamo kost doorgaans zo rond de 130€

    een nieuewe bij huizen elektrik in huizen kost 115€ met 3 jaar garrantie en is 100 amp uur zijn 2 modelen een met v snaar schijf en een met multie riem en die is voor jou passend .

    heb je een sloop op de buurt of gebr Opdam zie site daar kost een dynamo onder garante dat hij goed is 50€

    is wat je zelf wil .

    omwisselen dynamo is bij de 16xel een wat minder klusje andere modelen iets gemakkelijker ,, verder valt het mee dooregaans dik half uurtje .

    Bert[/rquote]

    Zet ik sleutel 15 op de spanner en dan los draaien of op de dynamo??
    Ja heb even gekeken maar is ingewikkelder dan bij de ouder autos daar moest je spannen met de dynamo.

    #17820185

    spanner met sleutel 15 met de klok meedraaien om de riem eraf te krijgen.

    Willem

    #17820186

    [rquote=1874643&tid=143006&author=wim-v6]spanner met sleutel 15 met de klok meedraaien om de riem eraf te krijgen.

    Willem[/rquote]

    Oke Willem duidelijk:D Maar krijg ik hem er dan wel weer makkelijk er op??:D

    #17820187

    zelfde manier, 1e keer is altijd kloten, wel een redelijk platte sleutel 15 nodig hieroor.

    Willem

    #17820188

    Gisteren avond m’n nieuwe dynamo er op gezet.
    Ik hoor iedereen nog zeggen “t’is maar een half uurtje werk”.:D
    Nou ben twee uur bezig geweest met dat rot ding.
    Waarom is mij niet verteld dat er ook nog een gietijzeren kap om heen zit die je weg moet halen om bij de bouten van de dynamo te kennen komen??:cry
    En dat de bouten van dat kappie helemaal onder aan het blok zit. lekker joh.
    Maar geeft niks jullie hebben me genoeg info gegeven en een hoop geld bespaard.

    Weer een tevreden opel rijder die deze tropic gaat sluiten
    Jongens nogmaals bedankt voor jullie uitleg en info.

    Ps: Wat ga ik met mijn oude dynamo doen???
    Kan ik die ergens in leveren en dan geld voor beuren:D:P

    Dirkjan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.