accu laad niet genoeg bij

Forumindex Forums Modellen Kadett accu laad niet genoeg bij

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #18228792

    ik ga straks alles ff proberen wat hier genoemd is, staan wel dingen tussen wat ik nog niet heb geprobeerd, eerst ff de trilplaat voor het huis langs houden dalijk.
    uitgerekend nu regent het haha

    #18228793

    plus en min van de dynamo bekeken, geeft ie rond de 12 volt aan. (dat was tip 1.)

    dan de tip van wim, met draaiende motor met het lampje er tussen (lampje uiteraard eerst getest op de accu.. brande wel.)
    toen op de plus van de accu, en toen op de dynamo op de d+, geen lampje.
    toen nog op de plus van de accu, en op het kabbeltje zelf, geen lampje.

    ben zoals ik al eerder zei, niet de slimste hier mee, houd dus in dat draadje sowieso kapot is en de dynamo er bij?

    #18228794

    en als je de draad van d+ aan massa legt?

    en heb je geprobeerd om met een extra draad van plus naar d+ op de dynamo ?

    #18228795

    nee die extra draad nog niet, wou ff stap voor stap doen.

    corrigeer me ff als ik het nu verkeerd zeg.

    de d+ hoort er voor te zorgen dat ook mijn accu lampje gaat branden.
    met de auto op contact, een een ander stuk draad op de d+ rechtstreeks op de stekker van het dashboard zou hij na mijn idee branden moeten.
    gebeurd dus niks.

    met de auto op contact de min kabel van de multimeter in de massa gedrukt, en de + op de d+ van de dynamo, krijg iets in beeld van 0.23.

    ik zou dus haast zeggen dat de d+ van de dynamo niet werkt zoals hij werkt.

    ff helemaal terug naar het begin.
    de dynamo die de vorige eigenaar er op heeft gezet had een andere aansluiting dan de 2 dynamos die er na de tijd op hebben gezeten.
    zou het mogelijk zijn dat de aller 1e dynamo nooit kapot is geweest, maar dat waarschijnlijk toen het accu lampje kapot was?
    en dat deze 2 dynamos het niet doen simpel weg omdat er nu een andere stekker aansluiting op zit?
    gewoon ff een wilde gok hoor.

    @tehun.
    dat kabeltje van de d+ naar de plus van de dynamo, als ik dat doe moet ik ook gewoon dat stekkerstje die normaal op de d+ zit er op laten? of moet ik die er af laten?

    #18228796

    he kneus je mag mijn naam wel goed schrijven

    @soepkiepe wrote:

    nee die extra draad nog niet, wou ff stap voor stap doen.

    corrigeer me ff als ik het nu verkeerd zeg.

    de d+ hoort er voor te zorgen dat ook mijn accu lampje gaat branden.
    met de auto op contact, een een ander stuk draad op de d+ rechtstreeks op de stekker van het dashboard zou hij na mijn idee branden moeten.
    gebeurd dus niks.

    met de auto op contact de min kabel van de multimeter in de massa gedrukt, en de + op de d+ van de dynamo, krijg iets in beeld van 0.23.

    ik zou dus haast zeggen dat de d+ van de dynamo niet werkt zoals hij werkt.

    ff helemaal terug naar het begin.
    de dynamo die de vorige eigenaar er op heeft gezet had een andere aansluiting dan de 2 dynamos die er na de tijd op hebben gezeten.
    zou het mogelijk zijn dat de aller 1e dynamo nooit kapot is geweest, maar dat waarschijnlijk toen het accu lampje kapot was?
    en dat deze 2 dynamos het niet doen simpel weg omdat er nu een andere stekker aansluiting op zit?
    gewoon ff een wilde gok hoor.

    @tehun.
    dat kabeltje van de d+ naar de plus van de dynamo, als ik dat doe moet ik ook gewoon dat stekkerstje die normaal op de d+ zit er op laten? of moet ik die er af laten?

    je lampje gaat branden omdat er geen spanning uit je dynamo komt

    lampje is massa geschakeld

    als je een er een schema bij pakt zie je dat de andere kant van het lampje bij aan de plus van je oliedruk lampje is aan gesloten.
    de d+ sluiting heeft 2 funkties zorgt voor indicatie dan dynamo werkt maar ook voor het start magnetisch veld.
    het lampje dient dan als stroom begrenzing.

    #18228797

    kneus nog wel haha.
    maar normaal kan ik er info uit halen, alleen nu begrijp ik je ff niet.
    betekend dus inderdaad dat de dynamo niet goed is?

    #18228798

    test 1 controle of auto bedrading goed is

    je neemt de d+ draad los van de de dynamo
    en legt deze aan massa als je nu de auto op contact zet moet dynamo lampje branden.
    als je deze zelfde draad aan plus legt moet lamp uit zijn.

    test 2 dynamo testen

    neem een buislampje van de interieur verlichting.
    sluit deze aan tussen d+ van de dynamo en plus accu of dikke uitgang dynamo
    als de motor niet loopt moet lampje branden
    bij draaiende motor moet lampje uit zijn

    #18228799

    test 1..
    GESLAAGD!!

    test 2 gaan we nu doen.
    ga er van uit dat niet lopende motor ook in houd dat ie niet op contact moet staan.

    inplaats een buislampje heb ik een steeklampje, ook gewoon van een auto, dus neem aan dat dat ook goed is.

    #18228800

    mijn accu is trouwens zo goed als leeg, kan ik die kabel ook op de accu van de astra zetten?
    desnoods mijn beide polen er af, of werkt dat niet?

    #18228801

    ik zou de accu maar even aan een lader zetten

    je komt er wel uit succes

    #18228802

    test 2..
    mislukt
    als ik het lampje op de plus en min van de accu zet brand ie nog wel, dus zit nog wel wat in, maar op de d+ van de dynamo en de plus van de accu brand ie niet.

    #18228804

    gebruik je nu de plus aansluiting op de dynamo ?

    van 2 dingen heb ik nu nog geen duidelijk beeld

    of plus draad van de dynamo goed is
    en of de dynamo wel een goed massa heeft.

    dus nu graag de het lampje aansluiten op de dikke draad van de dynamo en op de dynamo
    en de andere kant op het chassis van de dynamo

    #18228803

    ik had hem net op de plus van de accu en de d+ van de dynamo.
    toen kwam er geen signaal af.

    sorry, hier kom ik ff niet uit..

    dus nu graag de het lampje aansluiten op de dikke draad van de dynamo en op de dynamo
    en de andere kant op het chassis van de dynamo

    heb het een paar keer gelezen, maar snap hem ff niet.
    1 kant van het draadje gewoon op de plus van de dynamo zetten, en de andere op de behuizing van de dynamo?

    #18228805

    auto op contact.
    1 kant op de plus van de dynamo )met de plus kabel er uiteraard ook op)
    andere kant op het alluminium van de dynamo.. lampje brand.

    #18228806

    begint er wel sterk op te lijken dat de dynamo stuk is.

    alle bekabeling is nu getest en die is heel

    #18228807

    oke, gooi ik die andere dynamo er eens op terug, kijken als het dan beter gaat.
    staat nu zat info om alles weer opnieuw te testen.

    #18228808

    andere dynamo zit er nu op.

    de auto op contact, geen accu lampje in de auto.
    als ik dan de kabel met het lampje er tussen de ene kant op de plus van de accu zet, en de andere kant op de d+ brand het lampje wel.
    zou betekenen dat deze dynamo wel goed is.

    alleen nu komt het probleem met het accu lampje wat niet brand weer terug.
    het schuifstekkerstje was afgeknipt, en zit nu met een kroonsteentje aan elkaar.
    die maakt wel contact met elkaar lijkt me zo.

    pff, wat kun je dan aan het zoeken komen haha

    #18228809

    nu eerst dynamo testen

    met tijdelijk lamp en dan kijken of de dynamo ook echt energie gaat leveren met draaiden motor.
    er is sprake van laadspanning als de spanning boven die van de accu uit komt.

    bij een draaiende motor moet het tijdelijk lampje uitgaan.

    #18228810

    ff wachten als de bui over is.

    alles wat hier boven staat werkt nu zoals het hoort, enkel het accu lampje niet.
    doe ik weer het zelfde asl wat je zei, d+ er af halen en aan de massa leggen, dan brand het lampje wel weer.

    ik zal hem dalijk ff over starten en zien wat er gebeurd.

    #18228811

    denk dat het het draadje voor de d+ waar dat kroonsteentje bij aan zit niet helemaal fris is

    vind trouwens kroonsteentje niet echt een oplossing weet niet of je nog een fris stuk draad hebt en een soldeerbout.
    wat je nu hebt is een oplossing om thuis te komen.

    #18228812

    dat is dus ook de reden dat ik dat kroonsteentje er ff tussen gezet heb, er zat eer zo blauw ding om heen en daar trok ik het kabeltje al vlot uit, dus ik heb er nu net zelf ff snel een kroonsteentje tussen gezet in de hoop dat alle ellende maar dat kleine probleem was.
    ik ga hem nu ff over starten, volgens mij is het droog.

    #18228813

    hij laad wisselvallig nu.
    net op het laatst blijft ie rond de 13.20 schommelen, in het begin zakte hij ff terug naar 12. nog wat.
    als ik gas geeft komt er geen verschil in het laden, laad er niks meer om.
    toen de vin aan sloeg bleef hij ook het zelfde laden.

    zat betekenen dat het probleem nu op gelost is?
    vermoedelijk is het kroonsteentje toch net dat laatste beetje extra geweest? (al brand het accu lampje als nog niet.)

    o ja, wel handig om er ff bij te vermelden.
    toen het het voltage af begon te zakken leek het net dat de motor ff anders ging lopen waarna hij weer op begon te lopen.
    auto staat op het moment nog iets op de choke

    nu stationair zonder choke geeft ie 13.30 aan

    #18228814

    je bent er nog niet

    het lampje moet branden dus die d+ draad is niet fris.
    waarschijnlijk teveel weerstand

    als je geen 12.6 volt meet doet je dynamo niks
    als de fan niet aanslaat en je accu is redelijk vol zou 13.8 volt moeten halen

    #18228815

    k zal het kroonsteentje eens bekijken. lijkt toch dat daar iets niet goed is.

    het draadje niet fris, toen ik een gewone kabel uit de la pakte en die op de stekker van het dash zette, en op de d+ zette brande hij ook niet.

    #18228816

    @soepkiepe wrote:

    het draadje niet fris, toen ik een gewone kabel uit de la pakte en die op de stekker van het dash zette, en op de d+ zette brande hij ook niet.

    zit daar geen dynamo wissel tussen ?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.