abs-lampje doorverbinden voor keuring

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen abs-lampje doorverbinden voor keuring

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250225

    Hallo

    kan mij iemand vertellen hoe ik het abs-lampje moet doorverbinden met bijv motormanagement om hem bij op contact te zetten te laten branden en bij het starten van de motor weer uitgaat. (keuring)

    Na gister een tijdje gerommeld te hebben uiteindelijk zover dat beide bleven branden bij starten ipv uitgaan.
    Na een wilde gok om hem anders door te lussen is de printplaat doorgebrand, deze wordt nu gemaakt en hopelijk kan mij iemand helpen met het doorverbinden.

    De tellerbak is van een calibra

    Alvast bedankt

    #18043833

    Dus eigenlijk wil je weten of we meewerken aan het bewust verbergen van slechte remmen?
    Daar doe ik niet aan mee. Gewoon zorgen dat je ABS weer goed werkt.

    #18043834

    @rfbroek wrote:

    Dus eigenlijk wil je weten of we meewerken aan het bewust verbergen van slechte remmen?
    Daar doe ik niet aan mee. Gewoon zorgen dat je ABS weer goed werkt.

    hahaha goed werk man
    dat abs niet werkt wil niet zeggen dat hij slecht remt he

    oplossing…
    lampje uit printfolie halen en in tellerbak draaien
    2 draden van acculampje af nemen en op lampje van abs zetten
    als je 2 dunne draadjes heb kun je die zo aan de zijkant van het lampje doen op moment dat je lampje er in draait

    #18043835

    @syl-astra wrote:

    …dat abs niet werkt wil niet zeggen dat hij slecht remt he…

    Dat hangt er maar net vanaf wat er defect is. Als de ABS te vroeg ingrijpt heb je bv verminderde remkracht.

    Of als er maar bij 1 wiel wordt ingegrepen trekt hij scheef.

    En de vraag is of je achter niet teveel remdruk hebt nu.

    Ik zeg dus niet dat ie persé slecht remt, maar het is ook niet zo dat hij persé goed remt.

    En last but not least – als je schade veroorzaakt gaat de verzekering dankbaar gebruik maken van de sabotage van het lampje om niet uit te hoeven keren.

    Ik begreep ook dat (onder andere) daarom in de toekomst moderne auto’s moeten worden uitgelezen bij de APK keuring.

    #18043836

    @ rfbroek:

    Als je ABS in storing staat, Zal deze HELEMAAL niet werken!!!

    Willem

    #18043837

    Wel geld om je printplaat te laten maken, maar geen geld om je wagen fatsoenlijk op de weg te zetten ……. :thumbdown

    Ik hoop voor je dat geen kind in de vernieling rijd, of nog erger. :puke

    #18043838

    Bij the way als je de basis niet begrijpt van van de werking hoe de teller werkt en van stroom voorzien word, kan je er beter afblijven, dan is het namelijk ook lastig uitleggen namelijk

    Tellerprint van een Astra-F / Calibra is lomp spul, is goed zelf te repareren / solderen.

    wilem

    #18043839

    ik wou net zeggen, ff een lampje doorsolderen en een stoompje vanaf de acculamp pakken is toch wel kinderspel hoor.

    Maarja de storing op zoeken heeft meer mijn voorkeur.

    #18043840

    @wim-v6 wrote:

    @ rfbroek:
    Als je ABS in storing staat, Zal deze HELEMAAL niet werken!!!
    Willem

    Weet ik Wim, maar ik wilde hem even aan het denken zetten. ;)
    Ik ben principieel van mening dat je met remmen en stuurinrichting etc niet moet knoeien.
    De verzekering zal het ook zo bekijken, en een eventuele volgende eigenaar ook.
    Maar goed, ieder zn mentaliteit…

    #18043841

    @syl-astra wrote:

    @rfbroek wrote:

    Dus eigenlijk wil je weten of we meewerken aan het bewust verbergen van slechte remmen?
    Daar doe ik niet aan mee. Gewoon zorgen dat je ABS weer goed werkt.

    hahaha goed werk man
    dat abs niet werkt wil niet zeggen dat hij slecht remt he

    oplossing…
    lampje uit printfolie halen en in tellerbak draaien
    2 draden van acculampje af nemen en op lampje van abs zetten
    als je 2 dunne draadjes heb kun je die zo aan de zijkant van het lampje doen op moment dat je lampje er in draait

    Dit houd wel in dat het acculampje spanning terug stuurt naar de abs unit…..of ie daar beter van wordt? (alhoewel, slechter kan het ook niet :D 0

    Het abs systeem van een calibra is in mijn ogen vrij degelijk, wat wel gebeurd is dat de sensoren oxideren en daardoor hun werk minder goed doen. De stekker verbindingen van de sensoren zijn meestal de veroorzaker.

    #18043842

    @wim-v6 wrote:

    @ rfbroek:

    Als je ABS in storing staat, Zal deze HELEMAAL niet werken!!!

    Willem

    helemaal waar
    maar dat de abs niet werkt
    heeft dan weer helemaal nix te maken met de remduk op de verschillende wielen
    dus zo,n ramp is t niet zoals rf broek schetst
    die weet niet helemaal hoe n abs systeem werkt vermoed ik

    tjah dat trukje van t dynamo lampie kon ik ook al jaren
    maar ben wel van mening dat als t eropzit
    zal t werken ook :thumb :thumb

    voor m,n hobby auto,s zou ik dan eerder kiezen de hele abs zooi der af te gooien ;)
    gelukkig hobby ik aan auto,s van voor t abs tijdperk

    maar dat heeft niets met t lampie te maken ;)

    #18043843

    Bij mijn Mercedes was dit achterlijke truucje ook gedaan. Terwijl het probleem gewoon een probleem in de bedrading en een zekering was.
    Ik heb daar wel eerst een tijdje mee gereden. Maar zonder ABS was die auto van 1600 kilo gewoon echt niet te houden in de regen.
    Zeker toen de banden wat slechter werden kon ik maar beter niet meer remmen bij oranje..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.