Aanvoerlucht koelen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Aanvoerlucht koelen

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17944844

    De motoren van gevechtsvliegtuigen uit de 2e wereldoorlog waren supercharged.. enkelvoudig en later dubbelvoudig

    dus daar had het een groot effect.. weet niet hoe zeer dit effectief is in een atmosferische motor..

    inlaatlucht temp. is daar een stuk lager dan bij supercharged motors dus de verdamping/koeling zal minder effectief zijn

    en misschien resulteren in water in je cilinders, omdat niet alles verdampt

    #17944843

    Dat systeem werd niet vaak gebruikt.
    Het was een combinatie van lachgas,spiritus en water.
    In noodgevallen kon de piloot het systeem activeren, onder meer in de P-51 Mustang en Supermarine Spitfire.
    Die Rolls Royce Merlin blokken kunnen wel wat hebben :thumb
    Ook in auto’s draaien ze lekker :jerry

    #17944845

    @Vinci: Heb even zitten kijken in hoeverre jou oplossing mogelijk is bij mijn B’tje, maar dat gaat hem helaas niet worden. Hiervoor zit de radiateur-slang in de weg (zo’n prachtige krul :P). En daarnaast heb ik nog een pre-facelift bumper met van die magere luchtinlaten waardoor de lucht niet mooi in de inlaatbuis kan komen.

    Misschien zal het een oplossing worden voor in de toekomst :) (als het al geen webers gaan worden)

    #17944846

    Was bij mij eerst ook omdat ik een 8V radiateur er in had, toen maar de 16V er in en de balk erop aangepast en nu heb ik er zat ruimte langs….

    Er zijn altijd nog wel meer opties natuurlijk, beetje knutselaar krijgt altijd alles voor mekaar nietwaar? :vertag

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.