aantal slagen wielbouten klopt niet helemaal

Forumindex Forums Modellen Corsa aantal slagen wielbouten klopt niet helemaal

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

hallo,

opel corsa b x12xe 1999 3 deurs.
    irmscher 15” et49 6j velgen.
    KW schroefset variant 1

heb het probleem dat mijn band rechtsvoor aanloopt op de stelschroef van de schroefset.
    probleem is in mijn geval prima op te lossen met 5mm spoorverbreders.
    achter had ik ze ook geplaatst. nu kwam ik alleen in de knoei met het aantal slagen van de wielbouten.

-achter heb ik 4.5 slagen. dat is voldoende, maar mag meer zijn.
    voor heb ik net aan 3 slagen. dat is natuurlijk te kort.
    dacht aan langere wielbouten zodat de boel weer netjes vast zit.
    hoeveel langer moet ik ze hebben?

trouwens, met mijn huidige setup kan ik de corsa maximaal omlaag schroeven, ook met spoorverbreders voor.
    achter heb ik ook nog zat ruimte over. hier zullen 1cm spoorverbreders op komen op de boel even op te vullen.
    dit ook i.c.m. langere wielbouten.

dan tevens nog een vraag, hoe kan het dat voor en achter een verschil zit van 1.5 slagen?

De originele opel bouten zijn de juiste lengte voor originele velgen, dus ook irmscher. Met 5mm spoorverbreders heb je dus bouten nodig die 5mm langer zijn dan de originele. Met 10 mm spoorverbreders dus 10 mm langer dan origineel.
    Op de vooras zit tussen de velg en de wielnaaf de remschijf. In de remschijf zit geen schroefdraad voor de wielbouten, deze begint in de naaf. Achter zit de schroefdraad voor de wielbouten rechtstreeks in de remtrommel, zonder iets ertussen

Iets langere bouten is voor geen probleem. Achter wel, hier lopen ze aan tegen het mechaniek van de remschoenen.
    Even het wiel ronddraaien voordat hij van de krik af gaat ter controle!

dan plaatst ik voor wel 10mm langere bouten.
    dan moet het wel goedkomen.

kan ik die gewoon halen bij brezan bijvoorbeeld?

Let wel even op de goeie vorm van de kop ;) Je hebt bouten met bolle kop en met conische kop. De verkeerde monteren is vragen om ellende, dat zit nooit goed vast namelijk ;)

De meeste bandenverkopers ( zoals bv profile en euromaster), die ook velgen verkopen hebben zeer veel verschillende bouten op voorraad. Even een bout meenemen als voorbeeld.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.