Aantal batterijen 12v in een PHEV

Forumindex Forums Modellen Grandland X Aantal batterijen 12v in een PHEV

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bgbmbk
    Deelnemer

Ik heb geregeld problemen met het rijden op elektrisch vermogen. Bij volle accu krijg ik de melding dat de elektrische modus niet beschikbaar is door omstandigheden buiten ( dit bij alle temperaturen).

Plots kon ik helemaal niet meer starten, wegenwacht heeft de 12v batterij een boost gegeven. In de garage werden 2 12v batterijen vervangen?? (1000€ Auto is 3 jaar oud -45.000km).

Een maand later kreeg ik de deuren niet meer open, daarna ook geen start mogelijkheid. Wegwachter van Opelcare gebeld die mij zowat gek verklaarde … waar zit die 2de 12v batterij (. Dus niet de startbatterij onder de motorkap en niet de tractie batterij)??
    Terug naar de opelgarage … batterij moet vervangen worden??? Is na wat overleg dan toch in garantie vervangen…

maar waar zit die batterij?

Ad Van Dooren
    Deelnemer

De assesoires batterij (kleine batterij)zit in de kofferbak.

In de auto zit een module (BPGA) onder de motorkap gemonteerd tegen de startaccu. Hier zitten relais in gebouwd die zorgen dat de auto in slaapstand komt en de auto volledig uitschakeld.

Er is al een melding van Opel dat deze relais soms blijft plakken. Dan blijft de assesoire accu in bedrijf en wordt geladen door de pakketaccu van 10 kwh , hierdoor loopt dit accupakket leeg tot 0 km, echter de kleine accu blijft in bedrijf en loopt ook leeg.

Met als gevolg schade aan de accu, na het laden cq rijden komt er weer stroom in en gaat de auto spookmeldingen geven.

Bgbmbk
    Deelnemer

Dank, ik ga mijn garage hiermee confronteren…. ze kunnen er mogelijk iets van bijleren.

PS: de auto staat weer in panne….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.