aansluiten lpg bedrading??? is dit goede schema??????PROBLEE

Forumindex Forums Modellen Manta aansluiten lpg bedrading??? is dit goede schema??????PROBLEE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231454

    ben zo ver dat ik het electra gedeelte van het lpg kan inbouwen ,maar heb paar vragen

    heb zo’n kastje in de auto waar VIP 1 op staat
    hij start op benzine en slaat dan over op gas

    op bijna alles zit een kaarte welk draadje waar voor is ,maar op 1 niet

    rood is 12V contact
    blauw is afsluiters verdamper en tank
    blauw/groen is voor rond onsteking
    zwart is massa
    geel is injectie relair pin 15
    maar er zit ook een bruine draad in ,maar waar moet deze op

    en vanaf de tank loopt vanaf de meter een groene draad ,deze moet ook op dat kastje aangesloten kunnen worden om lampjes te laten branden ivm inhoud
    kan het zijn dat deze op die bruine moet ????
    zo niet waar dan

    gaat om dit kastje

    #17802555

    het kan zijn dat de draad die je over hebt is voor het uitschakelen van de benzinepomp de meesten laten deze gewoon doordraaien
    en schakelen dus alleen de injectoren uit

    #17802556

    hou ff de draad die je over heb op de massa, als dan de lampjes gaan brande weetje dat hij daar voor is.
    wel ff op contact zette

    #17802557

    en dan die op de groene draad zetten van de tank??

    als iemand schema heeft liggen zou dat mooi wezen
    heb ook lissen draden op verdamper zitten waarvan ik niet weet waar die heen gaan

    #17802558

    weet niet wat voor gassysteem je hebt maarkijk anders even op de site van http://www.vogelsautogas.nl
    daar staat veel informatie en schema’s

    #17802559

    zal van het weekend effe duidelijk foto van de verdamper en bedrading er aan maken

    heb nu enkel deze foto
    daaruit zie je klein boompje komen en die lange blauwe draad

    #17802560

    heb dit schema gevonden lijkt wat bedrading op die van mij enkel mis ik de witte draad die samen met de groene naar de tankmeter zou moeten gaan

    maar zijn de schakelaars wel gelijk ,want op die van mij staat geen code meer

    #17802561

    gistereavond even paar duidelijke foto’s van mijn bedrading van de verdamper gemaakt

    als ik zo bekijk denk ik dat de paarse draad de + is van de afsluiter van d everdamper
    zwart massa die hebben ze ook door gelust

    maar er zit ook een lange blauwe losse draad bij in ,maar waar die voor is????

    #17802562

    weet niet hoelang de blauwe is
    mischien is die bedoeld voor de afsluiter op de tank?

    #17802563

    die komt niet tot in de kofferbak en is los in de huls van de rest gestoken
    maar goed trek van achter tot nieuwe bedrading voor de tank.
    dan zet ik die afsluiter gewoon op de paarse draad van de afsluiter van de verdamper
    dan moet dat goed komen denk ik toch:D

    #17802564

    nu heb jij injectie dus ik weet niet hoe dat zit maar bij mij zitten me tankafsluiter en me verdamper afsluiter apart op een relais, anders klikt hij niet dicht na 5 seconden contact aan laten staan.

    #17802565

    voor zover ik herinner was er een draad massa.
    Een draad voor op de afsluiter van de verdamper en die moet vervolgens verlengt worden voor de afsluiter op de tank
    Een draad moest op de plus van je contact (volgens mij de rode)
    Een draad moest op pin 15 van het injectie relais (geel dacht ik)
    En een draad en volgens mij was dat de groene moest rond de kabel gewikkeld worden van bobine naar verdeler.

    En als het goed is heb je een draad over, die is voor aansturing van de ledjes op de schakelaar zelf.

    switch komt hier vandaan : VIP1

    #17802566

    jij had kaartjes op de bedrading gedaan
    had enkel de bruine over waarvan jij niet wist waar die op moest gezet worden

    #17802567

    heb alles nu ingebouwd liggen ,moet enkel nog electra aansluiten dus wie maakt me blij en geeft de goede aansluit schema:D

    #17802568

    Ik heb ff gereageerd, maar dfan hiero:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=86882&page=8#pid1850704

    Ik zal morgen ff voor je kijken.

    #17802569

    ik heb het gezien
    volgen wat jij daar neer zet klopt het schema dus wel ja
    dat zou mooi wezen
    maar als ik dus de bruine op de min van de bobine doe dan zou de afsluiters opengaan als ik hem op contact zet???

    ipv wat je vroeger had dat je kabel om de bobine kabel wikkelen moest

    mischien domme vraag ,maar heb geen ervaring met aansluioten van dit dus vraag liever 10x wat dan 1x verkeerd aan sluiten

    #17802570

    Zo moet ie inderdaad kloppen. :D

    #17802571

    [rquote=1850763&tid=141009&author=DevilraY]Zo moet ie inderdaad kloppen. :D[/rquote]
    dus dat jij – verdamper op de bruine had gezet klopte toch niet
    je twijvelde al weet je nog want stond ook een vraagteken op dat kaartje hahaha
    maar dan kan ik dus mooi aansluiten :wors

    #17802572

    nu moet ik ook relairs hebben voor het aansluiten ,maar welke heb ik nodig
    hoorde net iets van een inductie relair en een werk relair ,maar wat the F zijn dat voor relairs

    #17802573

    hij loopt op gas ,maar hij gooit benzine toevoer niet dicht ‘hij loopt dus op beide ,trek ik zekering eruit zodat pomp niets doet loopt ie op gas

    heb een gele draad vanaf me kastje deze zou op benzine +12v uitgang moeten ,maar zou niet weten waar deze op moet

    zat kaartje aan dat draadje met daarop pin 15 brandstof relair ,maar daar werkt hij niet op

    wie weet raad
    enkel dit nog en ben klaar:argue

    #17802574

    dat gele draadje zou dan de aansturing van je pomp moeten zijn toch?

    #17802575

    geen idee deze zou inderdaad pomp uit moeten schakelen denk ik als hij op gas gaat
    maar ook blijft er constand stroom op die gele staan ook al loopt hij op benzine of gas
    zelfs al zet ik hem op contact

    #17802576

    nou mprobleem is opgelost
    bleek dat de gele geen stroom meer kreeg zodra lpg aan sprong
    heb lampentest gedaan :D

    na effe denken heb ik hem uiteindelijk eens op de + van de injectie gezet oftewel die normaal op de accu zit die rode draad
    en ja hoor start op benzine en bij 2000 toeren slaat gas aan en sluit benzine af

    maar weet niet of hij nu injectoren afsluit of de pomp???

    #17802577

    Als het goed is, beide.

    Maar pomp kun je horen.

    #17802578

    kijk hij kan nog denken oook haha
    :jerry:jerry

    mooi effe keuren
    dan scheuren met dat ding staat al veel te lang stil

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.