Aansluiten koelvloeistof uitgang

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Aansluiten koelvloeistof uitgang

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263996

    hallo

    Het gaat over de koelvloeistof uitgang juist onder de cilinderkop langs de kant van de versnellingsbak
    De vraag , moet deze aangesloten worden of mag je deze dicht maken? Het gaat hier over een verbouwde kadett 4×4 met ongeveer 250
    Pk die zal gebruikt worden om sprint te rijden bij de nvact klasse ss

    Alvast bedankt

    #18216582

    JA!!! die moet je aansluiten!!! anders heb je helemaal geen doorstroom door de kop heen dacht ik.

    #18216583

    er is laatst een hele discussie geweest.
    je beinvloed wel de stroming van je koelvloeistof.
    maar je houdt wel stroming.
    heb zelf nog kop van formule opel lotus liggen en daar zit ook een plug in.

    anders zou je bij het dicht zetten van de kachel ook al een koelprobleem krijgen

    #18216584

    De kachel dichtzetten doe je bij een corsa A met een luchtklep, niet met een koelvloeistof-afsluiter.
    Volgens mij heeft de auto waar we het nu over hebben helemaal geen kachel.

    Ik heb nu geen goed onderbouwd antwoord op deze vraag.

    #18216585

    ik kan me geen reden bedenken waarom ik hem niet zou aansluiten…

    #18216586

    @kds racing wrote:

    hallo

    Het gaat over de koelvloeistof uitgang juist onder de cilinderkop langs de kant van de versnellingsbak
    De vraag , moet deze aangesloten worden of mag je deze dicht maken? Het gaat hier over een verbouwde kadett 4×4 met ongeveer 250
    Pk die zal gebruikt worden om sprint te rijden bij de nvact klasse ss

    Alvast bedankt

    :kewlpics :kewlpics :kewlpics , ik ben wel benieuwd hoe je die gemaakt hebt.

    groeten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.