Aansluiten externe meters oliedruk/temperatuur op c20ne

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Aansluiten externe meters oliedruk/temperatuur op c20ne

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231396

    Beste mede forummers,

    ik heb vandaag een setje externe meters gekocht voor mijn kadett gsi c20ne met digidash.

    eentje voor olietemperatuur en eentje voor oliedruk

    bijgeleverd 2 sensors, ik denk dat ik de oliedruksensor niet hoeft te plaatsen want die zit al aangesloten op mijn dashboard. iemand een idee welke sensor of kleur kabel dit is?

    voor de olietemperatuur zal het wel een ander verhaal zijn.
    heeft er iemand een oplossing waar ik deze zou kunnen monteren? er zit een sensor bij met schroefdraad, m10 denk ik zo te zien.

    waar zou ik deze aan moeten sluiten, evt met een extra adapter?

    alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.

    #17801902

    De sensor moet je wel plaatsen, degene die het lampje bedient heeft maar twee standen, uit bij goeie druk en aan bij te lage druk want dan gaat je lampje pas branden. De oliedruksensor van de meter geeft een (geschatte) waarde aan. Ik zou het orginele lampje ook niet afkoppelen, die meters zijn af en toe maar zo zo. Er zijn adapters te krijgen die je tussen het oliefilter kan plaatsen en ook kun je bij de drukschakelaar van het blok een soort verdeler erop zetten zodat je de twee andere sensoren erbij kwijt kan.

    #17801903

    De tempsensor heb ik in de loze grote moer van de oliepomp gemaakt.

    Mn druksensor in het onderblok met een adapter. Er zitten overal inbusjes in het blok. Dat is oliekanaal

    Die oliefilteradapters zijn ruk…..lekken te snel.

    #17801904

    maar, een digidash heeft toch 4 digitale blokken voor oliedruk?

    niet alleen een lampje?

    #17801905

    @ Fearless

    Jah klopt, en met een beetje pech moet je een speciaal oliefilter monteren omdat hij dan teveel uitsteekt.

    @ Big sexy, sorry niet gelezen dat het om een digidash ging.

    #17801906

    daar begin ik zowiezo niet aan… een plugje ok, maar een oliefiltertussenstuk gaat me te ver.

    overigens gaat dat ook niet, dan past het niet meer volgens mij.

    #17801907

    Ik had een VDO oliedrukmeter, die ik met de standaard Kadett oliedruksensor niet aan de gang kreeg. Ik heb er toen eens een vraag over gesteld op het forum, of de weerstandswaarden van de VDO oliedrukmeter anders zijn dan die van de Kadett digidash weerstandswaarden.. Maar daar wist toen niemand een antwoord op.

    #17801908

    tja daar was ik al bang voor.
    tempsensor kan evt ook in carterplug gemaakt worden/draad getapt
    druk hopelijk met de originele sensor maar dat zoek ik nog wel even uit. anders T stukjes tussen zetten her en der.

    #17801909

    Zo heb ik het gedaan.

    Blauw/geel is van de druksensor meter

    Blauw/groen is van het waarschuwings lampje.

    #17801910

    dus op het potje zitten zowel de druksensormeter als het druklampje gemonteerd

    met de dikke blauwe kabel zit je olietemp sensor bevestigd dus?
    zelf erin gezet of is hier een paskoppeling voor?

    #17801911

    Ik heb Freek nageaapt met die sensor.

    Gewoon draad tappen in die loze moer. Ruimte genoeg, ik heb er teflontape over gedaan voor het lekken. Werkt perfect.

    Dat drukpotje is zon dubbel werkende, is een schakelaar en drukmeter in 1. Normaal heb je alleen de schakelaar in de pomp.

    #17801912

    hm, zal morgen eens kijken wat ik heb en wellicht even fotos maken….

    thx voor de info alvast

    #17801913

    Je kan ook gewoon een verloop kopen waar je je sensor indraait en vervolgens op die plek van de oliepompbout draaien. Zo heb ik het opgelost met de oliedruksensor, olietemp. met verloop ergens op de achterkant van het blok gedaan.

    Let er wel op dat een standaard oliedruksensor anders kan zijn dan degene die je bij je meters hebt.
    Origineel is meestal tot 6 bar en die bijgeleverden tot de waarden van de meter (meestal 5 of 10 bar).

    Ga je dit onderling wisselen, dan zal je extra meter verkeerde waardes aangeven.

    #17801914

    dit is dan evt weer op te lossen met weerstanden aan te brengen, maar dat terzijde.

    wat jij hebt gedaan is dus een T stuk op de grote blinde moer gezet, en daar 2 sensors opgezet?

    hm, even kijken waar ik zoiets kan bestellen en wat voor maten dat dient te hebben.

    thx voor je reactie!

    #17801915

    Weet iemand of de loze moer in meer blokken zit dan alleen de c20ne? Tevens of een verloop van grote blinde moer naar sensormaat. en waar deze t stukken of verlopen te koop zijn? Autostyle of zo? @corsa gsi: heppie toevallig Foto’s voor me?

    #17801916

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJ7MUS48.jpg

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-6LX4E6FP.jpg

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMO3VPOD.jpg

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCWEVHZQ.jpg

    IK heb op de oliepompbout alleen de druksensor zitten.
    En achter op het blok op de loze bout de temp.sensor.
    Beide met een verloopje.

    Er is ergens een topic in het C20XE deel dacht ik, daar staan ook de maten.

    Als je het goed maakt en de ruimte hebt, dan kan je met een verloop beide sensoren plaatsen op de oliepompbout.
    Verloop komen bij Autostyle vandaan.

    #17801917

    ik heb zojuist even mij rechtervoorwiel eraf gehaald, dit is wat ik zie.
    ik wil de originele druksensor en druklampje blijven behouden.

    toen ik de imbusbout eruit draaide, zag ik dat er olie uitliep. ik neem aan dat dit dus een oliekanaal is.

    deze imbusbout wil ik eruit laten en hierin een T adapter maken met zowel de extra druksensor als de olietemp sensor erin.

    de maten zijn van M14x1.5 naar 1/8 NTP of 1/4 NTP

    kan dit?

    #17801918

    Ik heb geen idee of het een goed idee is, maar ik zou de huidige sensor er uit draaien en daar dat Y stuk in draaien om dan twee sensoren bij elkaar te hebben zitten.
    Van Freek z’n Corsa heb ik gezien dattie de dikke bout die je rechts op de foto hebt, kan uitboren, draad er in tappen en daar een temperatuursensor (standaard KVS temp sensor) in kan monteren.
    Staat ook weergegeven op het plaatje hier ergens boven.

    #17801919

    ja, maar….

    ik wil de originele druksensor en druklampje behouden (digidash en controle lampje)
    daarbij, waarom zou ik een bout uitboren en optappen terwijl ik in een bestaand tapeinde een kant en klare oplossing heb (waarbij ze ook allebei bij elkaar zitten gemonteerd)?

    ik denk dat dit een betere oplossing is.

    iemand een suggestie of de nieuwe pluggen afgetaped moeten worden of afgekit met vloeibare pakking/teflontape?

    niemand had zon y adapter (M14x15->NTP 1/8) in de buurt, diverse winkels afgeweest. besteld, en komt volgende week pas binnen :(

    #17801920

    Jah als je niet wilt tappen is dit een goeie oplossing.

    Als ik dit soort dingen ergens in moet draaien doe ik er wel een stukje teflontape (zo heet dat toch??) overheen om lekken te voorkomen.

    Ik had maar 1 verloopje nodig voor een druksensor, die hadden ze gewoon op voorraad. Mischien hebben ze daar dat y-stukje ook wel. Maar weet je precies welke maten je nodig hebt? qua sensoren en dergelijke.
    Ik heb mijn adapter van de Ferweda @ zwolle, kan je wel eens heen bellen als het moet.

    #17801921

    heb er een besteld, over een weekje is die binnen.
    maten staan hierboven beschreven…

    #17801922

    Hoop wel dat je tempsensor niet te lang is. Anders heb je nog niks.

    #17801923

    De temperatuur sensor moet wel een beetje in de stroming zitten om een juiste waarde te geven. Daarom heb ik het zo gedaan.





    De extra druk sensor kan dan wel in het gat van die inbus plug.

    #17801924

    dat kleine y stukje zal toch wel geen 10 graden verlies geven op de temperatuur, wel?

    ik kan zelf helaas niet tappen, en waarschijnlijk is het nog speciale engelse fijne draad ook nog.

    #17801925

    De sensor die ik erin heb gezet is M10x1
    Het originele draad in de motor is niet engels denk ik.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.