aanslaan van de ramen foto interieurfilter…

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum aanslaan van de ramen foto interieurfilter…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226447

    strax ff weg geweest maat van me te helpen met zen auto ..starte niet meer,
    zijn we aan het rijden sloegen de ramen aan terwijl ik de aanjager gewoon aan had.. waardoor komt da? interieurfilter??:hmmz
    kon poetsen wat ik ook deed kwam ff later weer gewoon terug!
    met de airco nergens last van.

    wie weet het waar dit aan ligt

    #17734724

    kan inderdaad je interieur filter zijn

    maar t is buiten ook erg vochtig natuurlijk
    mischien ook wat motregen op je kleding???

    is al snel beslaande ramen;)

    #17734725

    Alleen op de aanjager duurt het inderdaad een stuk langer om de ruiten schoon te krijgen.
    Maar als je met z’n tweeën in de auto zit en je krijgt ze echt niet schoon, prop er dan maar eens een nieuw interieurfilter in.
    Zo’n filter hoort spierwit te zijn.

    Kreeg van de winter met 4 man in de auto de boel ook niet schoon, met de airco aan (!!) en de aanjager op de hoogste stand.
    Interieurfilter nagekeken, was donkergrijs. Nieuwe erin, probleem opgelost!

    #17734726

    even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!

    en een raampie een stukje open :D

    laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo

    #17734727

    origineel gepost door CommoCruiser
    Alleen op de aanjager duurt het inderdaad een stuk langer om de ruiten schoon te krijgen.
    Maar als je met z’n tweeën in de auto zit en je krijgt ze echt niet schoon, prop er dan maar eens een nieuw interieurfilter in.
    Zo’n filter hoort spierwit te zijn.

    Kreeg van de winter met 4 man in de auto de boel ook niet schoon, met de airco aan (!!) en de aanjager op de hoogste stand.
    Interieurfilter nagekeken, was donkergrijs. Nieuwe erin, probleem opgelost!

    wat voor interieurfilter had je dan?
    de Actief Kool filters zijn namelijk nieuw ook al grijs ;)
    een papier filter hoort netjes wit te zijn.

    heb er bij mij vorig jaar ook een actief kool filter in gestoken . . . om de ergste rotlucht buiten te houden :angel

    #17734728

    origineel gepost door sw_reijnders
    even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!

    en een raampie een stukje open :D

    laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo

    is bij jullie de brandstof zoveel goeiekoper als bij onz dan???

    waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit;)

    #17734729

    origineel gepost door sw_reijnders

    origineel gepost door CommoCruiser
    Alleen op de aanjager duurt het inderdaad een stuk langer om de ruiten schoon te krijgen.
    Maar als je met z’n tweeën in de auto zit en je krijgt ze echt niet schoon, prop er dan maar eens een nieuw interieurfilter in.
    Zo’n filter hoort spierwit te zijn.

    Kreeg van de winter met 4 man in de auto de boel ook niet schoon, met de airco aan (!!) en de aanjager op de hoogste stand.
    Interieurfilter nagekeken, was donkergrijs. Nieuwe erin, probleem opgelost!

    wat voor interieurfilter had je dan?
    de Actief Kool filters zijn namelijk nieuw ook al grijs ;)
    een papier filter hoort netjes wit te zijn.

    heb er bij mij vorig jaar ook een actief kool filter in gestoken . . . om de ergste rotlucht buiten te houden :angel

    Nee, aan de randen kon ik nog zien dat dat filter ooit wit was geweest.

    #17734730

    Hey bedankt allemaal voor je commentaar

    dan ga ik eerst is kijken voor een interieurfilter.. en waar moet ik die plaatsen? vooraan bij de ruitenwissers maar waar?;)

    Grt john

    #17734731

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door sw_reijnders
    even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!

    en een raampie een stukje open :D

    laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo

    is bij jullie de brandstof zoveel goeiekoper als bij onz dan???

    waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit;)

    De airco onttrekt het vocht uit de buitenlucht, niet vanuit de auto. Bas bedoelt dat als het ergens binnen in de auto vochtig is je het op zijn manier kunt proberen. Denk ik, Bas, correct me if i’m wrongking:

    Greetz Roel met een C.

    #17734732

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door sw_reijnders
    even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!

    en een raampie een stukje open :D

    laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo

    is bij jullie de brandstof zoveel goeiekoper als bij onz dan???

    waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit;)

    De airco ontrekt vocht uit de lucht . . . maar daarvan blijft een groot deel van dat vocht (want dat moet toch ergens blijven) in je systeem.
    Dat gaat op een gegeven moment ook echt muf ruiken als er te lang vocht in de airco blijft staan.

    Als ik dat tijdens het rijden doe, dan heb ik ook soms dat mijn hele voorruit dicht slaat van het vocht met de airco uit.

    Dan zet ik de auto liever even 15 tot 30 minuten voor de voordeur, dan dat ik daarmee ga rijden.
    En wat is het verbruik bij stationair draaien 1,5 per uur :hmmz. Goed laat dat dan 75ct kosten ;).

    Als je regelmatig de airco uit zet en even je leidingwerk een beetje droog blaast, kan dat ook gewoon tijdens het rijden.

    Mijn B1 had een hand bediende airco, daar reed ik vaker met de airco uit geschakeld dan met mijn B2 met een ECC.
    ECC zet op AUTO standaard de airco aan (als het niet te koud is buiten) Dus vergeet ik het weleens :angel (vaak dus).
    Dus als ik er veel last van krijg, laat ik de mijne ook zo even doorblazen.

    origineel gepost door nova….
    Hey bedankt allemaal voor je commentaar

    dan ga ik eerst is kijken voor een interieurfilter.. en waar moet ik die plaatsen? vooraan bij de ruitenwissers maar waar?;)

    Grt john

    idd onder de ruitenwissers, onder de parafaanplaat.
    trek die rubberen dikke rand even een stukje omhoog en in het midden kun je een luik omhoog trekken.
    Daar zit die onder.

    zelfs nog simpeler als je luchtfilter vervangen.

    #17734733

    origineel gepost door opel-limbo

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door sw_reijnders
    even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!

    en een raampie een stukje open :D

    laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo

    is bij jullie de brandstof zoveel goeiekoper als bij onz dan???

    waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit;)

    De airco onttrekt het vocht uit de buitenlucht, niet vanuit de auto. Bas bedoelt dat als het ergens binnen in de auto vochtig is je het op zijn manier kunt proberen. Denk ik, Bas, correct me if i’m wrongking:

    Greetz Roel met een C.

    Lijkt me dat je een mooie droogtrommel krijgt als je met recircluatieklep dicht zet, de airco aanzet en de temperatuur lekker hoog laat. Al moet je er dan geen uur in gaan zitten :P.

    #17734734

    origineel gepost door sw_reijnders

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door sw_reijnders
    even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!

    en een raampie een stukje open :D

    laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo

    is bij jullie de brandstof zoveel goeiekoper als bij onz dan???

    waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit;)

    De airco ontrekt vocht uit de lucht . . . maar daarvan blijft een groot deel van dat vocht (want dat moet toch ergens blijven) in je systeem.
    Dat gaat op een gegeven moment ook echt muf ruiken als er te lang vocht in de airco blijft staan.

    Als ik dat tijdens het rijden doe, dan heb ik ook soms dat mijn hele voorruit dicht slaat van het vocht met de airco uit.

    Dan zet ik de auto liever even 15 tot 30 minuten voor de voordeur, dan dat ik daarmee ga rijden.
    En wat is het verbruik bij stationair draaien 1,5 per uur :hmmz. Goed laat dat dan 75ct kosten ;).

    Als je regelmatig de airco uit zet en even je leidingwerk een beetje droog blaast, kan dat ook gewoon tijdens het rijden.

    Mijn B1 had een hand bediende airco, daar reed ik vaker met de airco uit geschakeld dan met mijn B2 met een ECC.
    ECC zet op AUTO standaard de airco aan (als het niet te koud is buiten) Dus vergeet ik het weleens :angel (vaak dus).
    Dus als ik er veel last van krijg, laat ik de mijne ook zo even doorblazen.

    origineel gepost door nova….
    Hey bedankt allemaal voor je commentaar

    dan ga ik eerst is kijken voor een interieurfilter.. en waar moet ik die plaatsen? vooraan bij de ruitenwissers maar waar?;)

    Grt john

    idd onder de ruitenwissers, onder de parafaanplaat.
    trek die rubberen dikke rand even een stukje omhoog en in het midden kun je een luik omhoog trekken.
    Daar zit die onder.

    zelfs nog simpeler als je luchtfilter vervangen.

    bedankt bas.

    #17734735

    Interieurfilter vervangen van de vectra……. was echt nodig filter was goed grijs:hmmz
    heb:kewlpics die komen van de week. Cam is nog niet vol.

    Is simpel te vervangen.. :D

    Maar nu staat er op papier van de doos brandstof filter en luchtfilter en de oliefilter..

    Die laatste 2 doe ik van de week…. maar de brandstof filter is dat noodzakelijk!

    grt

    #17734736

    als je m toch wil vervangen kan het nooit kwaad.

    zeker als je de historie hiervan niet weet.

    benzine filter word vaak vergeten namelijk.

    willem

    #17734737

    …… of een lekje in de kachelradiator kan ook.

    #17734738

    dat kan ook . . . maar ruik je duidelijk koelvloeistof en walmt het NIET als je de kachel op koud hebt staan ;)

    #17734739

    origineel gepost door sw_reijnders
    dat kan ook . . . maar ruik je duidelijk koelvloeistof en walmt het NIET als je de kachel op koud hebt staan ;)

    dat vertel ik je morgen wel..;) Ga nu niet meer weg

    #17734740

    origineel gepost door wim-v6
    als je m toch wil vervangen kan het nooit kwaad.

    zeker als je de historie hiervan niet weet.

    benzine filter word vaak vergeten namelijk.

    willem

    En kan bovendien een vervelend ding
    zijn als hij verstopt raakt!! Dan kapt de auto
    er om de 50 meter mee:thumbdown

    #17734741

    origineel gepost door nova….

    origineel gepost door sw_reijnders
    dat kan ook . . . maar ruik je duidelijk koelvloeistof en walmt het NIET als je de kachel op koud hebt staan ;)

    dat vertel ik je morgen wel..;) Ga nu niet meer weg

    Ik ruik wel wa koelvloeistof… en nee geen walm als de kachel op koud staat

    #17734742

    dan ga ik niet gelijk heel hard roepen dat je kachel radiator lek is . . . want ik zie dat ding natuurlijk niet.

    maar dan zul je wel die optie open moeten houden.
    is wel een klotenklus om uit te voeren in ieder geval.

    #17734743

    origineel gepost door sw_reijnders
    dan ga ik niet gelijk heel hard roepen dat je kachel radiator lek is . . . want ik zie dat ding natuurlijk niet.

    maar dan zul je wel die optie open moeten houden.
    is wel een klotenklus om uit te voeren in ieder geval.

    ok dan
    maar hij lekt ergens anders.. dat heeft de opeldealder al gevonden ;)

    #17734744

    toch ff een vraag?

    Die filtermaakt da uit met welke kant (voor of achterkant) of heeeft die geen v en a kant?) je die plaats? omdat ik een pijl zie aan de zijkant.

    #17734745

    Pijl naar binnen, Pijl is de stroming van lucht.

    Willem

    #17734746

    origineel gepost door wim-v6
    Pijl naar binnen, Pijl is de stroming van lucht.

    Willem

    Ok zal strax wel is ff kijken:thumbup

    #17734747

    origineel gepost door nova….
    toch ff een vraag?

    Die filtermaakt da uit met welke kant (voor of achterkant) of heeeft die geen v en a kant?) je die plaats? omdat ik een pijl zie aan de zijkant.

    als het goed is staat er airflow met een pijl op de filter.

    Of bedoel je de brandstof filter?
    Dan moet je even kijken hoe die pijl loopt op je oude filter.
    Maar de pijl loopt van de tank naar voren.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.