Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aanslaan van de ramen foto interieurfilter…
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
27 september 2010 om 21:17 #17226447
strax ff weg geweest maat van me te helpen met zen auto ..starte niet meer,
zijn we aan het rijden sloegen de ramen aan terwijl ik de aanjager gewoon aan had.. waardoor komt da? interieurfilter??:hmmz
kon poetsen wat ik ook deed kwam ff later weer gewoon terug!
met de airco nergens last van.wie weet het waar dit aan ligt
27 september 2010 om 21:19 #17734724kan inderdaad je interieur filter zijn
maar t is buiten ook erg vochtig natuurlijk
mischien ook wat motregen op je kleding???is al snel beslaande ramen;)
27 september 2010 om 21:26 #17734725Alleen op de aanjager duurt het inderdaad een stuk langer om de ruiten schoon te krijgen.
Maar als je met z’n tweeën in de auto zit en je krijgt ze echt niet schoon, prop er dan maar eens een nieuw interieurfilter in.
Zo’n filter hoort spierwit te zijn.Kreeg van de winter met 4 man in de auto de boel ook niet schoon, met de airco aan (!!) en de aanjager op de hoogste stand.
Interieurfilter nagekeken, was donkergrijs. Nieuwe erin, probleem opgelost!27 september 2010 om 21:26 #17734726even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!
en een raampie een stukje open :D
laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo
27 september 2010 om 21:29 #17734727origineel gepost door CommoCruiser
Alleen op de aanjager duurt het inderdaad een stuk langer om de ruiten schoon te krijgen.
Maar als je met z’n tweeën in de auto zit en je krijgt ze echt niet schoon, prop er dan maar eens een nieuw interieurfilter in.
Zo’n filter hoort spierwit te zijn.Kreeg van de winter met 4 man in de auto de boel ook niet schoon, met de airco aan (!!) en de aanjager op de hoogste stand.
Interieurfilter nagekeken, was donkergrijs. Nieuwe erin, probleem opgelost!wat voor interieurfilter had je dan?
de Actief Kool filters zijn namelijk nieuw ook al grijs ;)
een papier filter hoort netjes wit te zijn.heb er bij mij vorig jaar ook een actief kool filter in gestoken . . . om de ergste rotlucht buiten te houden :angel
27 september 2010 om 21:35 #17734728origineel gepost door sw_reijnders
even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!en een raampie een stukje open :D
is bij jullie de brandstof zoveel goeiekoper als bij onz dan???
waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit;)
27 september 2010 om 21:44 #17734729origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door CommoCruiser
Alleen op de aanjager duurt het inderdaad een stuk langer om de ruiten schoon te krijgen.
Interieurfilter nagekeken, was donkergrijs. Nieuwe erin, probleem opgelost!wat voor interieurfilter had je dan?
de Actief Kool filters zijn namelijk nieuw ook al grijs ;)
een papier filter hoort netjes wit te zijn.heb er bij mij vorig jaar ook een actief kool filter in gestoken . . . om de ergste rotlucht buiten te houden :angel
Nee, aan de randen kon ik nog zien dat dat filter ooit wit was geweest.
28 september 2010 om 04:36 #17734730Hey bedankt allemaal voor je commentaar
dan ga ik eerst is kijken voor een interieurfilter.. en waar moet ik die plaatsen? vooraan bij de ruitenwissers maar waar?;)
Grt john
28 september 2010 om 06:18 #17734731origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door sw_reijnders
even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!en een raampie een stukje open :D
waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit;)
De airco onttrekt het vocht uit de buitenlucht, niet vanuit de auto. Bas bedoelt dat als het ergens binnen in de auto vochtig is je het op zijn manier kunt proberen. Denk ik, Bas, correct me if i’m wrongking:
Greetz Roel met een C.
28 september 2010 om 08:00 #17734732origineel gepost door louwe 16 klepper
De airco ontrekt vocht uit de lucht . . . maar daarvan blijft een groot deel van dat vocht (want dat moet toch ergens blijven) in je systeem.
Dat gaat op een gegeven moment ook echt muf ruiken als er te lang vocht in de airco blijft staan.Als ik dat tijdens het rijden doe, dan heb ik ook soms dat mijn hele voorruit dicht slaat van het vocht met de airco uit.
Dan zet ik de auto liever even 15 tot 30 minuten voor de voordeur, dan dat ik daarmee ga rijden.
En wat is het verbruik bij stationair draaien 1,5 per uur :hmmz. Goed laat dat dan 75ct kosten ;).Als je regelmatig de airco uit zet en even je leidingwerk een beetje droog blaast, kan dat ook gewoon tijdens het rijden.
Mijn B1 had een hand bediende airco, daar reed ik vaker met de airco uit geschakeld dan met mijn B2 met een ECC.
ECC zet op AUTO standaard de airco aan (als het niet te koud is buiten) Dus vergeet ik het weleens :angel (vaak dus).
Dus als ik er veel last van krijg, laat ik de mijne ook zo even doorblazen.origineel gepost door nova….
Hey bedankt allemaal voor je commentaardan ga ik eerst is kijken voor een interieurfilter.. en waar moet ik die plaatsen? vooraan bij de ruitenwissers maar waar?;)
Grt john
idd onder de ruitenwissers, onder de parafaanplaat.
trek die rubberen dikke rand even een stukje omhoog en in het midden kun je een luik omhoog trekken.
Daar zit die onder.zelfs nog simpeler als je luchtfilter vervangen.
28 september 2010 om 10:32 #17734733origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door louwe 16 klepper
De airco onttrekt het vocht uit de buitenlucht, niet vanuit de auto. Bas bedoelt dat als het ergens binnen in de auto vochtig is je het op zijn manier kunt proberen. Denk ik, Bas, correct me if i’m wrongking:
Greetz Roel met een C.
Lijkt me dat je een mooie droogtrommel krijgt als je met recircluatieklep dicht zet, de airco aanzet en de temperatuur lekker hoog laat. Al moet je er dan geen uur in gaan zitten :P.
28 september 2010 om 14:50 #17734734origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door louwe 16 klepper
De airco ontrekt vocht uit de lucht . . . maar daarvan blijft een groot deel van dat vocht (want dat moet toch ergens blijven) in je systeem.
Dat gaat op een gegeven moment ook echt muf ruiken als er te lang vocht in de airco blijft staan.Als ik dat tijdens het rijden doe, dan heb ik ook soms dat mijn hele voorruit dicht slaat van het vocht met de airco uit.
Dan zet ik de auto liever even 15 tot 30 minuten voor de voordeur, dan dat ik daarmee ga rijden.
En wat is het verbruik bij stationair draaien 1,5 per uur :hmmz. Goed laat dat dan 75ct kosten ;).Als je regelmatig de airco uit zet en even je leidingwerk een beetje droog blaast, kan dat ook gewoon tijdens het rijden.
Mijn B1 had een hand bediende airco, daar reed ik vaker met de airco uit geschakeld dan met mijn B2 met een ECC.
ECC zet op AUTO standaard de airco aan (als het niet te koud is buiten) Dus vergeet ik het weleens :angel (vaak dus).
Dus als ik er veel last van krijg, laat ik de mijne ook zo even doorblazen.origineel gepost door nova….
Hey bedankt allemaal voor je commentaardan ga ik eerst is kijken voor een interieurfilter.. en waar moet ik die plaatsen? vooraan bij de ruitenwissers maar waar?;)
Grt john
idd onder de ruitenwissers, onder de parafaanplaat.
trek die rubberen dikke rand even een stukje omhoog en in het midden kun je een luik omhoog trekken.
Daar zit die onder.zelfs nog simpeler als je luchtfilter vervangen.
bedankt bas.
29 september 2010 om 16:29 #17734735Interieurfilter vervangen van de vectra……. was echt nodig filter was goed grijs:hmmz
heb:kewlpics die komen van de week. Cam is nog niet vol.Is simpel te vervangen.. :D
Maar nu staat er op papier van de doos brandstof filter en luchtfilter en de oliefilter..
Die laatste 2 doe ik van de week…. maar de brandstof filter is dat noodzakelijk!
grt
29 september 2010 om 16:48 #17734736als je m toch wil vervangen kan het nooit kwaad.
zeker als je de historie hiervan niet weet.
benzine filter word vaak vergeten namelijk.
willem
29 september 2010 om 16:52 #17734737…… of een lekje in de kachelradiator kan ook.
29 september 2010 om 19:28 #17734738dat kan ook . . . maar ruik je duidelijk koelvloeistof en walmt het NIET als je de kachel op koud hebt staan ;)
29 september 2010 om 19:46 #17734739origineel gepost door sw_reijnders
dat kan ook . . . maar ruik je duidelijk koelvloeistof en walmt het NIET als je de kachel op koud hebt staan ;)dat vertel ik je morgen wel..;) Ga nu niet meer weg
30 september 2010 om 06:49 #17734740origineel gepost door wim-v6
als je m toch wil vervangen kan het nooit kwaad.zeker als je de historie hiervan niet weet.
benzine filter word vaak vergeten namelijk.
willem
En kan bovendien een vervelend ding
zijn als hij verstopt raakt!! Dan kapt de auto
er om de 50 meter mee:thumbdown30 september 2010 om 21:23 #17734741origineel gepost door nova….
dat kan ook . . . maar ruik je duidelijk koelvloeistof en walmt het NIET als je de kachel op koud hebt staan ;)dat vertel ik je morgen wel..;) Ga nu niet meer weg
Ik ruik wel wa koelvloeistof… en nee geen walm als de kachel op koud staat
30 september 2010 om 22:14 #17734742dan ga ik niet gelijk heel hard roepen dat je kachel radiator lek is . . . want ik zie dat ding natuurlijk niet.
maar dan zul je wel die optie open moeten houden.
is wel een klotenklus om uit te voeren in ieder geval.1 oktober 2010 om 04:51 #17734743origineel gepost door sw_reijnders
dan ga ik niet gelijk heel hard roepen dat je kachel radiator lek is . . . want ik zie dat ding natuurlijk niet.maar dan zul je wel die optie open moeten houden.
is wel een klotenklus om uit te voeren in ieder geval.ok dan
maar hij lekt ergens anders.. dat heeft de opeldealder al gevonden ;)2 oktober 2010 om 23:07 #17734744toch ff een vraag?
Die filtermaakt da uit met welke kant (voor of achterkant) of heeeft die geen v en a kant?) je die plaats? omdat ik een pijl zie aan de zijkant.
2 oktober 2010 om 23:10 #17734745Pijl naar binnen, Pijl is de stroming van lucht.
Willem
2 oktober 2010 om 23:15 #17734746origineel gepost door wim-v6
Pijl naar binnen, Pijl is de stroming van lucht.Willem
Ok zal strax wel is ff kijken:thumbup
3 oktober 2010 om 06:53 #17734747origineel gepost door nova….
toch ff een vraag?Die filtermaakt da uit met welke kant (voor of achterkant) of heeeft die geen v en a kant?) je die plaats? omdat ik een pijl zie aan de zijkant.
als het goed is staat er airflow met een pijl op de filter.
Of bedoel je de brandstof filter?
Dan moet je even kijken hoe die pijl loopt op je oude filter.
Maar de pijl loopt van de tank naar voren. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.