Aanschaf Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Aanschaf Insignia

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336613

    Beste forumleden,

    Ben aan het rondkijken voor een witte Insignia. Ik heb al het e.e.a. gelezen van problemen zoals de stoelverwarming die vaak kapot gaat en slijtage van de remmen en kromme remschijven. Dat vind ik allemaal niet zo spannend. Wat ik minder prettig vind is de M32 versnellingsbak. Welke Insignia’s met welke motoren hebben niet de M32?

    Dank voor jullie antwoord.

    Gr Ramon

    #18336619

    Hier vind je wat meer informatie, alsmede de type motoren met deze bak:

    Vauxhall M32 6-speed manual transmission.

    #18336622

    Dank je Darkson, kan je ook info geven over de uitvoering Insignia? Bijvoorbeeld: een 1.4T en een 1.6T hebben een 6 bak, en dus altijd de M32 of werkt dat zo niet

    #18336627

    Volgens mij niet. De 2 liters hebben ook een 6 bak, maar een andere versnelling bak volgens mij. De 1,4 turbo en de 1.6 turbo hebben de m32 bak wel.

    #18336629

    Kan je vanuit een technisch oogpunt zeggen: de auto heeft een M32 bak die nog niet gereviseerd is en de auto heeft rond de 100.000 km gereden dus dat gaat hoe dan ook defect? Of zijn er ook insignia’s met deze specs (dus ook met een M32) die deze problemen niet hebben en ook niet krijgen? Ik zie ook dat de 1.6 en de 1.8 verkrijgbaar zijn, deze hebben dan 5 versnellingen en niet de M32 bak?

    #18336648

    Niemand?

    #18336653

    Ik heb ook in jouw situatie gezeten, vandaar dat ik het één en andere uitgezocht heb. Uiteindelijk heb ik een Astra J gekocht met een gereviseerde bak. De 5 bak is inderdaad geen m32 bak. Alleen zou ik niet aan de 1.6 (zonder turbo) beginnen. Deze had ik in mijn vorige astra j zitten en daar vond ik al dat hij vermogen te kort kwam. Als je googled kom je ook rijders tegen waarvan de bak nog geen gebreken heeft, maar volgens mij is dit meer uitzondering dan regel. Vanaf 2014 zijn deze m32 bakken voorzien van betere lagers.

    #18336692

    Dank je Darkson. Heb je enig idee wat de revisie kost voor de bak? Heb je wel eens bedragen voorbij zien komen?

    #18336694

    De M32 versnellingsbak ligt ook in een 1.4 T Meriva.
    Mijn pa heeft zo’n wagen en die is 3 weken geleden gereviseerd.
    Kosten: 1250 euro.

    Ik heb nog een blauwe Insignia in de aanbieding, dit is een 2.0 Turbo zonder die M32 versnellingbak.

    #18336695

    Dank je, maar ben op zoek naar een witte….
    Ik vind het echt super vervelend; koop nu een Insignia met een ton op de teller en je begint met 1250 € kosten…..bijna iedere Insignia

    #18336700

    als een auto niet de juiste kleur is kun je altijd de auto nog wrappen… geeft 2 bonussen… de auto is dan in kleur die je wil… en als je je auto ooit wil verkopen dan is de lak nog erg netjes..

    #18336701

    ok Bart, dank voor je aanvulling.

    #18336793

    Weet iemand of alle 1.4 turbo insignia modellen dubbele zichtbare uitlaten hebben?

    #18336797

    Ik heb een 1.4 turbo van 2012, uitlaat is niet zichtbaar. Zit onder de bumper, afhellend naar onderen. De bumper is niet voorzien op einduitlaatstuk. Vraag me af of een uitlaatsierstuk de moeite is, het zou sowieso een stuk met hoek in moeten zijn om de uitlaat recht onder de bumper te laten uitkomen. Als je een volledig uitlaat-eindstuk wil laten steken, zal je volgens mij in de bumper ruimte moeten voorzien…

    #18336803

    dank voor je antwoord, ik ben momenteel in onderhandeling over een precies dezelfde auto. Vreemd dat dit in een keer stopt vanaf 2012? Maar ja er is meer dat ik niet snap aan Opel. Ik zag bij de auto die ik wil kopen ook geen dubbele uitlaat terwijl andere modellen die iets ouder zijn dit wel hebben.

    #18336815

    1250 voor resiveren is een mooeie prijs of hebben ze ons opgelicht. Drie maanden terug voor 1400 betaald wel een ander model

    #18336823

    Jemig het word steeds duurder :)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.