Aankooptips Corsa A

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankooptips Corsa A

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229547

    Beste forum-leden.

    Ik ga dit weekend naar 2 A-tjes kijken. Niet alleen voor mezelf.

    De ene is een 92-er en de andere een 88-er.
    De 88-er heeft GSi skirts (is het namelijk ook) kan je deze makkelijk loshalen om te kijken hoe het erachter is?
    De 1.6jes van dat jaar, is dat betrouwbaar spul?

    Wat zijn nou de dingen waar je als Corsa A n00b op moet letten? (meer een B kenner)

    Kan de auto niet op een brug zien, maar natuurlijk wel ff op de grond liggen, klepje open klepje dicht enz.
    Grondig inspecteren;)

    Ben zeer benieuwd, zo kom ik in ieder geval beslagen ten ijs. :vertag

    Gr,
    Simon

    #17774904

    Chassis balkjes voor en achter
    Lekbakjes achter
    Veerschotels achter
    Veerschotels voor (motorruimte)
    Frontbalk (onder radiateur)
    Accubak + andere kant van paravaan
    deuren
    Dorpels
    wielranden achter

    Willem

    #17774905

    dorpels, wielrandjes achter,wielkasten,deuren,goed voelen onder voor schermen!

    #17774906

    Binnenschermen voor
    kofferbak onder vloerbekleding
    bodemplaat thv voor voetenruimte

    Willem

    #17774907

    klopt idd vooral voorzijde achter t spatbord en achterzijde bij bovenste veerschotels goed opletten,
    technisch vallen ze over t algemeen wel mee bij gewoon gebruik…

    #17774908

    haha, ik spreek uit ervaring.

    Mijn 90er Corsa-A Gsi roeste al op de meeste van deze plekken:

    – achter Chassisbalkjes: Compleet verdwenen, incl sleepoog
    – voor Chassis: Bikkelhard
    – Dorpels: Keihard
    – Veerpoten/schotels voor beginnend doorroesten
    – veerschotels achter: auto had zichzelf verlaagd achter :D
    – wieranden achter: alleen rechts beginnende roest
    – deuren: waren uitvoering met arko, gewisseld voor 2 harde deuren uit een Sport
    – Kofferruimte: daar bleef in ieder geval geen water in staan
    – accubak: keihard
    – rest paravan: keihard
    – bodem: keihard
    – binnenschermen voor: beginnend doorroesten

    > Motor: Botergaar, maar wel snel!!

    en toch voor een mooi bedrag van het apparaat gekregen

    Willem

    #17774909

    Mijn manier van Corsa A’s te kopen is: Is de lak nog mooi, heeft ie alle dingen erop zitten die ik wil (A2 dash e.d.)
    Is de prijs laag genoeg… (lees ik koop ze nooit boven de 420 euro).

    Maar beste tip is, uberhaupt als je een opel hebt. Van sleutelen + een las apparaat hebben. Dan koop je iig nooit een miskoop :)

    Klein puntje waar ze bij mij altijd roesten: Dwarsbalk onder de radiator was bij mij tot nu toe nooit volledig doorgerot maar altijd wel een stuk eruit :P

    Ook de hoekjes achterin in de kofferbak…

    #17774910

    staat erbij hoor, die onderste frontbalk.

    willem

    #17774911

    De tip van een las-apparaat erbij kopen had je nog niet erbij staan :P

    En ik vertelde niet welke punten algemeen rotten… Vertelde waar ze bij mij _altijd_ rotten

    #17774912

    haha

    Waar rot ie niet.

    Wat me wel opgevallen is dat de gemiddelde A1/A2 in betere staat is als de gemiddelde A3

    Willem

    #17774913

    das algemeen bekend wim, heeft iets met de leverancier/dikte/kwaliteit te maken van t plaatwerk.

    maar zoek overal naar roest. die blokjes zijn kogel vrij, enkel roest roest roest.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.