Aankoop Vectra/Signum diesel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aankoop Vectra/Signum diesel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265299

    Beste leden,

    Het is alweer een tijd geleden dat ik online was, bezit momenteel een corsa B diesel.
    inmiddels staat de teller op 323k op een paar kleine dingen na geen gekke dingen meegemaakt.
    Wel verbruikt hij tegenwoordig meer olie.
    Met de komst van de kleine willen we een grotere auto met name een STATION, dit ivm vakantie en het is makkelijker voor spullen etc. heb ik zitten kijken naar vectras en signums van bj 2003-2006

    mijn vraag is eigenlijk vragen :)
    welke blokken zijn gevoelig welke niet, zo heb ik een paar 3.0 v6 gezien en ook veel 2.2 dti blokken.
    wat zijn de aandachtspunten en welke raden jullie absoluut af.
    welke raden jullie aan, welke uitvoering etc.

    Alvast bedankt voor alle hulp.

    #18228964

    Ik zou een V6 afraden, zie relaas van Kimmi.
    Groet jraaf. 2.2 dti is wel betroubaarste van. ‘T stel denk ik.

    Ik heb zelf een dth, heeft aardig wat gemekker gehad met aanboudelen.

    Groet jraaf

    #18228965

    Als je een V6 wil rijden zal je zeker rekening met een dikke portemonnee moeten houden als het mis gaat. 2.2 is wel een zeer betrouwbaar ja maar qua rijden niet te vergelijken met een V6. Het blijft altijd een kwestie van geluk met wat je koopt en als jezelf wat handig bent kun je veel zelf doen om de kosten beperkt te houden.

    Succes met je keuze :thumb

    #18228966

    Ben zelf erg handig, heb zelf meerdere motorswaps gedaan incl. aanpassen van kabelboom ( VAG )
    ben momenteel bezig met een golf 2 VR6 compressor.

    maar zoals ik het lees raden jullie eigenlijk een 2.2 aan :)
    heb iig genoeg leuke autos gezien met een 2.2 motor,

    #18228967

    De cdth is erg leuk, en als je het goed aanpakt. (meteen catch can plaatsen). Vallen de onderhoudskosten ook wel mee.

    Motorisch heb ik in 200k km weinig problemen gehad, buiten de bekende zaken als vliegwiel en Wervekleppen.

    #18228968

    Rij nu zelf al heel wat km met de 2.2 en moet zeggen tot op heden zeer tevreden king:
    Er zijn echter altijd dingen om goed te bekijken de EGR en Wervelkleppen zullen wel een FLINKE schoonmaakbeurt kunnen gebruiken :(
    Voorts zou je er direct voor kunnen kiezen om de EGR af te koppelen en een CHEATER te plaatsen ;)

    De enige problemen die ik heb gehad zijn EGR en Wervelkleppen gerelateerd :puke maar de oplossing :vertag niet meer dan een paar euro een uurtje werk en een paar zwarte handen :afro

    #18228969

    Z1.9DTH 150 pk, heeft de auto meer dan 100 dkm gelopen. Inlaatspruitstuk kan mankementen geven met de wervelkleppen, onderdeel kost ruimt €200. Klein aandachts puntje of de 3de injector de stekker is vervangen. Zoals gezegd carterventilatie is raadzaam om die los te halen van de inlaat en een catch-can plaatsen. Zo hou je de inlaat schoon. En de EGR exhaust regeneration valve. Die zorgt ervoor dat een deel van de uitlaatgassen terug de verbranding ingaan. Erg klep kan vol roet gaan zitten waardoor de klep vast blijft zitten in storing kan geven. Vaak is vervangen de enigste optie.
    verder een heerlijke motor waar je op de boven genoemde punten heel veel plezier van kan hebben.
    owja en de Dual mass vliegwiel kan +- €200.000 km mee. Dat herken je aan geklapper onder de motorkap. Met gestarte motor in de vrij ook te merken wanneer je de koppeling ietsje indrukt. Zo een reparatie KAN ruimt €2000 zijn. Vliegwiel kost alleen al €800. Ben je handig via ebay kan het veel goedkoper

    #18228970
    #18228971

    valt nog mee 2750 en 2800. Qua foto,s vind ik de zwarte mooier maar de zilver heeft boekjes. Maar het beste is er gewoon met beide te rijden en daarna is wat puntjes op te schrijven. En kijken welke je beter bevalt. Qua prijs lijkt mij weinig mis. Heb voor mij B uit 1999 1650 Betaald. Dus dan is 2750 voor een 4-5 jaar jongeren geen slechte deal. Tja Km standen van 250.000 Ton zijn dan wel normaal. Maar als het blokje goed is onderhouden kunnen die dingen gerust nog 100.000 Erbij hebben :)

    #18228972

    zwarte heeft ook onderhoudsboekjes erbij.
    vind de zwarte ook net iets mooier eerlijk gezegd.
    auto moet 1-2 jaar meegaan :agent

    denk dat ik sowieso deze 2 ga bekijken.

    #18228973

    2 Jaar moet toch wel lukken. Als ze technisch gewoon Ok zijn. Gewoon goed onder de kap en onder de wagen kijken. En met proefrit bij beide gewoon heel goed luisteren of je geen rammeltjes enz hoort.

    #18228974

    Km is geen probleem van beide niet
    Denk even aan de veren voorzijde stabstang verbindingsstukken
    Kijk even of de auto erg rookt bij koude motor

    Vind persoonlijk de zwarte mooier

    #18228975

    vind de zwarte ook mooier, ook omdat het leer heeft ( vind ik prettiger )
    man wat zijn er een hoop uitvoeringen.

    Is een Elegance standard met xenon ?
    want door het bos zie ik de bomen niet meer, rijd wel een corsa maar heb meer kennis van VAG.

    #18228976

    Nope hier ook een elegance standaard geen leer(nu wel) geen xenon (mee bezig)
    Gewoon een aantal bekijken en een goede degelijke testrit
    Liefst onaangekondigd kun je hem lekker met koude motor horen zien en voelen

    #18228977

    @jraaf wrote:

    Ik zou een V6 afraden, zie relaas van Kimmi.
    Groet jraaf. 2.2 dti is wel betroubaarste van. ‘T stel denk ik.

    Ik heb zelf een dth, heeft aardig wat gemekker gehad met aanboudelen.

    Groet jraaf

    Heb begrepen dat een aantal zwakheden die de Y30DT (C1) had in de Z30DT (C2) opgelost zijn. Mij lijkt de 2.2 ook een veel verstandigere aanschaf, maar als je op je gevoel afgaat wist ik wel wat ik zou kopen :P

    Merk gewoon dat alles duurder is en je op een best forse prijs per km komt door het behoorlijke verbruik, dure onderhoudskosten (standaard onderhoud is gewoon al duurder) en forse wegenbelasting. Maar alsnog is het wel een auto waarvan je regelmatig een glimlach op je gezicht krijgt.

    #18228978

    hoe is de automaat van die 2.2 dti modellen ?

    #18228979

    nou heb sinds een paar dagen een Vectra C station V-Line
    1.9 CDTI uit 2005 met tig opties waaronder een groot navigatie met kleurenscherm

    ben er zeer content mee, echter er is een probleem
    auto is uitgelijnd maar trekt nog steeds naar rechts als je stuur loslaat, alles onder bekeken nergens speling op wel is er speling op de achterste draagarm boven ( rechter wiel ) maar daardoor zou die niet zo erg moeten trekken.

    #18228980

    Gefeliciteerd met je aankoop !!

    Heb je de bandenspanning gecheckt?

    #18228981

    kwam laatst een topic voorbij over een Vec die ook maar bleef trekken, stond een hoop info in.

    viewtopic.php?f=6&t=185232

    #18228982

    :kewlpics

    Hoop dat je probleem snel opgelost word

    #18228983

    probleem is meteen gevonden, banden voor waren gecupped, voorbanden achterop gezet en probleem was weg, dus zal binnenkort een setje nieuwe banden halen.

    wat me wel opvalt is dat onderdelen vrij duur zijn :shock:

    zal fotos plaatsen zodra ik een paar mooie heb geschoten

    #18228984

    Heb eindelijk fotos kunnen maken van mijn Vectra :thumb

    Zoek nog een rechter achterdeur en voorscherm rechts

    brand maar los zou ik zeggen







    #18228985

    Mooie stickerverzameling op de voorruit! En jammer van die kleine deukjes aan de rechterkant, maar daar maak je al werk van begrijp ik :thumb
    Mooie auto! Die donkere voor- en achterlichten staan hem goed

    #18228986

    stickerverzameling was eerder verplichting dan smaak, tolwegen van oostenrijk, slovenie en Bulgarije en terugweg ook :)
    ze gaan er ook weer vanaf.

    Idd de deur en zijscherm worden nog vervangen mits ik ze kan vinden.

    #18228987

    Zilver is een redelijk gangbare kleur, maar je moet toch maar geluk hebben dat de slopen in de buurt een onbeschadigde C station in precies jouw kleur hebben staan. Anders moet je gaan overspuiten

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.