Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aankoop tips vectra c
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
16 december 2011 om 19:47 #17239886
goeie avond,
ik wil volgend jaar gaan kijken voor een andere auto.
de astra g 1.6 8v mag dus plaats maken voor iets anders.nu heb ik de vectra c altijd al 1 van de mooiste opels
verder ben ik helemaal niet thuis in de vectra’s.
welke type, uitvoering kan ik het beste nemen?
auto moet enig sinds zuinig zijn, moet 1.12 kunnen rijden.
ik wil sowieso een 5 deurs, moet betrouwbaar zijn. en een beetje leuk mee kunnen komen met het verkeer
bouwjaar: 2000-2005, airco MOET er op zitten.gr, robert
16 december 2011 om 20:26 #17903003Wat is het buget?
Rij zelf een vectra c1 sw 1.9cdti v-line met veel plezier en alle comfort.
16 december 2011 om 20:33 #17903000tja, buget, wil rond maart april wat anders.
hoop zo rond de 7500 wel wat knaps te kunnen vinden.
heb ook nog wat in te ruilen/verkopen.ik zoek wel een benzine.
16 december 2011 om 20:42 #17903002Tweedehands is een diesel al rendabel bij 15000 km. Zit in de nacht dus zal vannacht een even kijken voor wat leuks. Op autoweek ook veel ervringen van eigenaren
16 december 2011 om 20:55 #17903001ik rij nu nog meer dan 20.000
zal enkel nog 2012 zijn.
daarna kom ik niet meer boven de 10.000 uit per jaarprobleem is. heb al in een astra g opc 160pk gereden, gtc 1.6, corsa c gsi, en geen van alles rijd zoals mijn huidige astra g 1.6. mijn astra schakelt, stuurt en reageert lekkerder dan bovenstaande. alleen mist mijn auto aan vermogen (84pk)
en de kofferbak mag iets groter zijn.verder wil ik stoppen met stylen en tunen, dus gewoon een frisse nieuwe start met een andere auto, en die uiteraard zeer netjes bijhouden.
16 december 2011 om 23:32 #17903004Dan moet je dus een 2.2 Gts 2003-2004 nemen, alleen weet ik niet of je altijd 1:12 kan rijden.
Jan
18 december 2011 om 12:57 #17903005Ik rij een 2.2 (Z2.2SE) uit 2003. Dat is zeker niet de zuinigste die er te krijgen is, maar wel een heerlijk soepele
motor.
En je zit met deze motor in de zelfde belastings catagorie als met een 1.8 16v alleen je hebt wel meer vermogen en koppel.
Dit was voor mij 1 van de redenen om voor de 2.2 te gaanGroeten,
Patrick18 december 2011 om 13:42 #17903006de 2L turbo kun je ook voor kijken (Z20NET)
deze heeft 170 pk (goede chipmogelijkheden king: )
Is op basis van de Z22SE (zoals hierboven besproken) maar dan 2L en een turbo
en heeft dus ook een distri ketting ipv riem wat weer onderhouds vriendelijker is.18 december 2011 om 14:02 #17903007he robert zou wel voor een gts gaan kwaar kofferruimte
en je niet stylen kan je toch niet laaten :hmmz18 december 2011 om 19:56 #17903008Rij nu een Vectra C 1.8 met 140pk motor en daar haal ik daar de 1:13.5 mee.
Is vooral snelweg, met per dag gemiddeld 15min file rijden.Rij dan wel rustig, redelijk vlot schakelen (+/- 2500 toeren), Op 80 wegen in z’n 5.
Echt sportief nog niet gereden, rondje Duitsland moet nog komen. :jerry:18 december 2011 om 20:04 #17903009ik rij een 1.8 met 125 pk en haal 1:11/1:12
18 december 2011 om 20:06 #17903010M’n ouders heb een Vec-C met Z22YH. Die motor rijdt echt super, veel koppel. Als je flink gaat trappen, zuiptie natuurlijk (welk blok niet?), maar m’n ouders rijden regelmatig 1:14 of zuiniger.
Deze blokken zijn ook niet zo intrek meer (hebben wel de naam om flink te zuipen), dus je vind ze wat goedkoper dan de 1800 cc’s. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.