aankoop tips en waar lt ik op

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum aankoop tips en waar lt ik op

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Beste Forummers,

ik ben nieuw op jullie forum ,maar heb een enkele vraag.

Ik heb mijn oog laten vallen op een opel signum met 2.5 diesel met automatische versnelling.
    de km stand is +/- 200.000 km
    Waar let ik op bij aankoop of wat zijn de zwakke punten van deze auto.

Ook heb ik gekeken naar een Opel vectra met 2.2 diesel en automatische versnelling en ongeveer dezelfde km stand.

Is er bij jullie nog een voorkeur, of een “laten staan”uitroep

de betreffende auto zijn regelmatig onderhouden (afgestempelde boekjes aanwezig)

in afwachting van jullie tips

Gr
    Jan

Hoi Jan..

Signum is niet geleverd met een 2.5 diesel. Enkel de 2.0 (Y20DTH) 2.2 (Y22DTR) en 3.0 (Y30DT/Z30DT) dieselmotoren. Welke motor kijk je naar en wat verwacht je van je Signum?

Groet Tom

Leeftijd,hoeveel wil je uitgeven, hoeveel km ga je rijden
    Heb zelf 2.2 Dti gereden in komi met automaat :vertag niet goed voor je knip slechte cijfers
    Als je voor zuinigheid gaat 1.9cdti nemen in kombi met vec c of signum of een b vec in kombi met 2.2 hand geschakeld

Klopt het nog steeds dat bij opel op ongeveer 200.000 km de brandstofpomp het begeeft
    ik heb me zelf laten vertellen dat dit een opel kwaal is en dat de brandstofpompen er bij om en nabij de 2 ton mee ophouden

Graag jullie reactie.
    ik heb ook een mooie vectra gezien met 177000 op de klok namelijk

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m727072283-opel-vectra-2-2-dti-elegance-automaat-leer-xenon-bj-2002.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dat geldt in hoofdzaak voor de 2.0
    De 2.2 is stukken betrouwbaarder

Ben niet bekend met de combi van een 2.2 met een automaat maar het zijn vooral de 2.0 motoren die de meeste problemen met de pomp hebben. Voor de 2.0 motoren zijn diverse reparaties (vervangen stuurregelapparaat) mogelijk maar voor zover ik het weet kun je bij de 2.2 enkel de hele pomp vervangen.

Heb zelf een 2.2 gehad met ruim 300dkm op de klok en doe ook onderhoud aan 2.2 voor diverse mensen en ook die zitten ruim boven de 200dkm en geen pomp problemen. Wel heb ik er eigenlijk al “teveel” brandstofpompen van een 2.0 moeten vervangen.

Verder wel een nette auto. Aparte kleur met mooie opties.

Groet Tom

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.