Aankoop tips Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankoop tips Corsa B

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235825

    Ik heb al een paar keer gezocht op het forum maar kan er geen duidelijk topic over vinden.
    Mocht iemand een linkje kunnen geven mag deze weg natuurlijk.

    Ik ga projectje doen: Een Corsa B.
    Dus de Astra gaat absoluut niet weg!
    Wat zijn nu alle punten waar ik bij zo’n ding op moet letten?
    We zijn bij een paar gaan kijken maar daar zat overal roest -> Kofferklep, B-stijl, Motorkap ed..

    Wat ik weet qua roest:

    Schermrandjes
    Dorpels
    B-Stijl
    Achterklep
    Motorkap

    Op andere plaatsen nog?
    Verder qua motoren nog wat?

    #17858107

    Welke motor wil je erin hebben?

    #17858108

    Ben aan het kijken naar een wat oudere met de NZ blokken.
    Nu een hele mooie 95 1.4i er gevonden waar we gaan kijken volgende week.

    #17858109

    Welk bouwjaar?

    De oudere types va 94/95/96 willen vrij veel roesten. frontbalken, veerschotels achter, dorpels, accubak, en achterscherm (achter bumper)

    Daarna zijn ze een stuk beter gemaakt en hoef je niet te gaan zoeken naar gaten in het materiaal want die vind je toch niet :thumbup

    De roestige motorkapjes en kofferkleppen zijn bij elke corsa wel zon beetje std.
    net zoals de voorschermen die rondom het lijstje gaan roesten.

    Als ik ooit weer eens een Corsa moest kopen…..kocht ik er 1 van het betere bouwjaar. Dat scheelt weer een hoop laswerk.

    #17858110

    Heel raar:

    Ik heb er van rond 98/99 gezien die ALLEMAAL roest hadden!
    Zomaar midden op de kofferklep bij gewerkt, achterscherm, motorkap, b-stijl :???:
    Maar ik heb een 95 er gezien, die absoluut geen roest heeft zegt de verkoper dus ben benieuwd.

    #17858111

    Die van 2000 roesten ook op de radiateurbalk hoor ;)

    #17858112

    De jongere corsatjes b die ik op het werk had waren allemaal netjes wat dat betrefd. enige wat sommige hadden was wat roest bij de klep en motorkap.

    Een slecht overgespoten auto wil ook goed roesten, maar die auto’s pik je er zo tussen uit.
    En die auto van 2000 met roest op de radiateurbalk is ook geen ramp.
    De coating daar is nooit zo dik geweest. Kaalkrabben en goed in de primer en afwerken is altijd een optie.
    Maar doorrotten doen ze niet.

    #17858113

    Nja, daar moet ik ook op letten dus :P

    #17858114

    Verder nog punten?

    #17858115

    Slappe schokdempers achter, en soms een gebroken veertje…
    Verder heb ik nooit echt spannende dingen meegemaakt met een Corsa op de Apk

    #17858116

    Types met elektrische stuurbekrachtiging even opletten of deze nog soepel stuurt, die willen soms nog wel eens problemen geven.

    #17858117

    :thumbup

    #17858118

    Kriksteunen, beide chassisbalken op de overgang naar de motorruimte checken op roest/rotten en de wiellagers. De ’97er die ik heb gehad had meer last van roest op het plaatwerk dan de ’94er die nu als projectauto in het hok staat.

    Ed

    #17858119

    Inmiddels een uit 1995 gekocht.

    #17858106

    check ook de remleidingen maar goed. zijn bij elke opel slecht.

    toevallig mijn auto opgehaalt bij mijn monteur vorige week vrijdag. stond er een zafira a 2.2 diesel uit 2004.
    130.000 op de klok, remleiding vlak onder de motor door gerot.
    de remleidingen van mijn corsa a tr zijn van voor tot achter ook rot.

    bij de zafira was er op het oog niets te zien, totdat hij op de remmentestbank ging :jerry

    #17858120

    Ik ben nu op zoek naar een Corsa B 5-deurs en zal deze tips allemaal meenemen in mn afweging.

    Rik ;)

    #17858121

    b stijlen scheuren bij de oude b corsa tot 1997 als ik het goed heb
    daarna zijn ze versterkt

    #17858122

    @bleucorsaboy wrote:

    b stijlen scheuren bij de oude b corsa tot 1997 als ik het goed heb
    daarna zijn ze versterkt

    Die zijn al eerder versterkt als het goed is. Mijn 1994-er heeft de scheurtjes, de 1996-er van mijn vriendin niet. Volgens mij is het eind 1995 dat de versterking is doorgevoerd.

    #17858123

    96er van een vriend heeft het wel. overigens alleen aan de bestuurderskant.

    #17858105

    onze 99er scheurt ook mooi in de b-stijl hoor ;)

    #17858124

    Dat is dan wel weer vreemd. Sowieso de facelift zou daar geen last van moeten hebben.

    #17858125

    Wat moet ik mij er bij voorstellen dan ?
    “scheuren in de b-stijl” ?
    Waar moet ik extra goed kijken !

    Rik ;)

    #17858126

    dit:
    http://www.autoadviezen.nl/Fotos_Corsa_scheur.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Door het torderen van de carrosserie ontstaan er spanningen in het metaal met als gevolg dat het in de b stijl scheurde. Later is dit verstevigd.

    #17858127

    Dank je “joop1970”

    Ik heb gisteren 3 Corsa B’s bekeken en eergisteren ook 3.
    En woensdag 2 Corsa B’s.
    Nou is dit mij niet opgevallen maar zal er wel even aan denken.
    Ook lees ik dat het geen APK afkeur is dus erg veel zorgen moet ik mij er niet om maken :D
    Maar het is knap lastig hoor om een Corsa B te vinden die een beetje vrij is van roest.

    Vooral onder de motorkap kan het erg roestig zijn !
    Nou heb ik een Astra F uit 1992 met bijna 5 ton maar daar is geen spatje roest te vinden.
    Ga ik een Corsa B bekijken tussen 1994 en 1997 dan valt mij het toch wel tegen.

    Ik wil de Corsa B beslist niet afkraken, Technisch voldoet het helemaal aan mijn Opel verwachting maar die roest verbaas ik mij toch wel over.

    Rik ;)

    #17858128

    Roesten doen ze idd wel. Motorkap kan je (als het een veel voorkomende kleur is) makkelijk vervangen. Die van mij (2000) was ook aan het roesten. Afgeslepen en in de anti roest primer gezet. Dat roest nooit meer. Voordeel was wel dat de roest het hoekje nog niet om was. Het is gelukkig niet visueel.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.