Ik weet niet of je al een keuze gemaakt hebt; ik zie 15.000 per jaar en caravan. Dan is wellicht een 2.2 een betere keuze vanwegen het extra koppel.
Zelf heb ik ze alletwee gereden, en mede doordat ik LPG in moest bouwen heb ik voor het Z1.8Xe blok gekozen. Lager belastingtarief, en ik had al ervaring met dit blok uit een Astra Coupe op LPG. De 2.2 (oude blok) heeft wat meer koppel, maar nauwelijks meer vermogen, dat ook nog eens door het meergewicht bijna teniet wordt gedaan. Ik rijdt veel woon werk verkeer en zit dan alleen in de Vectra, dan is het goed vertoeven. Op vakantie met 4 man en de koffer vol, dan blijf ik maar op de rechterbaan :hmmz
Toegegeven 80 in zijn 5 en je trapt dan het gas in, dan gebeurt er niets schokkends, maar schakel je 1 of 2 keer terug, dan gaat ie echt als de brandweer.
Ik heb de GTS met de korte bak, en vanaf stilstand vol gas wegtrekken dat is echt een feest. Bij de 80-110 zit ff een doodstuk, maar daarboven kom je in het favoriete toerenbereik van de motor (3000-5000 toeren) en kom je moeiteloos met het overige verkeer mee (en sneller) tot aan de 170/180. Daar houdt het wel weer een beetje op. Mijn verbruik algemeen gemeten over 3000 km= 8.2 liter op de 100 km, maar dat komt dan ook wel door mijn rechtervoet :-)
Ik heb denk ik ook een klein voordeel omdat ik op LPI rijdt. Het levert merkbaar meer koppel als op benzine (vpower)
Nog geen dag spijt gehad van mijn keuze tot nu toe!