aandrijving van astra F in E kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett aandrijving van astra F in E kadett

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233878

    ik wil de 18i met automaat en aandrijfassen uit een astra in een E kadett bouwen.
    wie weet of ik nog problemen tegen kom?
    of past dit 1 op 1 ?
    ik heb een complete astra waarvan ook de kabelboom wordt over geplaatst

    #17831531

    Alles van de astra paken kwa veerpoten en al en de kabelboom zal je even steker moeten omsolderen weet niet wat voor motor er om de kadett legt

    #17831532

    Ik had hier dacht ik gelezen dat astra assen langer zouden zijn dan kadett assen.
    Maar hoe dat met de automaat zit weet ik niet ;)

    #17831533

    de assen hebben nog een in en uitgaande speling dus dat zal niet zoveel schelen.
    de automaat assen van de astra zijn ongeveer even lang als de handgeschakelde van een E kadett,de kadett heeft een totaal andere automaat.

    dus de veerpoten zijn ook passend voor de kadett ?

    ik wil het dashboard ook ombouwen en daarom de komplete kabelboom overzetten

    #17831534

    als je de voorpoten van de astra gaat gebruiken in de kadett, moet je de toplagers van de kadett gebruiken.
    als je die van de astra gebruikt, draaien ze niet.

    groeten.

    #17831535

    @kadett4x4 wrote:

    als je de voorpoten van de astra gaat gebruiken in de kadett, moet je de toplagers van de kadett gebruiken.
    als je die van de astra gebruikt, draaien ze niet.

    groeten.

    heb pas de veerpoten van mn astra uit elkaar gehad
    wrom zou een veerpoot kompleet van een astra niet draaien in een kadett?
    zit een rond lager bovenin onder de veerpootvoering (bovenste deel)
    of past de veerpootvoering van een astra niet in het chassis van een kadett??

    Vriendelijke groet, Mario

    #17831536

    p.s.

    heb even op winparts het veerbeenlager zitten vergelijken van de astra f en kadett e

    het deel wat in het chassis steekt heeft de zelfde afmetingen dus zou moeten passen
    het verschill tussen de twee is
    dat bij de kadett het lager in de voering zit
    en bij de astra is het een los lager
    Conclusie, het moet gewoon passen ;)

    #17831537

    :hmmz ik ga het gewoon proberen en kijk wel waar het schip strand.
    het meeste werk is dan alleen de injektiepomp in de tank bouwen.
    het is zo’n aangepaste combo tank voor invalide vervoer.

    #17831538

    Ben je bezig met een Kadett combo ?
    Lang geleden dat ik er een op de weg ben tegen gekomen :D

    #17831539

    waarom pak je niet gewoon een extrene pomp? zoals die ook bij de cih’s zitten

    #17831540

    wat wel en niet past is niet moeilijk.

    heb je al nagedacht over de electronica van de versnellingsbak? dat schijnt pittig te zijn.

    #17831541

    @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

    wat wel en niet past is niet moeilijk.

    heb je al nagedacht over de electronica van de versnellingsbak? dat schijnt pittig te zijn.

    als ik het zo lees wil hij gewoon de complete kabelboom overhangen, dus denk dat hij weinig elektra problemen zal hebben.

    #17831542

    @kadett4x4 wrote:

    als je de voorpoten van de astra gaat gebruiken in de kadett, moet je de toplagers van de kadett gebruiken.
    als je die van de astra gebruikt, draaien ze niet.

    groeten.

    Dit klopt niet als je gewoon de hele poot van een astra pakt gaat het gewoon goed het is alleen zo als je kadett schokbreakers hebt dan passen de toplagers niet maar in dit geval kan je gewoon de hele astra poot paken.

    Groeten bas.

    #17831543

    @prayer wrote:

    waarom pak je niet gewoon een extrene pomp? zoals die ook bij de cih’s zitten

    hebben die niet teveel druk voor een monopoint injektie ?

    @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

    wat wel en niet past is niet moeilijk.

    heb je al nagedacht over de electronica van de versnellingsbak? dat schijnt pittig te zijn.

    ja zoals prayer al meld gebruik ik de komplete kabelboom dus dat moet goed komen :thumb

    #17831544

    uhm, daar kun je wel eens een punt hebben, dacht dat je de 18e bedoelde…

    zoon lagedruk elektrische carb pomp is volgend mij wel hetzelfde 0,5 bar ofzo.
    maar dat zou je even moeten testsen of dat goed werkt denk ik.

    #17831545

    ik denk dat dat weer te weinig druk geeft :hmmz

    #17831546

    haha, zou kunnen, ik heb geen idee hoeveel druk die moeten leveren… zal wel minder zijn als een multi point…

    is het een stalen tank? of een plastic? als het staal is, is er natuurlijk redelijk makkelijk die pompbevestiging in over te lassen.

    #17831547

    monopoint is tussen de 0.7 en 1 bar;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.