88'er Manta GSI

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 283)
  • Auteur
    Berichten
  • #17392323

    De vaste zuiger op’t werk er uit gekregen met 8 bar luchtdruk. De schade is beperkt,er zijn enkele roestpokjes
    op de chroom.

    Nu ik zeker ben van de bruikbaarheid de boel opkuisen en nieuw kitje d’r op zwieren.

    #17392324

    Het was vandaag open-deur in onze eenheid,
    iemand heeft me gefilmd tijdens een démo’ke
    http://www.youtube.com/watch?v=ridhXryskHw
    we hebben er 5 platgewalst,is plezant!
    Verder de GSI terug naar de carrosier gebracht voor de ondercoating.

    #17392325

    :jerry LOL … humor

    #17392326

    origineel gepost door H-400
    Het was vandaag open-deur in onze eenheid,
    iemand heeft me gefilmd tijdens een démo’ke
    http://www.youtube.com/watch?v=ridhXryskHw
    we hebben er 5 platgewalst,is plezant!
    Verder de GSI terug naar de carrosier gebracht voor de ondercoating.

    wat hebben jullie op het achterdek van de tank staan ?
    toch geen powerpack ofwel ?

    #17392327

    Slijpen en opnieuw verchromen (en dan weer slijpen) kan ook hoor..!!!;)

    #17392328

    @Jigsaw:
    Dat is een grote materiaalkoffer,zit wel wat in de weg als je achteruit rijdt!
    Tussen deze koffer en de bovenbouw hebben we plaats voor een reserve “krachtgroep”,die inderdaad ook op het
    achterdek staat.

    #17392329

    leef jij nog ????

    #17392330

    erg mooi !:wub
    ik zie da ge ook uit belgie zijd, toevallig uit vlaams-brabant ?

    #17392331

    @za4ra: ben een paar weekends naar treffens geweest, kon niet veel anders.
    3 verschoven tussenwervelschijven die tegen m’n ruggemerg duwen…

    @calike
    : Oost-Vlaanderen,tegen Antwerpen.
    Vandaag de GSI terug gehaald. De ondercoating zit er onder en de laatste details hoop ik binnenkort
    af te werken.

    #17392332

    muah herman vind geluid van de leo2 van ons toch mooier:)
    al is dit ook wel iets aparts hoor qua geluid.

    #17392333

    Dat kan ik best geloven,maar bij ons komt alles op wielen.
    Veel mobieler, sneller maar natuurlijk minder indrukwekkend!
    On topic: door m’n geblesseerde rug niet veel uitgespookt, maar m’n broer heeft me gebeld
    dat de revisiekit voor de 2.2klauwen,rubbers stuurhuisarmen, enz… binnen zijn.
    Ga ik morgen afhalen.

    #17392334

    Daar jullie graag pics hebben:

    Die Opel-logo’s heeft m’n vrouwtje ingescand en geplot op haar werk,
    waarvoor m’n dank.

    #17392335

    Da’s handig :O dan heb je echt mooie logo’s :thumbup

    #17392336

    kijk dat zijn mooie stickers lkkr goedkoop ook zo!
    88 er gsi?maar ik zie een oud type remblok liggen?
    heb zelf 85-er met lange remblokken,de vorige van 78 had korte

    #17392337

    op die foto liggen er een paar remblokken op elkaar en dat is wat verwarrend.
    Is wel degelijk voor 2.2 klauwen,
    wat ik wel zoek: het bestelnummer van de L-vormige plaatjes tussen de zuiger en het remblok.
    Zelfs op de Atë site niks gevonden.

    #17392338

    die borgklips?ben ze vandaag tegen gekomen weet niet meer waar ff zoeken..

    #17392339

    het zijn die dunne plaatjes (0.8mm dik) die van plaatstaal gemaakt zijn en
    passen in de uitsparing van de remzuiger. Ben ze ergens kwijtgeraakt na 10jaar.
    Verder een klote weekend gehad, gisteren niet aan de GSI kunnen werken en
    deze voormiddag nog snel een paar steentjes gemetst dus eindelijk in de namiddag
    kunnen verderdoen.
    De zelfborgende moeren vervangen van de ophanging en de stuurhuisbouten geborgd.
    Tijdens het warmdraaien is dat getik terug bovengekomen. Eens boven leegloop is het
    weg. Ga morgen de hydro-stoters és vervangen door vaste, kwestie van zeker te zijn.
    Dat getik werkt op m’n zenuwen…

    #17392340

    Off topic:
    de laatste 2 avonden ben ik bezig mé dit:

    Ons dagdagelijks D’tje heeft z’n koppakking d’r door geblazen…

    #17392341

    dat was toch het zeer weinig gereden goedkope dettje?

    na zo een tijd wil de joint de coullasse dr wel eens uit rotten.

    jammer maar moet ook gebeuren, kan je daarna weer verder met de manta:thumbup

    #17392342

    Er is ondertussen meer gesleuteld aan andere projecten dan aan de Manta.
    De hydraulische klepstoters vervangen door mechanische, om die rare tik uit te sluiten.


    Verder de 2.2 klauwen uitgerust met nieuwe dichtingen en stofkappen,
    klaar om te monteren.

    #17392343

    hmm , noem je dat 2,2 klauwen die zitten ook op een C-Ascona , niet zo spectaculair maar ze doen het wel goed!
    Verder, dat Hi-tec spul :puke……waarom niet iets van Ferrodo , is net zo duur!!

    #17392344

    @robbyrood: voor straatgebruik zijn deze klauwen zeker goed; heb ze 20 jaar terug van een 2.2 Rekord gedémonteerd.
    Over Hi-tec:zeker zo slecht als Ferrodo, even duur!

    #17392345

    ..ds2500 ook?? of de 3000??
    Heb bij mijn vorige Calibra van alles geprobeerd, maar met normale schijven is origineel het beste en met 308mm met ds2500, super.
    Klappen ze nog wel eens achter op als je remt…….”oh dat remt hard, dat had ik niet verwacht!”
    ja hoor , dank u!

    #17392346

    @robbyrood: Je kent het betere materiaal!
    Aangezien een 2.2klauw 52mm zuiger heeft (en dus meer remkracht heeft dan de standaard GSI klauw) monteer
    ik standaard blokjes, het is voor normaal straatgebruik. Bij nat weer wil ik er wat controle over hebben, geen ABS hé…
    En m’n vrouwtje gaat er ook mé rijden.
    Vandaag de mechanische stoters gemonteerd en geregeld, tijdens het warmdraaien is de motor plots stilgevallen.
    Efkes een bougie op een kabel en de ontsteking is goed, voor zeker te zijn motorcleaner in de collector gespoten
    en de motor springt mooi aan.
    De luchtmassameter geruild, de stuureenheid (nummergelijk) geruild, pomprelais werkt naar behoren, toerenteller
    werkt bij het proefstarten dus de “1” geeft signaal, pomp direct gestuurd via zekeringskast, 3-polige stekker en alle
    verbindingen gecontroleerd…
    Morgen ga ik een complete andere kabelboom monteren, kabelbreuk??
    Grtz!

    #17392347

    De kabelboom vervangen door een andere die in m’n magazijn lag.
    Motor sprong wel aan,maar draaide pas mooi na het proper maken van de 3-polige stekker
    ter hoogte van het kachelhuis en de “1” bij de stuureenheid.
    Na inspectie van de oude kabelboom gemerkt dat die verbrand is ter hoogte van de 4de injector.
    Wat beter is: de “tik” is weg, enkel het geluid van de mechanische stoters.
    Dat betekend dat het blok er in kan blijven voor zijn reis naar de Pyréneën,
    en dat ik een setje hyd. stoters moet uitkuisen!

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 283)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.