88'er Manta GSI

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 283)
  • Auteur
    Berichten
  • #17392373

    Hee goede vakantie gehad?
    Ziet er gaaf uit op die foto’s, reed de manta lekker?

    Hee dat systeem waarmee je de achterkant omhoog kan zetten he, is dat ergens te koop misschien?

    Lijkt me ook wel super handig namelijk :)

    #17392374

    @mantallica: heb net je topic bekeken, komt goed!

    @Maartuh
    : dat systeem was een optie van Opel, beschikbaar op de meeste modellen toen.
    Het was ook leverbaar van Monroe, maar beidde zijn zeer moeilijk te vinden. Ik heb ze origineel van Opel,
    na lang zoeken op het internet.

    #17392375


    Lang geleden dat ik nog iets gepost heb.
    Velgskes zijn aangekomen vanuit Duitsland, nu heb ik een setje van 7×15 (4 stuks).
    Verder is er niet veel gebeurd, de GSI heeft een profféssionele “hollraum” behandeling
    gekregen bij een erkende Dinitrol agent.
    En vandaag m’n “zomerthermostaat” (gewoon een standaard met enkele extra gaten) verwisseld
    voor ééntje voor de winter, na inbouwen van de 2de thermostaat zal ik dus maar ne nieuwe kopen,
    ze gaan allemaal te laat (en dus te warm) open…
    Grtz.

    #17392376

    :wub mooie wielen die 15″ zijn zeker niet in 4 gaats gemaakt ?

    #17392377

    @H-400 : Er zijn gewoon 71grd thermostaten te koop voor die Cih , effe zoeken maar ze zijn er!
    Ik had er ook 1 in mijn Manta en Kadett qpe.

    #17392378

    De 1.9E had standaard een 71°, ik heb het opel bestelnummer.
    Morgen eens proberen bij de dealer, je weet maar nooit.

    #17392379

    origineel gepost door H-400

    @opelkees
    : met weekmaker is de lak niet steeds kreukvrij, het heeft zijn beper-
    kingen…
    Ik ben terug begonnen aan de GSI, en het vervelende jobke:


    de lijsten spuiten enz. maar ik heb gezien dat de montagevijsjes verloren zijn.
    Moet ik efkes controleren bij de carrosier, anders nieuwe d’r in.

    is dat nog een beetje te doen??
    die raamlijsen spuiten??

    en gewoon met een motip knikkerbusje?????
    zit er ook aan te denken om ze te spuiten,
    maar aan de andere kant..weet ik het er nie van…
    :hmmz

    #17392380

    Sorry voor het late antwoord,
    degelijk mat zetten en ontvetten en met het Motip busje overspuiten.
    Geen probleem.
    Grtz.

    #17392381

    ola….manta ziet er goed uit…. :thumbup

    maar zag ergens vooraan in topic dat je de deuren eraf hebt gehad….hoe heb jij die calletjes er zo net uitgekregen??

    moet dit namelijk ook gaan doen maar mijn vorige ervaring met een sloop D dett was niet zo simpel omdat je er niet goed aankan aan die bovenste om recht naar beneden te slaan…en nog eens vastgeroest zit?????????

    #17392382

    @ D-lover :
    ik moet és wa meer op m’n eigen topic neusen,kwestie om rapper te antwoorden.
    Over die deuren:
    zijlijsten en voorste spatborden démonteren zodat je d’r beter aan kan.
    Dan heb ik de deurpennen verwijderd met een proffésionele slagtrekker. Tijdens het uitslagen je deur ondersteunen.
    Voor een D’ettje zal het niet veel anders zijn denk ik. Ik heb er ook nog ééntje bollen en zal morgen eens kijken of er
    grote verschillen zijn.
    Vastgeroest? regelmatig dagen van te voren inspuiten met WD-40 of soortgelijke.
    Grtz.

    #17392383

    :P ja is voor een manta hoor…maar mijn vorige ervaring was met een D en die liep niet van een leien dakje :o

    had er al vrees voor….. maar ze hebben me ondertussen al verteld van zo een slagtrekker… van de week proberen se…. thx voor respons !!! mooie manta heb je:kewlpics

    #17392384

    Als noodoplossing kan je zelf een trekkertje maken:
    je neemt een buisje waarvan de binnendiameter iets groter is dan de deurpen dik is,
    de lengte langer dan je scharnier. Dan neem je een lange bout die in je deurpen past en
    slijp je de kop rond tot dezelfde diameter als de deurpen. De lengte moet royaal 2X scharnier zijn.
    Steek de lange bout door je scharnier-deurpen, aan andere kant het buisje en daarop een paar
    rondellen en een moer. Door de moer aan te draaien kan je dus met de bout de pen (met wat
    geluk) er uit trekken.
    Ik geef natuurlijk wel de voorkeur aan een slagtrekker!
    Succes!

    #17392385

    Een erg mooi project, respect voor je werk! Hij is precies goed, niet te overdreven, maar gewoon strak! Nog verdere plannen?

    Gr

    #17392386

    Thanks voor je complimenten,steeds leuk om horen.
    Verdere plannen: 2.2 kop met 40-45 kleppen maar niet met de 2.2nokkenas (te tam).
    Bijbehorend inlaatspruitstuk (of ik krijg m’n kap niet toe…).
    400-striping op de flanken,
    Ombouw naar 5-gaats, de Ronal velgen heb ik, moeten nog gespoten
    worden, commo-as + steekassen zijn er ook maar het grootste probleem
    is tijd,
    ze weten me gemakkelijk te vinden als enige automecanieker in de familie-
    en vriendenkring.
    Grtz!

    #17392387

    ik ga zelf me manta ook over spuiten maar zou graag willen weten wat jij er allemaal uit hebt gehad in de motor ruimte want dat is niet onbelangrijk om die ok over te spuiten

    maar om heel de motor daarvoor er uit te halen

    #17392388

    Dat zie ik namelijk nog niet zo zitten:hmmz

    #17392389

    Ik heb het motorblok laten zitten, daar ik met dat blok terug naar huis wou rijden.
    Wel alles uit het motorcompartiment uitgehaald.
    Radiator, koelslangen, kabelage, inlaatspruitstuk, ontsteking enz…
    Het lastigste was de rubbere bekleding die over de ventilatie-verwarming zit.
    Verder ook de ruitenwissermotor, batterij, sproeierreservoir en de bitumen matjes.
    Dus alles buiten het naakte blok.
    Zo te zien aan je avatar lijkt je manta veel op de mijne!
    Grtz.

    #17392390

    Ja hij is nu grijs maar zal naar paar maanden tog moeten geloven aan een blauwe opc kleur

    #17392391

    We zijn een dik half jaar later en tijdens een Opel-treffen vorige week een setje
    naven, geventileerde schijven en roulementen gekocht. Dit voor jawel 40 Euro!!


    verder ga ik de kop van de GSI vervangen daar de klepgeleiders olie binnen zuipen.
    De elektrofan is aan vervanging toe en het T-stukje boven de waterpomp lekt.
    Als we dan toch gaan vijzen doen we het en één keer!

    #17392392

    ziet er allemaal goed uit, zeker die velgen:D
    welke bandenmaat ga je gebruiken? heb dezelfde velgen, alleen weet nog niet welke maat er mooi op past.

    #17392393

    Momenteel ligt er 215/45/15 op, maar deze maat is niet meer
    toegestaan in België. De volgende set banden zal 205/50/15
    worden.
    En die velgen: ze worden vrij zeldzaam, zelfs in 7X15…

    #17392394

    nou is dat hier in nederland niet zon probleem volgens mij. past 215 er mooier op dan 205?

    ze worden inderdaad erg zeldzaam, dit was de eeste keer dat ik ze te koop zag staan, ook direct maar gekocht. ze gaan ook niet meer weg.

    #17392395

    215 is zeker mooier, en ze staan nog proper op zo’n 7-duimse velg.
    Maar 215 moet ik hier ook serie 50 nemen en das voor een Manta net iets te hoog.
    Voor je kadett-400R zou ik eerder voor een nog lagere serie gaan, zoals m’n huidige 215/45/15
    of 195/50/15.
    Voor de rest: je project is echt knap werk! Thumbs Up!

    #17392396

    huh waarom mag dat niet meer in belgie dan?

    #17392397

    http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp
    Dat is de site van de Belgische Autokeuring:
    het Belgische PVG nummer Manta GSI in tikken : 82/4035
    En dan kan je spelen met verschillende bandenmaten.
    Hoe erg kan ons Belgenlandje debiel zijn ivm autoliefhebbers.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 283)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.