88'er Manta GSI

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 283)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206680

    Ben begonnen aan het restaureren van een Manta-B!

    #17392124

    ja leuk voor je, foto’s ????:jerry:jerry

    #17392125

    Even foto’ke doen

    #17392126


    D’r is wel wat werk aan. Ik heb de wagen gekocht van een 72jarige man
    die hem wegdeed met pijn aan z’n hart. Te vervangen:
    Achterste wielranden,hoeken kofferbodem,a-stijlen oplassen,kriksteunen
    vooraan beide kanten, bodemplaat onder pedalen,plaat onder ruiten-
    sproeierreservoir,enz… De bekende plaatsen.
    Heeft wel een origineel schuifdak in zeer goede staat.
    Komt een 2,4 in met 2,2kop en 265 bak en nog wat meer.

    #17392127

    Voorste spatborden d’r af en de A-stijlen hadden aandacht nodig.

    Ik ben al enige weken bezig maar ik kan enkel in m’n vrije tijd wat doen en het
    lassen word gedaan door iemand anders.

    #17392128

    goed bezig h-400:D :thumbup

    #17392129


    Na het uitbouwen van het ruitensproeierreservoir gemerkt dat daaronder roest zat.
    Direct onder m’n pedalen gaan controleren en ja, bij het oplichten van de isolatie-
    mat bleef de rest van m’n bodemplaat daar ook aan plakken en keek ik op de bo-
    vankant van m’n kriksteun!!!
    Handig voor onderhoud,HaHa!
    Chance dat ik zowiezo nieuwe kriksteunen bij m’n te vervangen stukken gekocht
    heb.

    #17392130

    oe de gebruikelijke rotplek :(
    Ook in je chassisbalk water gelopen?

    Hoe is de passagierskant? Als die mat vochtig was vrees ik ongeveer hetzelfde tafereel…

    Ik had het ook, en laat je niet op je kop zitten erdoor, eenmaal een stuk erin gelast is het weer super!
    stomme isolatiematten :(

    #17392131

    Via het roestgat onder sproeiervatje water binnengelopen en ja,dan heb je
    dat. Aan de andere kant was het veel beter,maar ook wat werk.
    Het zal me er niet van afhouden om verder te doen!
    De afwateringsleidingen van het schuifdak komen achteraan netjes door het
    chassis naar buiten.Vooraan eindigen ze gewoon IN de dorpels. Ook niet
    naar mijn zin maar dat komt goed.

    #17392132

    agjah product eigenschap he:jerry ow da, da hebbe ze allemaal;)

    verders puik werk verricht om het weer knap te krijgen:wors zie ik daar ook dattie bij een schade bedrijf staat?

    #17392133

    ow dit ga ik volgen…

    kheb net zelf een 88er gsi gekocht dus weet ik meteen waar ik kan lassen:P

    al hoop ik dat t bij mij meevalt:o

    #17392134

    Heb ook een 88er niks, mis mee, ligt helemaal aan het verleden. Het kan zijn dat er niks mankeert, hij kan ook helemaal rot zijn.

    #17392135


    Staat idd 2 km van thuis bij een carrosier. Had men Vectra al es laten oplassen
    en gezien dat er enkele oudjes staan. Ik ken een Kever Cabrio(Jawel een VW!)
    die daar mooi gedaan was. Ik doe het sleutel,uitkleed en ruw werk maar ik geef
    toe dat het inlassen niet mijn ding is. De wagen mag er maaaaanden staan en
    is opvulwerk als de man een dood moment heeft.

    #17392136

    geloof me h-500 het lassen valt opzich best mee kon het tot 2 weken geleden ook niet maar pak een stukje staal ga flink oefenen en dan komt het vanzelf :D

    heb je je motor ook al liggen of moet je die nog halen ? foto’s zouden anders wel leuk zijn:P

    en ik heb ook rot op de gebruikelijke plekken ( ook al valt het bij mij wat mee alleen de bestuurderskant is echt heel erg )

    #17392137

    origineel gepost door Manta-aero
    Heb ook een 88er niks, mis mee, ligt helemaal aan het verleden. Het kan zijn dat er niks mankeert, hij kan ook helemaal rot zijn.

    geeft me weer n beetje hoop:jerry:jerry

    nee zonder gein volgens mij is degene die ik gekocht heb ook in aardige goede staat:thumbup

    #17392138

    Ha Redmen, de motor heb ik al zeker 16-17 jaar. Een rallystalletje verkocht via
    een autosportblad de Irmscher-motor (8v 2,4) wegens ombouw naar Calibra
    blok. Het Irmscher-blok stak nagelnieuw in de doos maar enkel het onderblok.
    Kop,carter,distributie,oliepomp enz. van een 20E d’r aan geplakt en rijden
    maar. Toen had ik ook een 265-bak gekocht en de 20E kop bewerkt.
    Nu staat er ook een 2,2kop te wachten op m’n werkbank maar wil er nog een
    geschikte nokkenas voor vinden. En bewerken natuurlijk!
    Het blok heb ik 5jaar terug gedémonteerd uit m’n toenmalige Manta en opge-
    goten met olie,komt nu goed van pas.

    #17392139

    das dus wel een heel goed verzogrd blokje :thumbup

    maar ik haal me blok niet hellemaal uit elkaar want daar ben ik minder goed in kan goed dingen verbouwen nieuw maken en dat soort dingen maar een blok uit en in elkaar zetten dat gaat geheid fout bij mij :jerry

    #17392140


    Vandaag dacht ik terug werken aan de GSI,stond voor een gesloten poort.
    Dat is het nadeel dat hij niet thuis staat. Er zal wel een reden voor zijn.
    Dacht terug enkele foto’s te maken,maar bij deze ééntje van vorige week

    #17392141

    ow balen dan…..:mad:

    #17392142

    beter 1 foto dan geen:D

    #17392143

    Iets anders nu: aan de slotkant van de deur,bovenaan,zit een zwart
    blokje dat je raam begeleid. Het is vastgevezen met een parkervijsje.
    Bij het uitkleden van beide deuren zijn ze gewoon verpulverd,weg!
    Kan iemand me d’r aan helpen?

    #17392144

    moet je even een berichtje sturen aan postbusmanta, die kon eraan komen geloof ik.
    Haal er anders een hard-plastiken weg van de sloop ergens, die zitten op bepaalde modeljaren en blijven netjes en mooi

    #17392145

    Zal es informeren bij postbusmanta, bij de sloop valt er hier niet veel te
    rapen. Merciekes voor je réactie!

    #17392146


    Vandaag terug aan de Manta gewerkt. Ondertussen is de rechtse zijkant achter-
    aan bijna klaar. Ik heb de bedrading uit de motorruimte gehaald en begonnen
    met het afbikken van de binnenspatborden.

    #17392147

    http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/MantaGSI031.jpg?t=1204393095
    En zoals verwacht nog een roesthaard!
    Langs daar liep het water binnen naar m’n bodemplaat,die niet meer bestaat.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 283)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.