Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 5 in 1 motor tread
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2013 om 08:22 #17255420
goedemorgen heeft iemand ervaring met het product 5 in 1 motor tread, schijnt het hele brandstof systeem schoon te maken, iemand dit weleens gebruikt?
ik rij een astra 1.8 bertone coupe met een z18xe motor, had na aanschaf diverse problemen die zijn opgelost zoals een nieuwe luchtmassa meter , gasklephuis en bobine.
echter hij slaat weleens zomaar af en dan na even wachten start hij weer, er branden geen lampjes als hij weer aanslaat wat eerder wel het geval was .mvg Ron
16 februari 2013 om 16:01 #18107897bedankt voor de vele reacties
16 februari 2013 om 16:05 #18107898Geduldig zijn is een vak appart niet?
16 februari 2013 om 16:12 #18107899een schone zaak zeggen ze , nu het brandstof systeem nog schoon………..
16 februari 2013 om 16:14 #18107900Ron, inderdaad niet zo ongeduldig zijn. Mensen hebben wel wat beters te doen op hun vrije zaterdag middag! Misschien is het ook een idee om je even voor te stellen op het forum, gezien dit je eerste bericht is.
Om op je vraag terug te komen; ik zelf heb een Astra G Z1.6XE. Had ook wat last van haperingen en stotteringen, vanwege het weinig rijden (woon werk verkeer à 7 km enkele reis).
Na het onderstaande spul gebruikt te hebben loopt het allemaal wat soepeler en lekkerder! Een echte aanrader dus. Hét ‘medicijn’ voor je auto.
http://www.forte-nwe.com/NL/Forte-Producten/Auto/Brandstof/Gas-Treatment.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 februari 2013 om 16:36 #18107901owkee sorry mijn fout :???:
even een korte voorstelling van deze dan,
ik ben dus ron en heb sinds 2 weken een bertone astra, hiervoor heb ik 2 mata’s en 2 calibra’s gehad, ik dacht het word eens tijd voor iets nieuws en zuiniger e.d, dus mijn calibra ingeruild voor deze astra uit 2005, eigenlijk alleen maar storingen gehad de eerste week maar die zijn opgelost door de dealer, alleen nu slaat hij dus afentoe zomaar af, ik verdenk een vuil brandstof systeem vanwege lang stilstaan, ik heb er nu wynns cleaner ingegooid en maandag gaat er ook een nieuwe brandstof filter op en hoop ik lekker zorgen vrij te toeren met de astra want het is een echt fijne auto , en Harrie bedankt ..21 februari 2013 om 11:00 #18107902okee , we zijn weer verder met de astra , alleen slaat hij nog steeds af ,dit gebeurt ook telkens als je er niet op zit te wachten dwz net op de snelweg of voor een stoplicht, leuk die stressende mensen achter je.
de laatste x dat hij afsloeg bleef het lampje van de tc/esp branden nadat het contact was ingeschakeld en de motor sloeg ook niet aan :swear . okee ik de klep open gemaakt en wat gemorreld aan wat stekkers, (ben geen techneut) de toeterende auto,s genegeerd en weer de boel gesloten, contact aan en geen lampjes meer branden en starten lopen en rijden. fijn zou je denken maar ik word er een beetje pissed van dat tie telkens maar afslaat, zou het aan de stekkers kunnen liggen, want na wat gemorrel eraan deed hij het weer of is er iets anders?het volgende is er al aan gebeurd :
nieuwe luchtmassa meter
nieuw gasklephuis
nieuwe bobine
3x al uitgelezen en geresetwie weet er wat ?
alvast bedankt21 februari 2013 om 11:57 #18107903Wat zijn de foutcodes als je ‘m uitleest?
EGR al eens schoongemaakt? Er staat een how-to voor de x18xe1, is vrijwel dezefde motor en dezelfde werkwijze: viewtopic.php?f=150&t=157719Foto’s zijn gemaakt op mijn X18XE1 Astra Coupé.
21 februari 2013 om 12:30 #18107904@risl bedankt voor de reactie ,
er zijn momenteel geen fout codes das het vreemde
de EGR is naar mijn weten niet schoongemaakt ,ik heb de astra nu 3 weken, maar de foto’s van howto
zijn duidelijk. daar maar eens mee aan de slag dan,
en de stekkers met contactspray inspuiten kan dat kwaad?
ik hou jullie op de hoogte en bedankt…..21 februari 2013 om 13:40 #18107905Contactspray kan geen kwaad. Waar je wel naar kunt kijken: als de stekkerpinnetjes gecorrodeerd zijn, dan is de stekker niet helemaal waterdicht en is de kans groot dat het contact niet goed is vanwege de corrosie.
Maar als je EGR vast zit of erg vies is, kun je ook rare problemen krijgen, zoals een motor die uitvalt als je je gas los laat, dus probeer dat eerst eens :thumbup
21 februari 2013 om 13:48 #18107906okee dus de EGR na kijken, is er een verschil van de pakking dicht/open en wat is het verschil? :hmmz
bedankt weer
21 februari 2013 om 14:25 #18107907Je EGR zorgt ervoor dat je uitlaatgassen “gerecyclt” worden.
Met een dichte pakking worden de uitlaatgassen niet opnieuw ingebracht, waardoor je dus ook een hoop vervuiling voorkomt.21 februari 2013 om 14:52 #18107908juist, weer wat geleerd , maarre mischien een domme vraag wat is dan eigenlijk het beste? en waarom is dat eigenlijk niet fabriekaf gelijk een dichte EGR pakking, scheelt een hoop ellende toch? of is dat een beetje te makkelijk gedacht…..
jippie electriese mysteries……….
21 februari 2013 om 15:58 #18107909Om de emissie waarde te drukken. Iets met ‘groene’ auto’s creëren ed.
Heb mijn EGR overigens ook afgedicht. Heb een eigen pakking gemaakt zodat er geen gassen gerecycled kunnen worden. Wel kan de plunjer nog op en neer, om te voorkomen dat het MM gaat branden en je foutmeldingen krijgt.
21 februari 2013 om 16:35 #18107910Als je toch bezig bent , maak de gasklep dan ook maar schoon :thumbup
EGR-Klep flink met remmenreiniger inspuiten , even flink schudden. Daarna remmenreiniger eruit laten lopen. Dit blijven doen totdat de remmenreiniger die eruit komt niet meer zwart is :jerry Dan is waarschijnlijk al een halve bus remmenreiniger op hahaha king:
21 februari 2013 om 16:49 #18107911Als je toch bezig bent , maak de gasklep dan ook maar schoon
gasklephuis is vernieuwd. staat dat los van elkaar huis en klep?
en dat van groene auto’s : het word volgens mij allemaal zo strak afgesteld dat niet rijden nog groener is, tenzij je auto groen gespoten is dan :D
21 februari 2013 om 17:03 #18107912Daar heb ik overheen gelezen sorry :jerry
21 februari 2013 om 17:08 #18107913is je vergeven edGSI, bedankt voor je reaktie :thumbup
21 februari 2013 om 17:24 #18107914plunjer nog op en neer………
weer wat nieuws vergeef mijn onkunde maar wa is da een plunjer?
23 februari 2013 om 07:59 #18107915goeiemorgen allemaal,
gisteren weer met de astra in de weer geweest, dit x de thermostaat vervangen zodat de kachel ook weer naar behoren werkt
nog even terug komen op de EGR, volgens mij zit er geen EGR klep in mijn type motor? kan dat
het is een Z 1.8 XE heb zitten loeren maar kon hem niet vinden
ook een beetje zitten struinen hier op het forum maar ook niet veel wijzer geworden,
misschien dat iemand hier bekend mee is?alvast bedankt
23 februari 2013 om 16:34 #18107916Mijn vader heeft een Zafira met Z1.8XE motor, en die heeft ook geen EGR klep, dus het zou kunnen dat je die niet hebt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.