5 in 1 motor tread

Forumindex Forums Modellen Astra 5 in 1 motor tread

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255420

    goedemorgen heeft iemand ervaring met het product 5 in 1 motor tread, schijnt het hele brandstof systeem schoon te maken, iemand dit weleens gebruikt?
    ik rij een astra 1.8 bertone coupe met een z18xe motor, had na aanschaf diverse problemen die zijn opgelost zoals een nieuwe luchtmassa meter , gasklephuis en bobine.
    echter hij slaat weleens zomaar af en dan na even wachten start hij weer, er branden geen lampjes als hij weer aanslaat wat eerder wel het geval was .

    mvg Ron

    #18107897

    bedankt voor de vele reacties

    #18107898

    Geduldig zijn is een vak appart niet?

    #18107899

    een schone zaak zeggen ze , nu het brandstof systeem nog schoon………..

    #18107900

    Ron, inderdaad niet zo ongeduldig zijn. Mensen hebben wel wat beters te doen op hun vrije zaterdag middag! Misschien is het ook een idee om je even voor te stellen op het forum, gezien dit je eerste bericht is.

    Om op je vraag terug te komen; ik zelf heb een Astra G Z1.6XE. Had ook wat last van haperingen en stotteringen, vanwege het weinig rijden (woon werk verkeer à 7 km enkele reis).

    Na het onderstaande spul gebruikt te hebben loopt het allemaal wat soepeler en lekkerder! Een echte aanrader dus. Hét ‘medicijn’ voor je auto.

    http://www.forte-nwe.com/NL/Forte-Producten/Auto/Brandstof/Gas-Treatment.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18107901

    owkee sorry mijn fout :???:

    even een korte voorstelling van deze dan,
    ik ben dus ron en heb sinds 2 weken een bertone astra, hiervoor heb ik 2 mata’s en 2 calibra’s gehad, ik dacht het word eens tijd voor iets nieuws en zuiniger e.d, dus mijn calibra ingeruild voor deze astra uit 2005, eigenlijk alleen maar storingen gehad de eerste week maar die zijn opgelost door de dealer, alleen nu slaat hij dus afentoe zomaar af, ik verdenk een vuil brandstof systeem vanwege lang stilstaan, ik heb er nu wynns cleaner ingegooid en maandag gaat er ook een nieuwe brandstof filter op en hoop ik lekker zorgen vrij te toeren met de astra want het is een echt fijne auto , en Harrie bedankt ..

    #18107902

    okee , we zijn weer verder met de astra , alleen slaat hij nog steeds af ,dit gebeurt ook telkens als je er niet op zit te wachten dwz net op de snelweg of voor een stoplicht, leuk die stressende mensen achter je.
    de laatste x dat hij afsloeg bleef het lampje van de tc/esp branden nadat het contact was ingeschakeld en de motor sloeg ook niet aan :swear . okee ik de klep open gemaakt en wat gemorreld aan wat stekkers, (ben geen techneut) de toeterende auto,s genegeerd en weer de boel gesloten, contact aan en geen lampjes meer branden en starten lopen en rijden. fijn zou je denken maar ik word er een beetje pissed van dat tie telkens maar afslaat, zou het aan de stekkers kunnen liggen, want na wat gemorrel eraan deed hij het weer of is er iets anders?

    het volgende is er al aan gebeurd :
    nieuwe luchtmassa meter
    nieuw gasklephuis
    nieuwe bobine
    3x al uitgelezen en gereset

    wie weet er wat ?
    alvast bedankt

    #18107903

    Wat zijn de foutcodes als je ‘m uitleest?
    EGR al eens schoongemaakt? Er staat een how-to voor de x18xe1, is vrijwel dezefde motor en dezelfde werkwijze: viewtopic.php?f=150&t=157719

    Foto’s zijn gemaakt op mijn X18XE1 Astra Coupé.

    #18107904

    @risl bedankt voor de reactie ,

    er zijn momenteel geen fout codes das het vreemde
    de EGR is naar mijn weten niet schoongemaakt ,ik heb de astra nu 3 weken, maar de foto’s van howto
    zijn duidelijk. daar maar eens mee aan de slag dan,
    en de stekkers met contactspray inspuiten kan dat kwaad?
    ik hou jullie op de hoogte en bedankt…..

    #18107905

    Contactspray kan geen kwaad. Waar je wel naar kunt kijken: als de stekkerpinnetjes gecorrodeerd zijn, dan is de stekker niet helemaal waterdicht en is de kans groot dat het contact niet goed is vanwege de corrosie.

    Maar als je EGR vast zit of erg vies is, kun je ook rare problemen krijgen, zoals een motor die uitvalt als je je gas los laat, dus probeer dat eerst eens :thumbup

    #18107906

    okee dus de EGR na kijken, is er een verschil van de pakking dicht/open en wat is het verschil? :hmmz

    bedankt weer

    #18107907

    Je EGR zorgt ervoor dat je uitlaatgassen “gerecyclt” worden.
    Met een dichte pakking worden de uitlaatgassen niet opnieuw ingebracht, waardoor je dus ook een hoop vervuiling voorkomt.

    #18107908

    juist, weer wat geleerd , maarre mischien een domme vraag wat is dan eigenlijk het beste? en waarom is dat eigenlijk niet fabriekaf gelijk een dichte EGR pakking, scheelt een hoop ellende toch? of is dat een beetje te makkelijk gedacht…..

    jippie electriese mysteries……….

    #18107909

    Om de emissie waarde te drukken. Iets met ‘groene’ auto’s creëren ed.

    Heb mijn EGR overigens ook afgedicht. Heb een eigen pakking gemaakt zodat er geen gassen gerecycled kunnen worden. Wel kan de plunjer nog op en neer, om te voorkomen dat het MM gaat branden en je foutmeldingen krijgt.

    #18107910

    Als je toch bezig bent , maak de gasklep dan ook maar schoon :thumbup

    EGR-Klep flink met remmenreiniger inspuiten , even flink schudden. Daarna remmenreiniger eruit laten lopen. Dit blijven doen totdat de remmenreiniger die eruit komt niet meer zwart is :jerry Dan is waarschijnlijk al een halve bus remmenreiniger op hahaha king:

    #18107911

    Als je toch bezig bent , maak de gasklep dan ook maar schoon

    gasklephuis is vernieuwd. staat dat los van elkaar huis en klep?

    en dat van groene auto’s : het word volgens mij allemaal zo strak afgesteld dat niet rijden nog groener is, tenzij je auto groen gespoten is dan :D

    #18107912

    Daar heb ik overheen gelezen sorry :jerry

    #18107913

    is je vergeven edGSI, bedankt voor je reaktie :thumbup

    #18107914

    plunjer nog op en neer………

    weer wat nieuws vergeef mijn onkunde maar wa is da een plunjer?

    #18107915

    goeiemorgen allemaal,
    gisteren weer met de astra in de weer geweest, dit x de thermostaat vervangen zodat de kachel ook weer naar behoren werkt
    nog even terug komen op de EGR, volgens mij zit er geen EGR klep in mijn type motor? kan dat
    het is een Z 1.8 XE heb zitten loeren maar kon hem niet vinden
    ook een beetje zitten struinen hier op het forum maar ook niet veel wijzer geworden,
    misschien dat iemand hier bekend mee is?

    alvast bedankt

    #18107916

    Mijn vader heeft een Zafira met Z1.8XE motor, en die heeft ook geen EGR klep, dus het zou kunnen dat je die niet hebt.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.