5 gaats assen

Forumindex Forums Modellen Manta 5 gaats assen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228286

    nou zijn er mensen bezig met 5 gaats ombouw,
    er wordt gesproken over commo b naven en fusees,
    maar bij een topic van rik ophuis zag ik dit:

    wat is hier mis mee?
    zou dit erg zwak worden?:wtf

    #17757593

    wat is hier mis mee?
    als ik het zo bekijk wordt er een 5 gaats as omgebouwt naar 4 gaats.:agent

    #17757594

    klopt, omdat hij zn huidige wielen wil houden

    ik heb de volvo steekassen, (5×108 volgens mij) ook verbouwd. eerst de oude gaten dichtgelast, nagedraaid, en nieuwe gaten in geboord. daarna nieuw draad erin getapt. heb nu 5×120

    die steekas op de foto is ook van een volvo 240 as.

    #17757595

    dus simpel genoeg, geen duure 400 assen zoeken of klungelen met commo b delen.
    gewoon dichtlassen en opnieuw boren.
    is dit verantwoord met hogere vermogens?
    moet wel een beetje pk af kunnen.

    #17757596

    Qua dit, komt dat wel goed.

    De rest hangt af van het differentiëel.

    #17757597

    komt iets van 300 pk op, een kennis van me had op een orginele as tegen de 470 pk,
    ging erg lang goed met sprinten alleen op de test bank klapte alles er onderuit de laatste keer.
    is toch heel lang goed gegaan, en er werd echt mee gesprint
    dus zwaar belast elke keer.

    is een volvo 240 as niet te maken als een ascona manta as?
    dus met stalen staart stuk?

    #17757598

    Nee, maar moet je ook niet willen, dan verzwak je hem weer.

    #17757599

    Idd, ik zou gewoon ombouwen naar 4/5 link. Dan ben je meteen van dat dunne as’je naar je diff af. Volvo heeft overigens ook dikkere steekassen als de standaard Manta/Ascona as.

    #17757600

    en de complete ombouw staat goed beschreven in rik ophuis zn topic.
    inclusief tekeningen en alles erbij.

    en een sper voor een volvo as is vaak goedkoper dan een manta sper

    #17757601

    voor zover ik het heb uitgezocht scheelt t niet veel tussen sper van volvo en manta, alleen is voor de volvo veel moeilijker om een platensper te vinden, zijn bijna altijd dana lsd assen…

    #17757602
    #17757603

    Dat gaat echter over een voorwiel aandrijver, waarbij dan 5×110 naven van een calibra worden gebruikt.

    #17757604

    is denk ik in het algemeen bedoeld hoor, maar bellen kan altijd

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.