4×4 problemen

Forumindex Forums Overige 4×4 4×4 problemen

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17454225

    Het enigste wat bij mijn auto aan het janken was was de stuurbekrachtigingspomp en nu die vervangen is schijnt de aircopomp ook herrie te maken.

    #17454226

    Vandaag weer gebeld, er blijkt een scheur in de behuizing van de verdeelbak die Hennie nog had liggen te zitten en de gebruikte stb-pomp die hij er op gezet heeft vertrouwt hij ook niet helemaal… nu gaat mijn originele bak er weer onder met revisiedelen en er komt mogelijk weer een andere stb-pomp op, fingers crossed dat ik hem zaterdag nu wel op kan halen :wub
    Dan maar met herrie producerende aircopomp maar ik wilde sowieso de gehele installatie een keer laten checken dus dat komt nog wel.

    #17454227

    lawaai is weg

    en bij gebrek aan een testpiloot mijn eerste (2,6 km) sinds een jaar

    en dat met een calibra 16v turbo met een werkende 4x4king:

    mvg:hennie

    #17454228

    Hij is weer helemaal super, sturen gaat heerlijk licht nu en de herrie is inderdaad weg :wors Het is dat ik hem rustig in wil rijden zoals het hoort maar op de terugweg had ik het toch aardig moeilijk op de autobahn toen er een paar voorbijgejaagd kwamen haha :vertag

    #17454229

    super dat het nu werkt zo als het moet :thumbup

    #17454230

    Heb je al nieuwe foto’s van je Calibra? Beter dat je 4×4 weer werkt man, wel zuinig op zijn heh!:wors

    #17454231

    origineel gepost door Orang-pinda
    Heb je al nieuwe foto’s van je Calibra? Beter dat je 4×4 weer werkt man, wel zuinig op zijn heh!:wors

    Geloof me hij krijgt bij mij netjes op tijd zijn onderhoud anders krijg ik een nokkenas om mijn nek gekruld van Hennie :jerry Hij weet gek genoeg waar mijn woonplaats woont.
    Nieuwe :kewlpics zijn er nog niet, komende week eerst tijd zien te maken om de stickers er af te halen, de stalen wintervelgen naar de poedercoater brengen, wat aan de motorruimte doen en een paar leuke dingen bestellen.
    Origineel GM frontje voor de turbodruk en oliedruk meters heb ik vandaag ook meegenomen dus dat gaat allemaal goed komen :wors

    #17454232

    NO MORE lijnbus en overstap missen! Echt het voelt zo super om weer lekker zelf naar het werk te kunnen rijden :angel

    Er is eerst een andere verdeelbak onder gekomen maar bij het starten van de auto bleek er even later een scheur in de behuizing te zitten waar hydraulische olie doorheen kwam, en dus zit de originele verdeelbak met een revisie weer op zijn oude plaats.
    Eerst netjes inrijden en dan pas ga ik de competitie aan de tand voelen… onder andere een zwarte BMW E46 M3 die ik regelmatig hier in het dorp zie rijden.
    Voor de liefhebbers heb ik daarnet een paar plaatjes geschoten van de kofferbak die er nu weer uit ziet zoals het hoort en het meterfrontje.

    Waar eerst een vlakke mat lag met daaronder een thuiskomertje ligt nu een mooi fullsize reservewiel. Monteer je een thuiskomertje dan gaat de aanrdijflijn dat namelijk niet echt leuk vinden.




    Een zachte doek plus een goedje van Autoglym en het ziet er weer blinkend uit

    En niet te vergeten een oprit die na 2 weken weer gevuld is

    #17454233

    Waarom is een ‘fullsize’ reservewiel zoveel beter dan een thuiskommertje? Allebei zullen ze hoogstwaarschijnlijk een andere omtrek hebben t.o.v. de overige wielen zodat je sowieso je 4×4 moet uitzetten.

    #17454234

    Ook bij een full-size reservewiel moet je inderdaad de zekering er uit halen! Maar voor je dif is een fullsize band beter (en je kan tenminste 120 ipv 80 :P ).

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.