Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 4 en 5 gaats op Astra G
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 november 2010 om 10:00 #17228813
Hoe zit het met 4 en 5 gaats bij Astra G? Een aantal hebben 4 gaats en de sterkere motoriseringen hebben 5 gaats.
Is het makkelijk om te bouwen? Voor en achteras. Mischien niet voor mijn 1.7 DTI maar ik zie vele mooie velgen etc. staan en constant is het verhaal 5×110, dat is niet voor mijn Astra G, terwijl het wel op andere Astra G’s past.:( Ben erg benieuwd wat allemaal om moet.
16 februari 2011 om 10:42 #17763913Is niet heel erg veel werk, als je voor de voor en achteras fuseestukken inclusief klauwen schijven en naven hebt.
16 februari 2011 om 20:08 #17763914In Nederland hebben de 4 gaats astra’s over het algemeen trommel achter. Er zijn er wel met schijven hetzij schaars.
16 februari 2011 om 20:51 #17763915vermogen gaat trouwens alleen om inhoudt, niet om kw.. Ik heb 5 gaats op 60kw / 82 pk. maar wel een 2.0 (diesel)
17 februari 2011 om 12:08 #17763916Jah zegt ook niks, maar het zou gekkenwerk zijn om speciale naven te ontwikkelen alleen voor de 82 pk versie. En een diesel heeft meer koppel natuurlijk. Daar hebben de naven meer van te lijden dan vermogen op zich.
Globaal is het meer dan 1700cc Diesel of benzine 5 gaats.
17 februari 2011 om 12:23 #17763917De reden waarom ze 5-gaats maken heeft te maken met gewicht en PK’s dus hebben ze schijfremmen nodig voor meer remkracht verdeling.
Benzine:
Dus bij benzine uitvoeringen gaat het om 1.8 16V en hoger 2.0 16V OPC ivm vermogen PK’s Hebben dus een betere remweg nodig dan trommel remmen.Diesel:
EN Bij diesel hebben dit niet voor de KW/PK maar om voor het gewicht om de auto goed en veilig tot stilstand te brengen. Diesel motor zijn een stuk zwaarder dan Benzine motor.17 februari 2011 om 13:49 #17763918Schijfremmen zijn helemaal niet de reden, er zijn ook 4 gaats schijven. :hmmz Het heeft voornamelijk met trekkracht te maken. Ik gok dat de reden, small block/bigblock is, en het hogere koppel van deze motoren, want de kracht is het hoogst bij het optrekken en remmen op deze bouten. Gewicht zal daar zeker een rol bij spelen maar een 1.7 diesel is ook niet licht, en die heeft wel 4 gaats.
17 februari 2011 om 14:07 #17763919Oh sorry ik dacht dat de 1.7 Diesel ook 5-gaats waren. Dan is het wel erg raar want een 1.7 diesel heeft niet veel minder KW/PK en qua gewicht zal het ook niet veel uit maken. Mijn 2.0 16V DI (x20DTL) weegt 1214KG op kenteken. Denk dat een 1.7 diesel niet veel lichter zal zijn.
17 februari 2011 om 19:14 #17763920Neej maar in koppel (newton meters) en trekgewicht van aanhangers scheelt het wel, maar het zal wel met de setup van het blok te maken hebben, onderblok van 1.4, 1.6 en 1.7 diesel zijn small-blocks (ooit begonnen als 1.3 OHC in de D-kadett), de 1.8 en 2.0 zijn big-blocks. De 2.2 is een verhaal apart geloof ik en de diesels 2.2 en 2.0 zou ik niet weten waar die vanaf geleid zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.