4-bak rekord E diesel

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229503

    weet er iemand of een 4-bak van een rekord e diesel achter een 2.5E van een monza past
    of is dit mss een niet zo slimme vraag ,
    maar k weet het antwoord niet
    grtz

    #17774403

    Past wel, slechts 1 bout van het koppelingshuis past er niet in.

    Er is slechts 1 maar, wat voor bak heb je nu achter de Monza, een aluminium bak 4 of 5 of een gietijzeren bak.

    #17774405

    is een automaat bak nu

    #17774404

    Nou, dan moet je dus ook je tussenas verlengen of vervangen, qua dikte past hij wel (origineel had deze een dikke uitgaande as), maar hij is een stuk korter.
    Wil je voor de 4-bak blijven gaan, dan kun je beter een getrag 264 opkopen, die heeft dezelfde lengte als de automaatbak, pest is alleen dat de koppelingshuizen redelijk populair zijn, de 265 is net zo lang, prijstechnisch ook duurder.

    De 2.5E was ook leverbaar met de gewonere getrag 240 (5-bak) dus daar moeten ook wel tussenassen voor zijn. De tussenas van de Rekord gebruiken gaat niet op; andere constructie.

    #17774406

    ga dus toch overwegen om deze 4-bak achter de 2.5E te plaatsen
    wat heb ik nog allemaal nodig voor ombouw van automaatbak naar schakelbak
    koppelingskabel ???
    de 3 pedalen ( koppeling , rem en gas geven )
    nog iets ???

    grtz

    #17774407

    langere aandriijfas en een priseaslager

    #17774408

    heeft een dieselbak geen verschrikkelijk korte versnellingen ?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.