4-2-1 of 4-1 spagetti?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 4-2-1 of 4-1 spagetti?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208748

    hallo,

    welk type spagetti spruitstuk adviseren jullie?
    Wat is ook alweer het verschil, een heeft meer Nm en de andere toch PK.
    Zou om een Corsa GSI A gaan die licht getuned is.

    alvast bedank

    #17464861

    voor zo ver ik het weet..

    is 4-1 voor hoogtoerige motoren

    en 4-2-1 voor motoren die een meer contenue vermogens/pk/nm kromme hebben.

    zjin er mensen die dit anders van mening zijn?

    #17464862

    :wors 100 punten

    persoonlijk zou ik kiezen voor meer koppel.

    nou rijd ik door de week tdi.

    ene NM is wel heel fijn

    theun

    #17464863

    dan u ik ga dus door voor de wasmachine?

    ik heb zelf ook een corsa a gsi (E16se) moter in mijn kadett gehad die een beetje gekiteld was en een 4-2-1 spagettie van lexmaul had. reed leuk

    ik vond alleen dat de 1.6 8v onderin in verhouding tot boven in veel koppel mist, en boven in wel trekt wat duid op een dipje… (vergeleken met 2.0 8v)

    #17464864

    dus we gaan bij de corsa c16SE(I) voor de 4-2-1
    en de C20XE voor de 4-1
    en bij een C20SEH? ook 4-2-1. gok ik?

    alvast bedankt jongens.

    #17464865

    C20SEH, die moet nog uitgevonden worden.

    20SEH moet het zijn, deze heeft GEEN katalysator namelijk.

    Willem

    #17464866

    4-1 zorgt voor pk’s bovenin 4-2-1 zorgt ook voor pk in het middengebied samen met koppel. Als je spruitstuk op maat maakt kun je jeje 2 pijpen wat langer maken voor hij naar 1 gaat om zo je koppel omhoog te trekken.

    #17464867

    interessant!
    is dit bij elk type motor dan zo?

    #17464868

    Op een 2.0 8v plaats je dan een 16v spruitstuk, moet je alleen een flens kopen en die op het 16v spruitstuk lassen ;) Schijnt goed te lopen :D

    #17464869

    en wat als je een 16V hebt:hmmz

    #17464870

    origineel gepost door Van het Ende Customs
    en wat als je een 16V hebt:hmmz

    Originele Spagettie spruitstuk laten zitten…

    Willem

    #17464871

    Of een Lexmaul nemen :thumbup

    #17464872

    Of een turbo:jerry

    #17464873

    -offtopic

    #17464874

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door Van het Ende Customs
    en wat als je een 16V hebt:hmmz

    Originele Spagettie spruitstuk laten zitten…

    Willem

    Ik heb een 4 in 1 spaghetti gehad, dat merk je bij 5000 toeren ercht wel :D dan trekt hij een stuk makkelijker door in toeren.

    Maar je levert op het koppel wel wat in op het midden gebied.

    #17464875

    daarnaast was het standaard spruitstuk goed t/m 180 pk

    als je daar boven zit knijpt hem hem toch?

    of in ieder geval was het raadzaam om één te nemen met grote kanalen.. heb het vaker hier op het forum gelezen.

    #17464876

    ik heb net een 4-2-….. gekocht. komt dus niet samen in 1 pijp, wil proberen sidepipes te maken :D en dus echt gescheiden systeem. maar die zal dan ook wel koppel middenin hebben zoals jullie zeggen. das mooi, want meer dan 6000 rpm gaat me c24ne toch nie maken denk ik.

    nog niet gemonteerd dus kan je over de prestaties nog niets vertellen helaas.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.