>300.000 km???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum >300.000 km???

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232749

    Beste mede-forumleden,

    Ik ben een beetje op zoek naar de echte kilometervreters onder ons.
    Ik rijd bijna 2 jaar met een 1.9 CDTi uit 2006 die bij aankoop 155.000 km op de teller had staan: Lekker ingereden dus!
    Binnenkort kom ik over de 250.000 km heen en ik ben benieuwd wat ik nog kan verwachten van mijn trouwe opel?
    Zijn er mensen die al meer dan 300.000 km op de km.teller hebben staan? Ben benieuwd naar hun ervaringen.
    Mijn grootste kosten waren bij 210.000 km de volledige distributieset, zoals riem, rollen, waterpomp e.d.
    Kleinere kosten: Remschijven, bijna volgelopen roetfilter, dynamo en thermostaat.
    En ik ben erg benieuwd of de 1.9 CDTi zonder al te veel moeite de 3,5 ton kan halen :hmmz en of ik preventief nog aan bepaalde onderdelen moet denken?!
    Ik zie ervaringen graag voorbij komen, want het liefst rijd ik de teller nog ruim over de 3 ton. Auto bevalt namelijk nog steeds super!

    STiGGEL

    #17816863

    een diesel moet veel kilometers maken om goed te kunnen blijven, hij moet de 3 ton makkelijk kunnen halen lijkt me…

    #17816864

    Als het onderhoud goed is maakt diesel of benziene niet zo gek veel uit. en zou je er met gemak een 3 tot 5 ton mee moeten kunnen rijden zonder dat je al te veel kosten krijgt.

    #17816865

    Wij hebben een Opel Astra G wagon 1.9 diesel gehad deze had toen we hem kochten 170.000KM op de teller.. Toen we hem verkochten 280.000KM verder nooit geen problemen mee gehad! :) Of groot / duur onderhoud mee gehad. Er werd 5 dagen per week op en neer van Almelo naar Emmen gereden. De astra heeft ons nooit in de steek gelaten.. :D

    #17816866

    Die van mij staat nu op 265.000km en heb de zelfde kosten gehad als jou bij 230Dkm ( ik had ook nog inlaatspruitstuk er bij ) , maar ik verwacht toch wel van mijn opel ( fiat ) dat ie lekker door blijft snorren hoor.
    Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan.

    #17816867

    Ben van plan om te gaan voor de 500.000 KM. Ben ook uitermate tevreden met de looks, ruimte en rijgenot.
    Gekocht met 140.000 KM op de teller in november 2007, nu >220.000 KM op de teller.
    Tot dus ver aan onderhoud:

    Vliegwiel
    Hydrauliek
    Inlaatspruitstuk
    Thermostaat
    Accu

    Preventief:

    Remklauwen en schijven voor en achter (OPC versie)

    Safe driving Jurgen

    #17816868

    Heb mijn astra G 2.0 16V DI (X20DTL) gekocht met 181.000KM 4 jaar geleden. En heb nu ruim 282.000KM op de teller staan. Het enige wat ik kapot had de 2 dag na dat ik de astra had overgekocht was de luchtmassa meter.

    Voor de rest tot nu toe alleen de standaard onderhoudsbeurten gehad. Afgelopen jaar mijn termostaat kapot waar was vervangen onder garantie van Opel Winter certificaat. Heb mijn astra daarbij ook nog 2 jaar geleden laten chippen. Goed onderhouden is het halve werk en natuurlijk geluk moet je ook hebben.

    Ik weet niet of het iets uit maakt. Maar ik tank wel de Excelium diesel van Total (dus niet standaard diesel).
    Mijn motor X20DTL loop er gewoon rustig en prettige door. Mijn monteur vertelde dat de motor daardoor ook
    beter gesmeerd word. Maar daar hebben veel mensen ook hun bedenking bij. Ik rijd de dure diesel nu al ruim 3 jaar en ben er erg tevreden over.

    De Dieselbrandstof pompen schijnen rond de 180.000 a 200.000KM kapot te gaan. Toen ik mijn astra gekocht had zat er net een nieuwe dieselbrandstof pomp in. Zijn heel erg duur heb ik me laten vertellen +/- 1600 Euro.

    Succes en op naar de 300.000KM. :D

    #17816869

    Zo te lezen ben ik dus misschien ook binnenkort een keer aan een nieuw inlaatspruitstuk toe?
    Kun je vernemen dat deze bijna aan z’n eind is en zo ja hoe?
    En wat kost een dergelijke reparatie ongeveer?
    in ieder geval bedankt voor jullie reacties en inderdaad op naar de 3 ton!

    STiGGEL

    [rquote=1868200&tid=142670&author=speaker]Die van mij staat nu op 265.000km en heb de zelfde kosten gehad als jou bij 230Dkm ( ik had ook nog inlaatspruitstuk er bij ) , maar ik verwacht toch wel van mijn opel ( fiat ) dat ie lekker door blijft snorren hoor.
    Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan. [/rquote]

    #17816870

    [rquote=1868427&tid=142670&author=stiggel]Zo te lezen ben ik dus misschien ook binnenkort een keer aan een nieuw inlaatspruitstuk toe?
    Kun je vernemen dat deze bijna aan z’n eind is en zo ja hoe?
    En wat kost een dergelijke reparatie ongeveer?
    in ieder geval bedankt voor jullie reacties en inderdaad op naar de 3 ton!

    STiGGEL

    [rquote=1868200&tid=142670&author=speaker]Die van mij staat nu op 265.000km en heb de zelfde kosten gehad als jou bij 230Dkm ( ik had ook nog inlaatspruitstuk er bij ) , maar ik verwacht toch wel van mijn opel ( fiat ) dat ie lekker door blijft snorren hoor.
    Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan. [/rquote][/rquote]

    Was bij de VOD 1350 euro kwijt:o Met z.n twee. 1 gas geven ander onder de motorkap koekeloeren en kijken of dit stangetje goed beweegt. Als het er af ligt ben je de sjaak!

    Zo ziet een kapotte er uit:

    Safe driving Jurgen

    #17816871

    Reed er niet ergens een belg rond met een Fiat Doblo met een miljoen km zonder een centje pijn? Zegt genoeg lijkt mij, zijn mercedes waarden.

    #17816872

    Het inlaatspruitstuk zelf kost 349 euro. Als je pech hebt is je actuator ook stuk ( de mijn niet gelukkig ) , maar die kost ook 180 euro. En dan moet de hele zooi er in. En die prijs ligt aan de garage waar je het laat doen.

    #17816873

    [rquote=1868757&tid=142670&author=speaker]Het inlaatspruitstuk zelf kost 349 euro. Als je pech hebt is je actuator ook stuk ( de mijn niet gelukkig ) , maar die kost ook 180 euro. En dan moet de hele zooi er in. En die prijs ligt aan de garage waar je het laat doen. [/rquote]
    :afro Bij mij is ook de actuator toen vervangen…..
    Maar der zijn er hier op het forum die het gewoon zelf gedaan hebben. Dagje sleutelen en goede koffie:wors

    Safe driving Jurgen

    #17816874

    ik had een vectra b station bj 99 20 l dtl gekocht bij 100.000 km bij 400.000 verkocht nooit wat aangehad in die 6 jaar dat ik hem had alleen maar banden en remmen nog niet eens de uitlaat vernieuwd toen mercedes e gekocht nou m,n veccie gts diesel nu al 50.000 mee gereden nog steeds geen centje pijn gr baboe

    #17816875

    haha ik heb nu 200 039 op de vec staan en hoop er nog tot 300 000 met weinig kosten mee te rijden (alleen de koppeling denk ik)

    (P.S. benzine :afro

    #17816876

    Ik heb een 2.2 DTI uit 2003. Gekocht met 75000 op de teller, inmiddels staat deze op 260000. Tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen gehad op het vervangen van de EGR klep na

    #17816877

    Ik heb er nu 220.000 op zitten.
    Heb het spruitstuk al op de plank liggen, heeft me 210 euro gekost.
    Ik laat hem gelijktijdig met de riem en waterpomp vervangen, uurloon schat ik op ongeveer 400 euro.

    #17816878

    Heb wel geen Vectra, maar mijn Astra DTi 1.7 staat nu op 210000km. Heb hem gekocht op 116000km.

    Alleen dynamo heeft het begeven tot dusver als niet normaal slijtage onderdeel.

    #17816879

    mag ik ook reageren als Astra rijder ?

    Ik heb een kilometerstand van 465.000 !!

    Voor het grootste deel alleen onderhoud.
    Wel heb ik in 2004 en 2006 de koppakking lek gehad. Deze zijn tot nu ook de grootste kostenpost voor mij.
    (2x 600 Euro)

    Groet, Rik

    #17816880

    Zo te lezen hebben genoeg mensen een betrouwbare auto. :D

    #17816881

    Sorry, iets te langzaam gereden….
    Juiste kilometerstand: 463.598.
    Motor: C1.6NZ

    Groet, Rik

    #17816882

    Wauw dat is een geweldig mooi KM stand KadAstra-EF. Hoop dat mijn astra het ook haalt.

    #17816883

    [rquote=1869288&tid=142670&author=Dolby]Wauw dat is een geweldig mooi KM stand KadAstra-EF. Hoop dat mijn astra het ook haalt. [/rquote]

    Zeg maar Rik, zo heet ik :D

    #17816884

    man man man, al die hoge kilometerstanden…..
    Mijn ouders auto heeft in vergelijking een lekker lui leven.(is wel benzine)
    Mijn ouders: vectra A 2.0 sport met net een 100.000 gereden :wors (mijn vader rijdt 5.000 per jaar)

    En er zijn altijd uitschieters, en die van Rik hoort daar wel bij want er zullen niet veel astra F’jes zijn die ook zo veel hebben gereden. Maar goed onderhoud is het belangrijkste en een beetje liefde helpt ook wel ;)

    #17816885

    vandaag een ouwe volvo 850 bewondert met504.000 km er op. was een 6 cil. benzine!

    #17816886

    [rquote=1869219&tid=142670&author=KadAstra-EF]mag ik ook reageren als Astra rijder ?

    Ik heb een kilometerstand van 465.000 !!

    Voor het grootste deel alleen onderhoud.
    Wel heb ik in 2004 en 2006 de koppakking lek gehad. Deze zijn tot nu ook de grootste kostenpost voor mij.
    (2x 600 Euro)

    Groet, Rik[/rquote]

    Dat soort standen ken ik ook van mijn oude astra.
    Mijn Astra F 1.7DT had ook 450.000 km gedaan toen ik hem verkocht.
    Nooit grote problemen gehehad, maar hij begon toch langzaam veel punten van slijtage te vertonen.
    Geen roestplekje te zien, motorisch 100%, maar het onderstel was langzamerhand compleet aan vervanging toe.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.