3.0ne kop op 2.5 ??

Forumindex Forums Techniek Cih 3.0ne kop op 2.5 ??

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229195

    ook: … gulzig en niet vooruit te branden

    #17768687

    tjah, 2.5 liter blijft 2.5 liter

    hele 3.0 derin, of hele 2.8 als je minder werk wil, die hek nog wel liggen:)

    #17768688

    Jammer dacht dat het wel een optie zou zijn…

    De 3.0 die ik heb is een c3.0ne …
    Welke uitvoering het is ??
    Kopcode en blokcode zijn allebei c3.0ne ..
    Maar als ik in de tabellen kijk op monza-senator.de valt mij iets op ..
    Met deze kopcode zouden er grote kleppen in horen te zitten , dit is niet het geval ..
    37/42 mm is wat er inzit …
    de zuigers hebben een kleine uitsparing om de kleppen te huisvesten …
    Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven ?

    gr….

    #17768689

    Alle koppen met code C30NE die ik heb gezien hadden 40/45mm kleppen derin…

    #17768690

    Dan heb je een C3.0NE onderblok uit een B Senator (hoge compressie)
    En een C3.0NE kop met kleine kleppen uit een Senator Monza.

    Als je een C3.0NE onderblok uit een Senator/Monza had dan hadden deze zuigers geen inkepping. (dit omdat die een lager compressie blok is)
    Deze motor uit een Senator/Monza ging in een B Senator als een C3.0LE door het leven.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.