Wie heeft hier wat nuttige tips en informatie over?
Een bekende van me wil namelijk een 3.0E met 5-bak in z’n GT bj.73 gaan bouwen, dus uiteraard moet de radiateur verplaatst worden, motorsteunen aangepast, oliecarter en aanzuigbuis veranderen, nieuwe uitlaat maken etc………. en natuurlijk de remmen flink verzwaren, want de standaard GT schijfjes zijn natuurlijk bij voorbaat kansloos tegen het geweld van een 3.0E…..
Nu heeft de GT een aparte motorsteun/houder, is het beter om die aan te passen voor de zespitter, of kunnen de motorsteunen beter op de vooras gelast worden?
De uitlaatspruitstukken en voorpijp kunnen we denk ik het beste van een C30NE nemen want die zijn vrij dun en gaan al snel over in één pijp.
Het oliecarter moet “omgekeerd” worden, dus de bult aan de achterkant i.p.v. de voorkant, kwestie van netjes slijpen en lassen dus.
En dan komt het motorkapverhaal, het 3.0E inlaatspruitstuk gaat waarschijnlijk niet onder de standaard motorkap passen, 1: bult op motorkap maken (niet origineel) of 2: inlaatspruitstuk doorzagen en lager maken (kost vermogen), 3: 3 dubbele Webers of throttlebodies monteren (duur).
Voor de 5-bak moet het gat voor de pook waarschijnlijk verzet worden en de tussenas moet zeker ingekort worden.
Als er iemand is die hier ervaring mee heeft of foto’s hiervan, graag uw reactie’s.