3.0e in ascona b

Forumindex Forums Modellen Ascona 3.0e in ascona b

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257363

    Vriend van mij opperde om een 3.0e in zijn ascona b in te bouwen.

    Hebben we wat zitten googlen maar eigenlijk niks wijzer.
    Hier iemand ervaring met waar je op moet letten? Kunnen kiezen uit getrag 265 (as aanpassen) of getrag 240 (zwakker). Beiden bakken zijn voorradig. Voor een 240 is in principe alles compleet, mits deze zo aan de motor past.
    Motorsteunen en carterpan past dit zo? En radiator naar voren verplaatsen noodzakelijk? Is zonde om te slijpen in de carroserie.

    #18137668

    je kan gewoon een 240 achter een 3.0 hangen ,heb medere gehad met een 3 liter en een 240 .
    ook heb ik een 2.0 turbo met 278pk gehad met 240 bak, gaat goed . is maar net wat je er mee doen gaat .
    Met lomp gedrag houd ook een 265 bak het niet altijd uit

    #18137669

    Ok is dus goed zat. Een ascona heeft achter niet superveel grip dus de wielen zullen door het doorspinnen de krachten wel verdelen. Bak probleem al opgelost dan.

    Ik ben toevallig op een filmpje op youtube uitgekomen, maar die heeft de motor naar achteren geplaatst ivm de gewichtsverdeling

    http://www.youtube.com/watch?v=rP3NKs1B3CU” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Is dit noodzakelijk om nog fatsoenlijk te kunen rijden?

    Indien je naar voren plaatst komt het neer op toch de radiator ophanging weg slijpen (wat dus eigenlijk niet de bedoeling is) en andere radiator monteren, deze onderdelen namaken of kopen als je je tijd wil besparen http://link.marktplaats.nl/666985264″ onclick=”window.open(this.href);return false; en het zit er in?
    Of ook een carterpan verlassen?

    #18137670

    moet je ff aan ghanz vragen die heeft net een b manta omgebouwd naar 3.0 ! hij zit hier ook op het forum . hij kan je er alles over vertellen !

    #18137671

    Inderdaad stukken wijzer nu. Wegligging blijft het hekele punt.

    #18137672

    bij een manta is net iets meer ruimte inde neus
    dus kom je met een 6 clinder iets makkelijker weg
    en dan met name met de radiateur

    je kunt al iets ruimte winnen door het weglaten van de visco fan
    en dan een platte elektrische fan b. spal

    maar kan natuurlijk ook via de sloop van een andere auto(veel goedkoper)

    punt blijft inderdaad de wegliging wil je toeren is het allemaal niet zo,n probleem
    wil je ook nog een scherpsturende bochten machine dan is het beter de motor naar achteren te verplaatsen
    maar dat geeft en veel grotere opperatie

    een modernere v6 is dan mischien nog wel mooier
    maar dan zijn de uitlaten het grootste probleem ;)

    #18137673

    wat betreft de wegligging..

    de mijne ligt in principe als een blok op de weg..
    er niet vanaf te krijgen…

    maaar alles kan kapot..
    dus als je gewoon onwijs weggedrag vertoont.. tja dan kun je in een bocht wel eens aardig rechtuit schieten.

    wat een verder euvel is… de achteras, totaaal geen gewicht op liggen.
    dus het kontje wil wel heeeel graag alle kanten op.

    #18137674

    Is toch precies wat ik al postte

    Gewichtverdeling is gewoon niet optimaal
    Op deze manier

    Te veel en te ver naar voren
    En ja dan dus achter te weinig ;)

    #18137675

    ook daar is een simpele oplossing voor :P

    wat er van achter mist aan gewicht… moet er dan gewoon bij..
    tja.. t geheel wordt er wel zwaarder van, maar t rijd wel helderweg beter.

    #18137676

    Tjah dan heb je mischien meer grip

    Maar ja meer gewicht wordt t sturen ook niet beter van

    T is net wat je wil rechtuit hardgaan is niet zo moeilijk
    Bochten nemen op snelheid
    Is n ander verhaal ;)

    #18137677

    Het blijft gewoon te zwaar voor in zo een auto. Waarom niet een V blok?

    #18137678

    Al met al is het dus niet ideaal. Vind dat ik nu al redelijk wat onderstuur kan krijgen, maar dat ligt waarschijnlijk aan te stugge voorvering. Een keer een fatsoenlijk setje eronder zal wonderen doen. In ieder geval ik vind onderstuur met een achterwiel aandrijver niet echt prettig.

    V-motor zou ook wel kunnen ja, maar is ook een heel project. Uitlaten lijkt me nog níet zo’n probleem, omdat vriend van mij custom made uitlaten maakt met buigmachine. Die motoren zijn ook niet schreeuwend duur trouwens, maar heb er niet zo’n heel positieve verhalen over gehoord.

    #18137679

    v6 lijkt mij ook een betere keuze. Lichter, compacter en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger door het modernere management.

    Distributie netjes vervangen en dan zijn ze volgens mij best betrouwbaar. :D

    #18137680

    @giuliettaevo wrote:

    v6 lijkt mij ook een betere keuze. Lichter, compacter en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger door het modernere management.

    Distributie netjes vervangen en dan zijn ze volgens mij best betrouwbaar. :D

    Volgens mij ook en als je n uitlaat buiger bij de hand hebt
    Moet dat inderdaad ook op te lossen zijn

    Als ik een 6 cilinder in een ascona wou dan werd het 100% cker een V6

    #18137681

    niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn :D

    #18137682

    Desnoods pak je een (moderner) BMW motorblok.

    #18137683
    Ghanz wrote:
    niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn

    och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors

    maar ook die is te zwaar in een ascona
    maar goed ieder z,n eigen ;)
    ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)

    en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
    en verbruik ;) :thumb

    #18137684

    ben ik helemaal met je eens Louwe… ( dat laatste dan. ;) )

    maar aangzien ik zelf al geen fan ben van de c20xe motoren…
    en zweer bij CIH power, tja.. dan moet er dus een c30ne in gehangen worden he :D
    maar… weggedrag, en alle zaken van dien… staan mij prima aan.
    ben dus zeker wel tevreden met mijn 6pitter cih in een manta b

    #18137685

    Tjah als je cih fan bent
    En wat meer wild
    Dan is de 6 in lijn inderdaad fijn :thumb

    Zelf heb ik de cih,s jaren geleden vaarwel gezegd

    Met n kleine pauze bij m.n toenmalige d rekord station
    Die kreeg wel n 6 in lijn

    Tjah ik ben weer wel gescharmeerd van de c20xe,s c20let.s
    Heb der intussen al n heel groepje verzameld ;)

    Ach is echt ieder voor zich welk type je t fijnst vind

    Ik vind wel als je n manta ascona mooi origineel restaureerd
    Dan hoort daar inderdaad niets anders in de een cih ;)

    #18137686

    @louwe 16 klepper wrote:

    @Ghanz wrote:

    niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn

    och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors

    maar ook die is te zwaar in een ascona
    maar goed ieder z,n eigen ;)
    ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)

    en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
    en verbruik ;) :thumb

    dat zullen we tzt nog wel eens zien :D

    #18137687

    @mr-turbo wrote:

    @louwe 16 klepper wrote:

    @Ghanz wrote:

    niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn

    och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors

    maar ook die is te zwaar in een ascona
    maar goed ieder z,n eigen ;)
    ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)

    en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
    en verbruik ;) :thumb

    dat zullen we tzt nog wel eens zien :D

    Whahaha

    Was een a manta toch ;) :thumb
    Maar vordert dat al wat of is t net als mijn ascona??
    Goeie plannen versus te weinig tijd ;)

    #18137688

    @louwe 16 klepper wrote:

    @mr-turbo wrote:

    @louwe 16 klepper wrote:

    @Ghanz wrote:

    niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn

    och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors

    maar ook die is te zwaar in een ascona
    maar goed ieder z,n eigen ;)
    ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)

    en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
    en verbruik ;) :thumb

    dat zullen we tzt nog wel eens zien :D

    Whahaha

    Was een a manta toch ;) :thumb
    Maar vordert dat al wat of is t net als mijn ascona??
    Goeie plannen versus te weinig tijd ;)

    Idd maar zit eraan te denken om um in mijn ascona te hangen tis nu zo’n beetje plug&play maar dan raak ik mijn compressormotor nooit meer kwijt… Dus liefst eerst daarvoor een koper…
    Maar heb nog 2 grotere ombouwen waar ik nu mee bezig ben, en de compressor loopt ook erg goed, dus heeft geen prioriteit

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.