3.0 stottert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274394

    Klein probleempje met mijn c30ne met LU-jetronic in monza GSE

    Sinds 2 maanden is mijn GSE in elkaar en reed prima. Echter is ie nu bij deellast aardig aan het bokken.

    Dit doet hij ook bij toerentallen tussen de 1000 en 2500 toeren. Daarboven blijft ie aardig stabiel.

    Zowel warm als koud slaat hij meteen aan. Als de auto stil staat en ik geef licht gas (dus tussen de 1000 en 2500rpm) dan begint hij aardig de schudden. Het is net of hij te weinig brandstof krijgt. Het vreemde is dat hij het een tijdje prima heeft gedaan.

    Tijdens het schudden/misfire zie je het digidash ook wat zwakker worden. Voordat ik alles uit elkaar ga trekken wou ik hier een de meningen peilen.

    Ontsteking staat goed op tijd, brandstof filter is nieuw, pomp hoor je constant zoemen.

    Zat zelf te denken aan de druk regelaar voor de benzine of een massaprobleem gezien het faden van het dashboard tijdens het schudden…

    Of als laatste optie de LMM. De klep is echter perfect gangbaar dus dan zou het in de print moeten zitten.

    Iemand hier ervaring mee?

    #18303301

    misschien een stroomtekort?
    alternator al eens uitgemeten?

    #18303302

    Is een idee. Zal hem eens wisselen met de andere monza, en een extra massa aanleggen. Laadspanning van de dynamo zat op 13V, das beter dan 12, maar had hem liever rond de 13,5/14 gezien.

    #18303303

    Of je drukt de bougiekabels er goed op :angel

    Checkte toch maar even de basics, en bij cilinder 4 en 5 zat dat klemmetje niet goed op de bougie. Die kabels zijn nog aardig nieuw en rubber nog soepel, dus zodra je de kabel op de bougie drukt bestaat er de kans dat het rubber hem er weer afdrukt…

    Helaas kan ik niet testen, lang leve de winterregeling :argue En het is niet eens winter met die 13 graden buiten…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.